A Citroënek taktikáztak, vezet a két Ford – Portugál Rali első nap

Jari-Matti Latvala Ford Fiesta WRC-vel vezeti a Portugál Ralit az első versenynapot követően. Csapattársa, Mikko Hirvonen 11,5 másodperc hátránnyal a második, míg a két gyári Citroënnel Sébastien Loeb és Sébastien Ogier 13,7 illetve 16,7 másodperccel lemaradva állnak a harmadik, negyedik helyen.

Váratlanul szorosan alakult a rali világbajnokság harmadik futamának első napja, hiszen egészen az utolsó előtti gyorsaságiig 6,9 másodpercen belül volt a négy gyári versenyző. A pályatakarítás ezúttal nem okozott akkora hátrányt, így az elsőnek rajtoló Hirvonen kezdte a versenyt az élen, akit aztán a három szakaszt zsinórban nyerő Ogier váltotta. A két Citroën-versenyző azonban úgy döntött, hogy taktikáznak, és az utolsó szakaszon visszavettek a tempóból, meghagyva a szombati pályatakarítást a két fordos versenyzőnek.

Az első négytől több mint két perccel lemaradva Henning Solberg következik az ötödik helyen a Stobart–Forddal, akit gyújtáshiba hátráltatott, és csak a pénteki utolsó gyorsasági előzte meg csapattársát, a motorproblémával küzdő Matthew Wilsont.

Remekelt a MINI az első futamán. Igaz, Portugáliában még nem a WRC, csak a Szuper–2000-es változat állt rajthoz, ám Armindo Araujo egészen a hetedik helyig repítette az autót, megelőzve a Munchi’s–Ford versenyzőjét, Federico Villagrát, és a defekt miatt időt veszítő Kimi Räikkönent.

Szintén a gumikkal gyűlt meg a baja Petter Solbergnek, aki a reggeli defektje után a második körben három defektet is kapott, így jobbnak látta kiállni, és szombaton tíz perc büntetéssel szuper ralival folytatni a versenyt. Így ő most a húszadik helyen áll.

A verseny eddigi egyetlen kiesője Ken Block volt, aki a shake downon borult fel, és gyakorlatilag el sem tudott rajtolni. A Svéd Ralin második helyezést szerzett Mads Ostberg a csütörtöki prológon csapta oda Fordját, pénteken pedig a váltója tört el, így 31 perc hátránnyal, a 66. helyről csak szuper ralival tudja folytatni a versenyt.

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“