Jari-Matti Latvala Ford Fiesta WRC-vel vezeti a Portugál Ralit az első versenynapot követően. Csapattársa, Mikko Hirvonen 11,5 másodperc hátránnyal a második, míg a két gyári Citroënnel Sébastien Loeb és Sébastien Ogier 13,7 illetve 16,7 másodperccel lemaradva állnak a harmadik, negyedik helyen.
Váratlanul szorosan alakult a rali világbajnokság harmadik futamának első napja, hiszen egészen az utolsó előtti gyorsaságiig 6,9 másodpercen belül volt a négy gyári versenyző. A pályatakarítás ezúttal nem okozott akkora hátrányt, így az elsőnek rajtoló Hirvonen kezdte a versenyt az élen, akit aztán a három szakaszt zsinórban nyerő Ogier váltotta. A két Citroën-versenyző azonban úgy döntött, hogy taktikáznak, és az utolsó szakaszon visszavettek a tempóból, meghagyva a szombati pályatakarítást a két fordos versenyzőnek.
Az első négytől több mint két perccel lemaradva Henning Solberg következik az ötödik helyen a Stobart–Forddal, akit gyújtáshiba hátráltatott, és csak a pénteki utolsó gyorsasági előzte meg csapattársát, a motorproblémával küzdő Matthew Wilsont.
Remekelt a MINI az első futamán. Igaz, Portugáliában még nem a WRC, csak a Szuper–2000-es változat állt rajthoz, ám Armindo Araujo egészen a hetedik helyig repítette az autót, megelőzve a Munchi’s–Ford versenyzőjét, Federico Villagrát, és a defekt miatt időt veszítő Kimi Räikkönent.
Szintén a gumikkal gyűlt meg a baja Petter Solbergnek, aki a reggeli defektje után a második körben három defektet is kapott, így jobbnak látta kiállni, és szombaton tíz perc büntetéssel szuper ralival folytatni a versenyt. Így ő most a húszadik helyen áll.
A verseny eddigi egyetlen kiesője Ken Block volt, aki a shake downon borult fel, és gyakorlatilag el sem tudott rajtolni. A Svéd Ralin második helyezést szerzett Mads Ostberg a csütörtöki prológon csapta oda Fordját, pénteken pedig a váltója tört el, így 31 perc hátránnyal, a 66. helyről csak szuper ralival tudja folytatni a versenyt.