Zsírpapa

Zsírpapa nem, de a csomagtartója célba ért

Két gyorsasági szakaszt teljesített Zsírpapa és Mészáros Sándor az Ózd Rallyn, ám ezalatt is annyi kalandot éltek át, mint máskor egy teljes szezonban. A Lada VFTS nagy része ugyan a harmadik szakaszon kiesett, de a csomagtartó fedele és a hátsó szélvédője Plesz Márk autóján végül célba ért. 

„Tök jól indult a verseny – kezdte Zsírpapa. – Az első gyorsaságira előre szuperlágyakat tettem fel, hátra keményebbeket, amivel jöttünk egy harmadik időt historicban. 

A második gyorsra is ez lett volna jó, de Királd előtt olyan rövid volt az etap, hogy nem tudtuk volna kicserélni, ezért négy keménnyel mentünk. Volt egy ‘bukkan, húsz, jobb négy’, ami előtt ötödikben jöttünk. Nem írtam fel, hogy a bukkan elemel, így a húsz méteren nem tudtam mit csinálni, elindult a hátulja és megforogtunk. 

Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Lefulladt a motor. Próbáltam indítani, de úgy le volt húzva a biztonsági övem, hogy nem értem el az indítógombot. Elkezdtem kiabálni Meszesnek, hogy nem érem el, nem érem el! Annyi eszem nem volt, hogy fellazítsam az övet. Nagy nehezen megoldottam, beindult, le is mentünk. 

Utána beállunk Királdra, elrajtolunk, megyünk, mint az állat, egyszer csak felgyullad a töltés lámpa. Mondom Meszesnek, nincs töltés. Azt mondja, jó, de jobb három. De nincs töltés, nem érted? Nézd már meg. Oké, de JOBB HÁROM. Akkor esett le, hogy 170-nel utazunk és be kellene fordulnunk valahogy. Visszaraktam kettőt, elindult a hátulja és forogtunk megint. Persze merre álljon meg az autó orra? Visszafelé. Nagy gázzal megfordítottam. Mentünk még egy kört, ötödikből visszahúzom negyedikbe és hallom, hogy valami csapkodja az aszfaltot, alulról meg üti a bódét. Na mondom, gattyon van a kardán. 

Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Próbáltunk legurulni, hogy ne legyünk útban, félreálltunk. Elment a mezőny. Mondom Meszesnek toljuk ki. Egy ház előtt álltunk meg, jött a tulaj, hogy segít ő is. Azt képzeld el, hogy mire leértünk, vagy húszan tolták az autót, vissza kellett szállnom kormányozni, mert olyan gyorsak voltunk. 

Hallom ám, hogy jön valaki, mint az állat. Megáll egy Ford Ranger, kipattannak ketten, Papa, kell a csomagtartód, meg a hátsó szélvédőd, mert (Plesz) Márk elhagyta és nem engedik tovább menni. Jó, akkor vigyétek, de már le is kapták. Úgyhogy a kocsi egy része tulajdonképpen Márkékkal célba ért“ – nevetett Zsírpapa.

Akit még a kiesésben is segítette az Etikett Print Kft., a Box Print-FSD Packing Kft., és a GQS Kft., valamint a Material-Plastik Kft. és Vestin Equity Kft. 

Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

„Várjál már, mert még nincs vége. Ott állt az egész öreg brigád, Lipták Sanyi, Golyó, Topor Kálmán. Mondták a szünetben, hogy elmennek isznak egy sört, hozzanak-e valamit. Mondtam, hogy én sört nem iszom. Erre megjelenik Lipták Sancika az erdőben egy pohár kávéval, hogy Papa, ezt neked hoztam. Nagyon aranyosak voltak. 

De képzeld el, jön egy fiatal lány, azt mondja, szia Zsírpapa, tudod ki vagyok? Mondom nem. Az unokahúgod. Vagy harminc éve nem láttam. Az apja a lelkére kötötte, hogy ha elmegy a versenyre, keresse meg a Zsírpapát, mert én vagyok a nagybátyja. De úgy álltak meg az erdőben a lakókocsival, hogy nem tudtak volna kijönni, nem is találkozunk, hogyha nem előttük esek ki. 

Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Hát ilyen volt az Ózd Rally. Kiestünk, de marha jól éreztem magam. A szurkolók meg hallod, vagy húszan jöttek fotózkodni. Akkora szeretetben volt részünk, hogy még hétfőn is röhögve megyek melózni. Köszönöm mindenkinek, aki hozzájárult, hogy ilyen jó hétvégénk legyen. Puszi a csajoknak!“

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.