Zsírpapa

Zsírpapa nem, de a csomagtartója célba ért

Két gyorsasági szakaszt teljesített Zsírpapa és Mészáros Sándor az Ózd Rallyn, ám ezalatt is annyi kalandot éltek át, mint máskor egy teljes szezonban. A Lada VFTS nagy része ugyan a harmadik szakaszon kiesett, de a csomagtartó fedele és a hátsó szélvédője Plesz Márk autóján végül célba ért. 

„Tök jól indult a verseny – kezdte Zsírpapa. – Az első gyorsaságira előre szuperlágyakat tettem fel, hátra keményebbeket, amivel jöttünk egy harmadik időt historicban. 

A második gyorsra is ez lett volna jó, de Királd előtt olyan rövid volt az etap, hogy nem tudtuk volna kicserélni, ezért négy keménnyel mentünk. Volt egy ‘bukkan, húsz, jobb négy’, ami előtt ötödikben jöttünk. Nem írtam fel, hogy a bukkan elemel, így a húsz méteren nem tudtam mit csinálni, elindult a hátulja és megforogtunk. 

Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Lefulladt a motor. Próbáltam indítani, de úgy le volt húzva a biztonsági övem, hogy nem értem el az indítógombot. Elkezdtem kiabálni Meszesnek, hogy nem érem el, nem érem el! Annyi eszem nem volt, hogy fellazítsam az övet. Nagy nehezen megoldottam, beindult, le is mentünk. 

Utána beállunk Királdra, elrajtolunk, megyünk, mint az állat, egyszer csak felgyullad a töltés lámpa. Mondom Meszesnek, nincs töltés. Azt mondja, jó, de jobb három. De nincs töltés, nem érted? Nézd már meg. Oké, de JOBB HÁROM. Akkor esett le, hogy 170-nel utazunk és be kellene fordulnunk valahogy. Visszaraktam kettőt, elindult a hátulja és forogtunk megint. Persze merre álljon meg az autó orra? Visszafelé. Nagy gázzal megfordítottam. Mentünk még egy kört, ötödikből visszahúzom negyedikbe és hallom, hogy valami csapkodja az aszfaltot, alulról meg üti a bódét. Na mondom, gattyon van a kardán. 

Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Próbáltunk legurulni, hogy ne legyünk útban, félreálltunk. Elment a mezőny. Mondom Meszesnek toljuk ki. Egy ház előtt álltunk meg, jött a tulaj, hogy segít ő is. Azt képzeld el, hogy mire leértünk, vagy húszan tolták az autót, vissza kellett szállnom kormányozni, mert olyan gyorsak voltunk. 

Hallom ám, hogy jön valaki, mint az állat. Megáll egy Ford Ranger, kipattannak ketten, Papa, kell a csomagtartód, meg a hátsó szélvédőd, mert (Plesz) Márk elhagyta és nem engedik tovább menni. Jó, akkor vigyétek, de már le is kapták. Úgyhogy a kocsi egy része tulajdonképpen Márkékkal célba ért“ – nevetett Zsírpapa.

Akit még a kiesésben is segítette az Etikett Print Kft., a Box Print-FSD Packing Kft., és a GQS Kft., valamint a Material-Plastik Kft. és Vestin Equity Kft. 

Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

„Várjál már, mert még nincs vége. Ott állt az egész öreg brigád, Lipták Sanyi, Golyó, Topor Kálmán. Mondták a szünetben, hogy elmennek isznak egy sört, hozzanak-e valamit. Mondtam, hogy én sört nem iszom. Erre megjelenik Lipták Sancika az erdőben egy pohár kávéval, hogy Papa, ezt neked hoztam. Nagyon aranyosak voltak. 

De képzeld el, jön egy fiatal lány, azt mondja, szia Zsírpapa, tudod ki vagyok? Mondom nem. Az unokahúgod. Vagy harminc éve nem láttam. Az apja a lelkére kötötte, hogy ha elmegy a versenyre, keresse meg a Zsírpapát, mert én vagyok a nagybátyja. De úgy álltak meg az erdőben a lakókocsival, hogy nem tudtak volna kijönni, nem is találkozunk, hogyha nem előttük esek ki. 

Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Hát ilyen volt az Ózd Rally. Kiestünk, de marha jól éreztem magam. A szurkolók meg hallod, vagy húszan jöttek fotózkodni. Akkora szeretetben volt részünk, hogy még hétfőn is röhögve megyek melózni. Köszönöm mindenkinek, aki hozzájárult, hogy ilyen jó hétvégénk legyen. Puszi a csajoknak!“

Brilliant Driver Program

Brilliant Driver Program – Miért fontos a szezon előtti teszt? És miért kell belőle mindjárt három is?

Ahogyan a legtöbb sportban, a gokartozásban is fontos a szezon előtti alapozás. Éppen ezért készült a Brilliant Driver Program csapata három tematikus teszttel a szezonnyitóra. 

Három kategóriában négy versenyzővel áll rajthoz a Brilliant Driver Program – BDP Team – csapata az idei magyar és nemzetközi gokart bajnokságokban. 

Juráncsik Balázs tavaly a SeniorMax kategóriában versenyzett, idén pedig a váltós, DD2-ben áll rajthoz. 

Fally Marci második szezonját kezdi a JuniorMaxban, míg öccse, a tavalyi MiniMax magyar bajnok, Fally Markó egy kategóriával feljebb lép és ő is JuniorMaxban folytatja. Mindhárman a nemzetközi sorozatokra, elsősorban a Közép-Európai Rotax Max Challenge-re (CEE) koncentrálnak.

A BDP Teamhez idén csatlakozik a svéd Marcus Papp, aki a MiniMaxban áll rajthoz a magyar bajnokságban. 

Foto: Brilliant Driver Program // Fally Markó és Fally Marci JuniorMax gokartja készül a jesolói teszt első napján

„A gokartsportban is nagyon fontos az év eleji felkészülés – mondta Kurgyis Róbert, a BDP Team csapatvezetője. – A négy versenyzőnk közül hárman is kategóriát váltottak, ezért még alaposabban kellett felkészülnünk. 

Januárban Jesolóban kezdtünk. Itt szerencsénk volt az időjárással, hiszen a vizes pálya kisebb erőkifejtést igényelt a versenyzőktől, így könnyebben tudtak tanulni. 

Ezt követte egy kecskeméti teszt, amit kifejezetten azért iktattunk be, hogy a száraz aszfalton komolyabb erőnléti tréninget tartsunk versenyzőinknek. Komoly fitness programjuk van, de a gokartversenyzés olyan speciális izomzatot igényel, amelyeket szinte csak a gokartozással lehet megszerezni. 

A harmadik tesztünk ismét Jesolóban volt, egy héttel a CEE Bonus Cup versenye előtt. Itt már a felkészülés utolsó fázisában voltunk. Több beállítást próbáltunk ki mindegyik gokarton. Fontos ilyenkor, hogy a stopper mellett a versenyzők visszajelzésére is hagyatkozzunk. Az egész programot úgy állítottuk össze, hogy a nap végére mindig volt előrelépés. A háromnapos teszt végén pedig mind a négy versenyzőnk elégedetten, motiváltan szállt ki a gokartból. 

Fotó: Brilliant Driver Program // Juráncsik Balázs idén váltott DD2-es kategóriára

Juráncsik Balázs szép fokozatosan fejlődött és vele úgy gondolom, hogy DD2-ben akár a győzelemért is harcba szállhatunk. 

Fally Marci és Markó is sokat léptek előre. Két nagyon tehetséges fiatalról van szó. Marci egyre szebben vezet a JuniorMaxban. Markónak tavaly sikeres éve volt a MiniMaxban, idén nagy falat lesz neki a JuniorMax, de komolyan fejlődik. Az időmérőn mindenképpen jó teljesítményt várok mind a kettőjüktől. Velük a folyamatos fejlődés a célunk. 

Marcus Papp a két jesolói teszten volt velünk. Ő a svéd bajnokságban indult korábban. Sokat kell még tanulnia, de nagyon intelligens és eltökélt versenyzőről van szó, akin látszik, hogy rettenetesen akar fejlődni. Minden bemeneten jobb és jobb lett. Ő még két kecskeméti teszten fog részt venni, a magyar bajnokság előtt. 

Brilliant Driver Program
Foto: Brilliant Driver Program // Kurgyis Róbert csapatvezető az előzési pontokat magyarázza Marcus Pappnak

Jesolóban a BDP csapatot erősített Bors Bertold, aki tavaly DD2-ben ért el szép eredményeket a Grand Finalsen. Ezúttal nem versenyzőként, hanem szerelőként és coachként szerepelt. A Brilliant Driver Programban szeretnénk komplex versenyzőket nevelni, ennek volt a része, hogy Berti most egy másik feladatkörben mutatkozott be. Nagyon jól végezte a munkáját és bízunk benne, hogy minél hamarabb láthatjuk őt versenyző overallban is.

Foto: Brilliant Driver Program // A csapat motormérnöke, Kurgyis Zsolt és Bors Berti, bajnok gokart versenyző, aki ezúttal szerelőként segítette a csapatot

Nagy öröm volt a számunkra, hogy amíg a BDP Team Jesolóban tesztelt, addig a Brilliant Driver Program versenyzője, Krózser Menyhért kiválóan szerepelt a WSK Super Master Series-en Franciacortában. Ezúton is gratulálunk neki.“ 

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

A BDP Team idei első versenye február 23–25-e között lesz Jesolóban, ahol Juráncsik Balázs (DD2), Fally Marci (JuniorMax) és Fally Markó (JuniorMax) állnak rajthoz a CEE Bonus Cupon.