Zsírpapa győzelemmel debütált historicban

Győzelemmel debütált Zsíros Imre és Erdélyi László a historic rali szakágban, miután Lada VFTS-sel megnyerték a Budapest Rali R1-es kategóriáját, a historic abszolút értékelésben pedig harmadikok lettek. Zsírpapa kilenc hónap, míg navigátora, Erdélyi László egy év után ült újra versenyautóba, így aztán érthető is, hogy a verseny minden méterét élvezték. Nem járt ilyen sikerrel Hajdú Gábor és Diós Dániel, akik a harmadik gyorsasági szakaszon rámentek egy teherautó-gumira és kiszakították a VFTS futóművét.

HajduGabor_ZsirosImre (Large)

Zsíros Imre: – Nagyon-nagyon jó volt! Az első körben kicsit óvatosan kezdtünk, mert már elég régen ültünk autóban. A ritmusunk jó volt, a tempónk még nem. Lábatlan volt a harmadik gyorsasági, amit ismerek. Ott mondtam az öcsémnek (Hajdú Gábornak), hogy ing, gatya. Nekünk ing lett, neki gatya, mert ráment egy teherautó-gumira és kidöntötte a futóművet.

A második körben belehúztunk. Kopott gumival mentünk az egész verseny alatt és lapjával érkeztünk mindenhová. A második körben már ugrálva vártak a szurkolók.

IMG_6735 (Large)

Kalandunk nem volt, viszont majdnem elfogyott a benzinünk. A szüreti mulatság miatt nem tudtak feljönni a szervizeseink a tankoló zónába. A gyorsaságin nem kíméltem a fogyasztást, az utolsó etapon viszont már nagyon necces volt, hogy nem érünk el a szervizautóig. De aztán megláttam a spurisokat és kértem tőlük három liter benzint, amivel megmentették a versenyünket.

Nagyon örülök a győzelemnek és a harmadik helynek is, de a legjobban annak, hogy itt lehettem és autózhattam egy jót, mert már nagyon hiányzott a VFTS.

A csapat együttműködő partnerei: LÉZER Irodatechnika, Saldo Irodatechnika, ZS-M Team Parketta, www.ladabolt.hu, a családjaink és minden VFTS-szurkoló

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax