Zsírpapa

Zsírpapa üzent a szurkolónak

A Salgó Rallyn debütál idén Zsíros Imre és Mészáros Sándor, akik egy versenyre hűtlenek lettek a historichoz és ORC-ben indulnak, csak hogy Zagyvaróna–Cereden mehessenek egyet.

A Lada VFTS rajtkész állapotban van, bár a tréningautókról ugyanez nem mondható el. Még az is elképzelhető, hogy az LT buszt kell bevetni. Mivel Zsírpapa ősriválisa, Wirtmann nem indul a Salgón, új ellenfelet kellet találnia. 

„Annyira készülünk a Salgóra, hogy a múlt héten, ahogy mentem le Orfűre, megállt a Berlingo, ma meg a Skodán szakadt szét a féltengelycsukló, úgyhogy egyelőre nincs tréningkocsim. Az is lehet, hogy (a VW busszal) az LT-vel porolok egyet a pályákon“ – nevet Zsírpapa. 

„A VFTS rendben van. Ma vittem el Kasza Zolihoz, hogy beállítsa. Emlékszel, hogy a Szilveszter Rallyn odavertem a hátulját? Képzeld el, Szafi, meg Jánoska kicserélték nekem a sárvédőt, a fényező srác meg olyan szépen lefényezte, hogy nem fogod megismerni a kocsi jobb hátulját. Nagyon aranyosak voltak és szeretnék nekik köszönetet mondani.“

Eddig bírtuk Wirtmann nélkül. 

„Az öreg megnyerte az Orfű Rallyt, mondtam is neki, hogy használja ki, hogy nem vagyok ott. Most a Salgón egyetlen célom van: Zagyvaróna–Cereden akarok egy jót menni. Tudom a tavalyi időmet, annál kell jobbat menni. Majd elválik, hogy szájba tudom-e verni magamat.“

Zsírpapa szurkolótábora eddig sem volt kicsi, de a Salgó Rallyra jelentősen kibővült. 

„Új munkahelyem van, ahol rengeteg Salgótarjáni kollégám van. Mondták, hogy jönnek szurkolni és készítenek molinót. Mondtam nekik, hogy ha meglátlak benneteket a pálya szélén, akkor megállok egy kávéra. Erre azt mondja az egyik, aki Kazáron, a gyorsaságin lakik, hogy ha megállsz, akkor gyere már be hozzám egyet ebédelni. Hát ilyen kollégáim vannak. Imádom őket.“

Zsírpapával nem könnyű komolyan beszélgetni, de minden alkalommal eljön a pillanat, amikor komolyra fordul a szó. 

„Várjál, most mondom én. Komoly arccal: Szóval, van az Etikett Print Kft., a Box Print-FSD Packing Kft. és a GQS Kft. Ők olyan aranyosak, hogy támogatnak minket, hogy tudjuk veretni a Salgó Rallyn. Nélkülük nem tudnánk versenyezni. Meg persze a családunk és a szurkolók nélkül sem. De nekem a szurkolók is olyanok, mintha a családom lennének. Most meg még a munkatársaim is kint lesznek, úgyhogy mindnekiért megyünk. Nagyon gyorsan fogunk menni, ha pedig gyorsan megyünk, annak látványosnak is kell lenni. Úgyhogy jöjjön minden rallyszurkoló Salgótarjánba és szurkoljon mindenkinek, aki jól megy – ezt üzeni Zsírpapa. Így jó lesz?“

Szerintetek? 

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax