A német bajnokságban is letette névjegyét az MHH Kart Team

  • Wackendorf, 2017. április 8.
  • Német bajnokság 1. futam
  • Fodor Géza, DD2 Master 3. hely
  • Krózser Menyhért, MicroMax 4. hely

Nagyon erős és színvonalas német bajnokságban is megállta a helyét az MHH Kart Team mindkét versenyzője.

Az idegen pálya és az erős mezőny kedvéért látogatott el a német bajnokság nyitófutamára Fodor Géza és Krózser Menyhért, akik kategóriájukban a harmadik, illetve a negyedik helyen zárták a hétvégét. Fodor számára azonban még az eredménynél is sokkal fontosabb volt, hogy visszatért a régi önbizalma. Kis Menya pedig az egy hónappal ezelőtti véleményét – mely szerint Adria a kedvenc pályája – megváltoztatva úgy nyilatkozott, hogy most már Wackendorfot szereti a legjobban.

„Munkahelyi elfoglaltság miatt csak péntek hajnalban tudtam elindulni, ezért csak délután csatlakoztam a mezőnyhöz. Nem volt teljesen ismeretlen a helyszín, hiszen két éve a Euro Challange-ben már versenyeztem rajta, de a télen ez a pálya is új aszfaltot kapott, az egyik sikánt kivették, de érdekes módon nem változott meg annyira a karaktere, mint Brucknak, ahol egy héttel ezelőtt versenyeztünk.

Szombaton az időmérőn elég nagy volt a forgalom, nem igazán találtam olyan bojt, amivel meg tudtam volna húzatni magam, de így is harmadik időt futottam és az első futamban is harmadik lettem.

Vasárnap a warm upon a leggyorsabb voltam. A második futam rajtját is jól kaptam el, de aztán beszorultam egy versenyző mögé, akinek kidobta a sebességet a kart, ezért megtorpant. A hetedik helyre estem vissza, ahonnan az ötödikre jöttem fel.

A harmadik futam érdekesen alakult, feltámadt a szél, ami jobban hűtötte a motort, ami nem tudott felmelegedni, ami miatt rettenetesen csattogott. A csapat mutatta, hogy csukjam le a hűtőt, de ezt én először nem értettem. Amit lecsuktam a hűtőt, négy–öt tizeddel jobb időt futottam. Negyediknek jöttem be, de két versenyzőt megbüntettek, ezért végül második lettem.

Nagyon boldogan jöttem haza, mert nagyon magabiztosan versenyeztem, visszatért az a régi Géza, akit tavaly nem találtam. Jó volt erős mezőnyben menni, sokat tanultam a hétvégén és nagyon várom a következő versenyeket.

Kis Menya is szépen teljesített, hiszen a Micro Max kategória negyedik helyét szerezte meg.

„Nagyon színvonalas versenyen vehettünk részt, a You Tube-on élőben közvetítettek minden futam, hangosbeszélő volt a pályán, abszolút profi körülmények között versenyezhettünk – mondta Krózser Menyhért senior. – Nem volt könnyű dolguk a fiúknak, hiszen a német bajnokság tavaly ezen a pályán fejeződött be, az ellenfeleknek sokkal nagyobb tapasztalatuk volt.

Menya jól kezdett, az időmérőn harmadik volt, az első futamban második lett. A másodikon egy büntetés miatt a hetedik helyre sorolták. A harmadikban innen jött fel a negyedikre és a hétvégét is ezen a helyen zárta.

Mind a két versenyzőnknek nagyon kellett ez a hétvége. Gézán és Menyán is látszott, hogy azonnal gyorsak tudnak lenni egy részben idegen pályán és nagyon magabiztosan versenyeztek. Tetszett a német bajnokság, úgyhogy nem kizárt, máskor is jövünk.”

EREDMÉNYEK

Fodor Géza, DD2 Masters:

  • Résztvevők: 19
  • Végső helyezés: 4.
  • 3. futam: 2.
  • 2. futam: 5.
  • Warm up: 1.
  • 1. futam: 3.
  • Időmérő: 3.
  • Warm up: 3.

Krózser Menyhért, Micro Max:

  • Résztvevők: 17
  • Végső helyezés: 4.
  • 3. futam: 4.
  • 2. futam: 7.
  • Warm up: 3.
  • 1. futam: 2.
  • Időmérő: 3.
  • Warm up: 3.

A VERSENYRŐL KÉSZÜLT VIDEÓ:

Fodor Géza:

Krózser Menyhért:

A VERSENY HIVATALOS EREDMÉNYE:

DD2 Masters:

 file:///C:/Users/Csaba/Downloads/Alle%20Resultate%20DD2%20Master%20(1).pdf

MicroMax:

file:///C:/Users/Csaba/Downloads/Alle%20Resultate%20Micro.pdf

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek

További információ:

www.facebook.com/menya.hu

 

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax