Zsírpapa váltó nélkül is jól érezte magát

Már a Baranya Kupa második gyorsasági szakaszától kezdve elégedetlenkedett a váltó Zsíros Imre és Erdélyi László Lada VFTS-ében. Először a negyedik fokozat fogaskerekéről tört le egy fog, aztán szép lassan elfogyott a második és harmadik fokozat is. Zsírpapa azonban egy darabig megoldotta egyessel és ötödikkel, ám a hetedik gyorsasági szakasz rajtja előtt megszorult a váltó és akkor már nem lehetett mit tenni, fel kellett adni a versenyt. Zsírpapa azonban így is nagyon élvezte a versenyt és hogy újra bajnoki futamon hajthatta a VFTS-t

Zsíros Imre: – Jól indult a verseny. Nagyon jó volt a rendezés, a gyorsasági szakaszok, kifejezetten tetszett, hogy éjszaka is mehettünk. Szombaton, a második gyorsaságin tört le egy fog a negyedik fokozatunk fogaskerekéből. Vasárnap reggel már a kettes, hármas is nagyon zörgött, szép lassan el is ment mind a két fokozat. Végül csak egyesünk és ötödikünk maradt.

– De ez sem volt baj, így is nagyon élveztem. Ahol lehetett ötödikben meghúztam neki. Más kérdés, hogy a kanyar után meg kellett várni, mire lelassul az autó annyira, hogy egyesben újra el tudjam indítani. A hetedik gyorsaságin akartunk elrajtolni, amikor az időellenőrző és a rajt között megállt a váltónk. Valószínűleg a letört fog akkor szorulhatott be valahová.

– Rövidebb lett a verseny, mint ahogy terveztük, de addig is nagyon élveztük, nem haragszom a kicsi kocsira, nagyon jól viselkedett. Jó volt újra bajnoki futamon rajthoz állni, amit köszönök a LÉZER Irodatechnikának, mert ha ők nincsenek, akkor most egy nagyon nagy élménnyel lennénk szegényebbek.

A csapat együttműködő partnerei: LÉZER Irodatechnika, Saldo Irodatechnika, ZS-M Team Parketta, www.ladabolt.hu, MRE–H Kft, a nagyipari törő-, zúzógépek forgalmazója, Lagrotta Utazási Iroda, a családjaink és minden VFTS-szurkoló

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax