Zsírpapa

Zsírpapa VFTS-e magától ment keresztben

Nem érkezett meg a Mecsek Rallyra rendelt hat új versenygumi így Zsírpapa és Mészáros Sándor nem tudták szétcsapni az Eb-mezőny arcát. Felrakták viszont az összes kopott gumit és le is nullázták őket. Az utolsó gyorsaságikon harcban voltak az Országos Historic Rallybajnokság harmadik helyéért, de a VFTS Árpádtetőn önállósította magát és úgy döntött, hogy Zsírpapa autózzon inkább a nézőknek. Így negyedikek lettek. 

„Nagyon jó verseny volt – foglalta össze tömören Zsírpapa. – Meszessel annyira élveztünk, hogy az elmondani nem tudom. Dőlt rólunk a víz minden célban, de ***** jó volt. 

Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Az új gumik nem jöttek meg, állítólag még mindig nem tudott kikötni a hajó. Úgyhogy előszedtük az össze kopottat. Péntek estére le is nulláztuk őket. Szombatra felraktuk Wirtmann használt gumijait, azokat is nullára használtuk. Szerintem gumi kihasználásban nincs jobb nálunk. 

Kis Érdi nagyon jól ment, vele nem tudtuk felvenni a versenyt. Wirtmann most nem indult, de voltak helyette a Kalapács tesók, hát ők is nagyon elvertek az Opellal. A harmadik helyért nagy meccsben voltunk Csukoviccsal. Az utolsó gyorsaságikon is még fej-fej mellett álltunk. 

Árpádtetőn jövünk le, tolom neki, hogy nehogy Csuki megverjen, elfordítom a kormányt és már túl is fordult a hátulja. Gondoltam, ha már a VFTS is ezt akarja, akkor ráugrok a gázra és elfüstölöm a maradék gumit.“ 

Zsírpapa
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Zsírpapát a gumifüstölésben az Etikett Print Kft., a Box Print-FSD Packing Kft., és a GQS Kft. segítette.

„Meg a Material-Plastik Kft, akiktől a hat új gumit kaptuk, ami ugyan nem érkezett meg, de nem baj, a következő versenyen megyünk vele és, képzeld el, a Dunakanyar Rallyn annyira elégedettek volt velünk a Vestin Equity Kft, hogy a Mecsek Rally nevezésünket is fizette. 

Azt mondtam már, hogy kegyetlen jó verseny volt? Én nem szeretem a szűkeket, de a Mecsek Rallyn még azok is jók voltak. Hallod, Sanyival olyan boldogok voltunk a célba, hogy hihetetlen. 

Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa a legendák társaságában

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette ezt a versenyt, a rendezőnek, a sportbíróknak, a nézőknek, hát ők nagyon aranyosak voltak, imádom őket! És külön szeretném megköszönni Kasza Zolinak, az autót. Azt képzeld el, hogy 19 éve ő készíti fel az autómat és ha hiszed, ha nem, az ő hibájából még nem estem ki soha. Én dobtam már el, de Zoli hibájából még nem estünk ki, ami azért, ha belegondolsz nagy dolog. 

Puszi a csajoknak! Wirtmann-nak meg üzenem, hogy gyógyuljon meg minél hamarabb, mert így nem tudom elverni.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax