Bécsből érkezik Vizin váltója

Kalandosra sikeredett Vizin László és Zsiros Gábor első napja a Valais Ralin. Etapon beleszaladtak egy gyorshajtásba, majd egy rendőri intézkedésbe, két útfelbontásba és végül egy ötperces késébe. A felfokozott idegi állapot pedig a gyorsaságin egy félreváltást eredményezett. Most váltó nélkül áll a Subaru az esti parc fermében, és ha minden igaz, reggelre érkezik egy új váltó Bécsből.

Vizin_1 (Medium)

Vizin László: – Hát nem úgy sikerült a napunk, ahogy terveztük. Már az is megfordult a fejemben, hogy többet nem jövök Svájcba. Az ország összes rendőre kint áll etapon és a sebességet méri. Mi is belefutottunk egy 63-as gyorshajtásba, ami miatt megállítottak minket, intézkedtek, majd természetesen volt még két útfelbontás is, úgyhogy késtünk öt percet.

Gabikával mind a ketten idegesek voltunk. Én gyorsan csináltam egy félreváltást, megint szétugrasztottam a váltót. A szervizparkba még bejutottunk, de ott álltunk váltó nélkül. (Manfred) Stohl (a Stohl Racing vezetője) mondta, hogy neki van egy tartalék váltója, de mivel a verseny elején vagyunk, nem tudja odaadni, mert hátha az ő versenyzőjének, Andreas Aignernek is kell majd.

Vizin_2 (Medium)

Tanakodtunk, hogy mi legyen, végül arra jutottunk, hogy levesszük a váltót, betoljuk az autót a parc fermébe váltó nélkül, hátha az éjszaka történik valami csoda. Egyelőre úgy néz ki, hogy jól tettük, mert Stohl mondta, hogy Bécsben van neki egy tartalék váltója. Mivel Bécstől 1200 km-re vagyunk, arra nem volt időnk, hogy valaki innen elmenjen érte, ezért ugrasztottuk az egyik barátunkat Veszprémben, aki fél nyolckor autóba ült és elindult Bécsbe. A váltót kikészítették neki, de hogy egyedül hogy fogja berakni az autóba, azt nem tudom. A fiúk úgy számolják, hogy a reggeli szervizre pont beesik.

A Subarun nem túl bonyolult váltót cserélni, 22 perc alatt megvan, de csak tízperces a reggeli szerviz, plusz négy-öt perc, mire kitoljuk az autót, úgyhogy biztosan késni fogunk, de végül is azért jöttünk, hogy versenyezzünk, és ha meglesz a váltó, akkor rajtunk nem fog múlni a dolog.

Vizin_3 (Medium)

A Valais Rali pénteki és szombati programja

november 8. péntek
GY4 Vercorin 1 (Chalais-Mase) 26,58 km, 9:45
GY5 Veysonnaz 1 (Ayer-Veysonnaz) 13,62 km, 10:55
GY6 Nendaz 1 (Veysonnaz-Nendaz) 12,08 km, 11:15
GY7 Vercorin 2 (Chalais-Mase) 26,58 km, 13:40
GY8 Veysonnaz 2 (Ayer-Veysonnaz) 13,62 km, 14:50
GY9 Nendaz 2 (Veysonnaz-Nendaz) 12,08 km, 15:10
GY10 Les Casernes 2 6,18 km, 16:00

november 9. szombat
GY11 Champex 1 (Les Valettes-Champex) 9,53 km, 9:40
GY12 Bruson 1 (Le Châble-Champsec) 16,96 km, 10:25
GY13 Verbier 1 (Lourtier-Verbier) 15,52 km, 10:55
GY14 Les Cols (Sembrancher-Le Guercet) 37,13 km, 11:35
GY15 Champex 2 (Les Valettes-Champex) 9,53 km, 13:35
GY16 Bruson 2 (Le Châble-Champsec) 16,96 km, 14:20
GY17 Verbier 2 (Lourtier-Verbier) 15,52 km, 14:50
GY18 Col des Planches (Sembrancher-Arbarey) 25,15 km, 15:30

A Rali-Európa-bajnokság szériaautó kupa állása, versenyzők: 1. Aigner 138, 2. Orsák 117, 3. Bonnefis 95, 4. Arai 91, 5. Hadik 54, 6. Tempestini 52, 7. Gasperetti 39, 8. Lefevere, Harrach, Jakes 38, 11. Vizin 38, 12. Svedas, Butvilas 37, 14. Bruschetta 36, 15. Consani 34

A Rali-Európa-bajnokság szériaautó kupa állása, navigátorok: 1. Heigl 99, 2. Fournier 95, 3. McLoughlin 91, 4. Watzl 69, 5. Smeidler 67, 6. Kertész 54, 7. Pulpea 53, 8. Kostka 50, 9. Zsiros 47, 10. Ferrari 39

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Brilliant Driver Program

Brilliant Driver Program – Miért fontos a szezon előtti teszt? És miért kell belőle mindjárt három is?

Ahogyan a legtöbb sportban, a gokartozásban is fontos a szezon előtti alapozás. Éppen ezért készült a Brilliant Driver Program csapata három tematikus teszttel a szezonnyitóra. 

Három kategóriában négy versenyzővel áll rajthoz a Brilliant Driver Program – BDP Team – csapata az idei magyar és nemzetközi gokart bajnokságokban. 

Juráncsik Balázs tavaly a SeniorMax kategóriában versenyzett, idén pedig a váltós, DD2-ben áll rajthoz. 

Fally Marci második szezonját kezdi a JuniorMaxban, míg öccse, a tavalyi MiniMax magyar bajnok, Fally Markó egy kategóriával feljebb lép és ő is JuniorMaxban folytatja. Mindhárman a nemzetközi sorozatokra, elsősorban a Közép-Európai Rotax Max Challenge-re (CEE) koncentrálnak.

A BDP Teamhez idén csatlakozik a svéd Marcus Papp, aki a MiniMaxban áll rajthoz a magyar bajnokságban. 

Foto: Brilliant Driver Program // Fally Markó és Fally Marci JuniorMax gokartja készül a jesolói teszt első napján

„A gokartsportban is nagyon fontos az év eleji felkészülés – mondta Kurgyis Róbert, a BDP Team csapatvezetője. – A négy versenyzőnk közül hárman is kategóriát váltottak, ezért még alaposabban kellett felkészülnünk. 

Januárban Jesolóban kezdtünk. Itt szerencsénk volt az időjárással, hiszen a vizes pálya kisebb erőkifejtést igényelt a versenyzőktől, így könnyebben tudtak tanulni. 

Ezt követte egy kecskeméti teszt, amit kifejezetten azért iktattunk be, hogy a száraz aszfalton komolyabb erőnléti tréninget tartsunk versenyzőinknek. Komoly fitness programjuk van, de a gokartversenyzés olyan speciális izomzatot igényel, amelyeket szinte csak a gokartozással lehet megszerezni. 

A harmadik tesztünk ismét Jesolóban volt, egy héttel a CEE Bonus Cup versenye előtt. Itt már a felkészülés utolsó fázisában voltunk. Több beállítást próbáltunk ki mindegyik gokarton. Fontos ilyenkor, hogy a stopper mellett a versenyzők visszajelzésére is hagyatkozzunk. Az egész programot úgy állítottuk össze, hogy a nap végére mindig volt előrelépés. A háromnapos teszt végén pedig mind a négy versenyzőnk elégedetten, motiváltan szállt ki a gokartból. 

Fotó: Brilliant Driver Program // Juráncsik Balázs idén váltott DD2-es kategóriára

Juráncsik Balázs szép fokozatosan fejlődött és vele úgy gondolom, hogy DD2-ben akár a győzelemért is harcba szállhatunk. 

Fally Marci és Markó is sokat léptek előre. Két nagyon tehetséges fiatalról van szó. Marci egyre szebben vezet a JuniorMaxban. Markónak tavaly sikeres éve volt a MiniMaxban, idén nagy falat lesz neki a JuniorMax, de komolyan fejlődik. Az időmérőn mindenképpen jó teljesítményt várok mind a kettőjüktől. Velük a folyamatos fejlődés a célunk. 

Marcus Papp a két jesolói teszten volt velünk. Ő a svéd bajnokságban indult korábban. Sokat kell még tanulnia, de nagyon intelligens és eltökélt versenyzőről van szó, akin látszik, hogy rettenetesen akar fejlődni. Minden bemeneten jobb és jobb lett. Ő még két kecskeméti teszten fog részt venni, a magyar bajnokság előtt. 

Brilliant Driver Program
Foto: Brilliant Driver Program // Kurgyis Róbert csapatvezető az előzési pontokat magyarázza Marcus Pappnak

Jesolóban a BDP csapatot erősített Bors Bertold, aki tavaly DD2-ben ért el szép eredményeket a Grand Finalsen. Ezúttal nem versenyzőként, hanem szerelőként és coachként szerepelt. A Brilliant Driver Programban szeretnénk komplex versenyzőket nevelni, ennek volt a része, hogy Berti most egy másik feladatkörben mutatkozott be. Nagyon jól végezte a munkáját és bízunk benne, hogy minél hamarabb láthatjuk őt versenyző overallban is.

Foto: Brilliant Driver Program // A csapat motormérnöke, Kurgyis Zsolt és Bors Berti, bajnok gokart versenyző, aki ezúttal szerelőként segítette a csapatot

Nagy öröm volt a számunkra, hogy amíg a BDP Team Jesolóban tesztelt, addig a Brilliant Driver Program versenyzője, Krózser Menyhért kiválóan szerepelt a WSK Super Master Series-en Franciacortában. Ezúton is gratulálunk neki.“ 

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

A BDP Team idei első versenye február 23–25-e között lesz Jesolóban, ahol Juráncsik Balázs (DD2), Fally Marci (JuniorMax) és Fally Markó (JuniorMax) állnak rajthoz a CEE Bonus Cupon.