A zokni sem segített Mekler Alfáján, de hősiesen célba ért

A C2-es kategória elsőés a C csoport ötödik helyét szerezte meg Mekler Lászlóés Mikó Edit az Akropolisz Rali első, aszfaltos futamán. Az Alfa Romeo Giulia Sprint GTA egészen az utolsó gyorsasági céljáig tökéletesen működött. A beíró után azonban elkezdett háromhengerezni, a parc fermében pedig kiderült, hogy eltört a szelepfészek. Így a harmadik napi, külön értékelt murvás versenyen csak kézi erővel tudták áttolni az autót a rajtvonalon. Erre azért volt szükség, mert a historic Eb-n egy pont jár a rajthoz állásért is, ami a hármas szorzó miatt ez esetben három pont volt.

Mekler_Akropolisz01

A C csoport bajnokságában Mekler 74 ponttal az ötödik helyen áll és Alfájával ő az egyetlen az első kilencben, aki nem Porschéval vagy Forddal versenyez. Mikó Edit szintén az ötödik helyet foglalja el a navigátorok bajnokságában. A magyar csapat, a Scuderia Coppa Amici, Mekler és Wirtmann szereplésének köszönhetően az Akropolisz Ralin a második legeredményesebb csapat volt, amivel megerősítette negyedik helyét a bajnokságban.

Mekler_Akropolisz04

„Háromnapos versenyre készültünk, ezért az első nap nagyon vigyáztam az autóra, másnap is pianoban kezdtem és csak utána kezdtem el nyomni, amit meg is bosszult az Alfa, hiába kaptak zoknit a szívócsövek, hogy a portól védjük a motort”– mondta Mekler.

„Az aszfaltos verseny utolsó gyorsaságijának a beírójában indítottam újra a motort, és akkor éreztem, hogy valami nincs rendben, csak három henger működik. Először azt hittem, hogy gyertya, de mielőtt beálltunk a parc fermébe láttam, hogy a szelepfészek tört el, és nem tudunk másnap elindulni a murvás versenyen.”

Mekler_Akropolisz07

„Nagyon sokat győzködtem magam, hogy menjünk el az Akropoliszra és próbáljuk ki a murvát. Nagy nehezen rászántam magam, ott voltunk és nem tudtuk kipróbálni. Nagyon frusztrálóérzés volt. Másnap áttoltuk az autót a rajtvonalon, amiért kaptunk három pontot, és jöttünk haza.”

„Az első versenyen elért eredményünkre büszke vagyok, annál is inkább, mert a görög bajnoksággal együtt 11-en indultunk a C2-ben és senki, még a helyiek sem tudtak megverni. A Scuderia is szépen teljesített, és még mindig negyedikek vagyunk nagy múltú, komoly csapatok között, ami szerintem nagyon szép teljesítmény.”

Mekler_Akropolisz05

„A következő két versenyünk hazai futama lesz az Alfának, az Alpi Orientalin és az Elba Ralin szeretnénk rajthoz állni.”

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása hat futam után:
1. Mats Myrsell (S) Porsche Carrera 219 pont
2. Lucio da Zanche (I) Porsche Carrera 189 pont
3. Wirtmann Ferenc (H) Ford Escort RS 133 pont
4. Anders Johnsen (S) Porsche Carrera 87 pont
5. Mekler László (H) Alfa Romeo GTA 74 pont
6. Valter Chris Jensen (N) Porsche Carrera 66 pont
7. Carlo Falcone (I) Porsche 914 60 pont
8. Danis Moynihan (IRL) Ford Escort RS 45 pont
9. Antonio Sainz (E) Porsche/Ford Escort RS 35 pont
10. Villu Mättik (EE) VAZ 2101 33 pont
 

Mekler_Akropolisz06

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) navigátorok, állása hat futam után:
1. Esko Junttila (S) 219 pont
2. Giulio Oberti (I) 189 pont
3. Ingrid Johnsen (S) 87 pont
4. Barna György (H) 85 pont
5. Mekler-Mikó Edit (H) 74 pont
6. Erik Pedersen (N) 66 pont
7. Pietro Ometto (I) 60 pont
8. Gerard Conway (IRL) 45 pont
9. Arvo Maslenikov (EE) 33 pont
10. Sonia Borghese (I) 27 pont

Mekler_Akropolisz02

A Historic Rali-Európa-bajnokság csapatverseny állása hat futam után:
1. Historic Rally Club Finland 419 pont
2. Tractive Motorsport 306 pont
3. Rododendri Historic Rally 279 pont
4. Scuderia Coppa Amici 241 pont
5. Profil Racing Team 219 pont
6. Winners Rally Team 153 pont
7. Black Motorsport 116 pont
8. Rally Club Sandro Munari 66 pont
9. Circolo Della Biella 60 pont
10. Escuderia Madrid Historicos 35 pont
11. SK Villu 33 pont

Mekler_Akropolisz03

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:
2014. február 28., Rallye de España (Spanyolország) 2-es szorzó
2014. március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország) 3-as szorzó
2014. április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország) 3-as szorzó
2014. május 2., International Rally of the Lakes (Írország) 3-as szorzó
2014. május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország) 2-es szorzó
2014. június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország) két külön verseny 3-as szorzó
2014. június 20., Ypres Historic Rally (Belgium) 2-es szorzó
2014. július 3., Historic San Marino Rally (San Marino) 2-es szorzó
2014. július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország) 2-es szorzó
2014. augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország) 3-as szorzó
2014. augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország) 2-es szorzó
2014. szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország) 3-as szorzó
2014. október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország) 1-es szorzó
2014. október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország) 2-es szorzó

További információ: www.scuderia.hu www.historic-racing.hu

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.