A zokni sem segített Mekler Alfáján, de hősiesen célba ért

A C2-es kategória elsőés a C csoport ötödik helyét szerezte meg Mekler Lászlóés Mikó Edit az Akropolisz Rali első, aszfaltos futamán. Az Alfa Romeo Giulia Sprint GTA egészen az utolsó gyorsasági céljáig tökéletesen működött. A beíró után azonban elkezdett háromhengerezni, a parc fermében pedig kiderült, hogy eltört a szelepfészek. Így a harmadik napi, külön értékelt murvás versenyen csak kézi erővel tudták áttolni az autót a rajtvonalon. Erre azért volt szükség, mert a historic Eb-n egy pont jár a rajthoz állásért is, ami a hármas szorzó miatt ez esetben három pont volt.

Mekler_Akropolisz01

A C csoport bajnokságában Mekler 74 ponttal az ötödik helyen áll és Alfájával ő az egyetlen az első kilencben, aki nem Porschéval vagy Forddal versenyez. Mikó Edit szintén az ötödik helyet foglalja el a navigátorok bajnokságában. A magyar csapat, a Scuderia Coppa Amici, Mekler és Wirtmann szereplésének köszönhetően az Akropolisz Ralin a második legeredményesebb csapat volt, amivel megerősítette negyedik helyét a bajnokságban.

Mekler_Akropolisz04

„Háromnapos versenyre készültünk, ezért az első nap nagyon vigyáztam az autóra, másnap is pianoban kezdtem és csak utána kezdtem el nyomni, amit meg is bosszult az Alfa, hiába kaptak zoknit a szívócsövek, hogy a portól védjük a motort”– mondta Mekler.

„Az aszfaltos verseny utolsó gyorsaságijának a beírójában indítottam újra a motort, és akkor éreztem, hogy valami nincs rendben, csak három henger működik. Először azt hittem, hogy gyertya, de mielőtt beálltunk a parc fermébe láttam, hogy a szelepfészek tört el, és nem tudunk másnap elindulni a murvás versenyen.”

Mekler_Akropolisz07

„Nagyon sokat győzködtem magam, hogy menjünk el az Akropoliszra és próbáljuk ki a murvát. Nagy nehezen rászántam magam, ott voltunk és nem tudtuk kipróbálni. Nagyon frusztrálóérzés volt. Másnap áttoltuk az autót a rajtvonalon, amiért kaptunk három pontot, és jöttünk haza.”

„Az első versenyen elért eredményünkre büszke vagyok, annál is inkább, mert a görög bajnoksággal együtt 11-en indultunk a C2-ben és senki, még a helyiek sem tudtak megverni. A Scuderia is szépen teljesített, és még mindig negyedikek vagyunk nagy múltú, komoly csapatok között, ami szerintem nagyon szép teljesítmény.”

Mekler_Akropolisz05

„A következő két versenyünk hazai futama lesz az Alfának, az Alpi Orientalin és az Elba Ralin szeretnénk rajthoz állni.”

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása hat futam után:
1. Mats Myrsell (S) Porsche Carrera 219 pont
2. Lucio da Zanche (I) Porsche Carrera 189 pont
3. Wirtmann Ferenc (H) Ford Escort RS 133 pont
4. Anders Johnsen (S) Porsche Carrera 87 pont
5. Mekler László (H) Alfa Romeo GTA 74 pont
6. Valter Chris Jensen (N) Porsche Carrera 66 pont
7. Carlo Falcone (I) Porsche 914 60 pont
8. Danis Moynihan (IRL) Ford Escort RS 45 pont
9. Antonio Sainz (E) Porsche/Ford Escort RS 35 pont
10. Villu Mättik (EE) VAZ 2101 33 pont
 

Mekler_Akropolisz06

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) navigátorok, állása hat futam után:
1. Esko Junttila (S) 219 pont
2. Giulio Oberti (I) 189 pont
3. Ingrid Johnsen (S) 87 pont
4. Barna György (H) 85 pont
5. Mekler-Mikó Edit (H) 74 pont
6. Erik Pedersen (N) 66 pont
7. Pietro Ometto (I) 60 pont
8. Gerard Conway (IRL) 45 pont
9. Arvo Maslenikov (EE) 33 pont
10. Sonia Borghese (I) 27 pont

Mekler_Akropolisz02

A Historic Rali-Európa-bajnokság csapatverseny állása hat futam után:
1. Historic Rally Club Finland 419 pont
2. Tractive Motorsport 306 pont
3. Rododendri Historic Rally 279 pont
4. Scuderia Coppa Amici 241 pont
5. Profil Racing Team 219 pont
6. Winners Rally Team 153 pont
7. Black Motorsport 116 pont
8. Rally Club Sandro Munari 66 pont
9. Circolo Della Biella 60 pont
10. Escuderia Madrid Historicos 35 pont
11. SK Villu 33 pont

Mekler_Akropolisz03

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:
2014. február 28., Rallye de España (Spanyolország) 2-es szorzó
2014. március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország) 3-as szorzó
2014. április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország) 3-as szorzó
2014. május 2., International Rally of the Lakes (Írország) 3-as szorzó
2014. május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország) 2-es szorzó
2014. június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország) két külön verseny 3-as szorzó
2014. június 20., Ypres Historic Rally (Belgium) 2-es szorzó
2014. július 3., Historic San Marino Rally (San Marino) 2-es szorzó
2014. július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország) 2-es szorzó
2014. augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország) 3-as szorzó
2014. augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország) 2-es szorzó
2014. szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország) 3-as szorzó
2014. október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország) 1-es szorzó
2014. október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország) 2-es szorzó

További információ: www.scuderia.hu www.historic-racing.hu

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program