Zsírpapa

Zsírpapa nem, de a kerekei indulnak a Mediterrán Rallyn

Nem láthatjuk Zsírpapát a Mediterrán Rallyn a Lada VFTS volánja mögött, de ígéri, hogy ott lesz a versenyen és szurkol mindenkinek, különösképpen Plesz Márknak, aki Zsírpapa kerekein fog versenyezni. 

„Nemhogy szurkolni fogok Márknak, hanem hajtani fogom a kisgyereket – szögezte le Zsírpapa. – Most jöttünk haza a Mecsek Rallyról, mondom, minek menjek vissza még egyszer Pécsre? Majd Ózdon indulunk. 

Átjött hozzám Plesz Márk, tudod, a zöld zsigulis, hogyha nem megyek, kölcsönadnám-e a hat kerekemet neki. Miért ne adnám? De mondtam neki, hogy ügyesen menjen vele, mert ha belassulnak a kerekeim, akkor úgy szétcsapom az arcát, hogy oda is becsönget, ahol csak az alap van kész. 

Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

De szerintem ezzel nem lesz baj, nagyon ügyes, tisztelettudó, rendes kisgyerek. Különben nem is adtam volna oda neki a kerekeimet. 

Az ellenfeleknek üzenem, az, hogy nem indulunk, nem jelenti azt, hogy nem leszek ott és nem fogom szívni a vérüket. Lemegyek, szurkolok mindenkinek, hogy érjenek célba. A többit már nekik kell megoldani.“

Az eredeti tervek szerint Zsírpapa és Mészáros Sándor számára a Mecsek Rally lett volna az utolsó idei versenyük, ami után egy komolyabb felújításon esett volna át a VFTS. Ez a terv azonban szerencsére megváltozott. 

Zsírpapa
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

„Vettem egy bódét, abba átépítünk mindent a mostani kocsimból, és azzal tudunk versenyezni, amíg a régi karosszériát felújítják. Ózdon szeretnék már menni, addig adok Wirtmann-nak egy kis előnyt, de üzenem neki, hogy ott meg fogom verni“ – nevet Zsírpapa, akit a karosszéria átépítésben is segít az Etikett Print Kft., a Box Print-FSD Packing Kft., és a GQS Kft., valamint a Material-Plastik Kft. és Vestin Equity Kft. 

„Nagyon aranyosak a támogatóink, hogy így kitartanak mellettünk. Mint ahogy a szurkolók is, akiktől elnézést kérek, hogy most nem láthatják a két öreget, de készül az autó, és Ózdon ha törik, ha szakad, ott leszünk! A Mediterrán Rallyn meg szurkoljanak Plesz Márknak és a kerekeimnek. Ott találkozunk. Puszi a csajoknak!“

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax