Bécsből érkezik Vizin váltója

Kalandosra sikeredett Vizin László és Zsiros Gábor első napja a Valais Ralin. Etapon beleszaladtak egy gyorshajtásba, majd egy rendőri intézkedésbe, két útfelbontásba és végül egy ötperces késébe. A felfokozott idegi állapot pedig a gyorsaságin egy félreváltást eredményezett. Most váltó nélkül áll a Subaru az esti parc fermében, és ha minden igaz, reggelre érkezik egy új váltó Bécsből.

Vizin_1 (Medium)

Vizin László: – Hát nem úgy sikerült a napunk, ahogy terveztük. Már az is megfordult a fejemben, hogy többet nem jövök Svájcba. Az ország összes rendőre kint áll etapon és a sebességet méri. Mi is belefutottunk egy 63-as gyorshajtásba, ami miatt megállítottak minket, intézkedtek, majd természetesen volt még két útfelbontás is, úgyhogy késtünk öt percet.

Gabikával mind a ketten idegesek voltunk. Én gyorsan csináltam egy félreváltást, megint szétugrasztottam a váltót. A szervizparkba még bejutottunk, de ott álltunk váltó nélkül. (Manfred) Stohl (a Stohl Racing vezetője) mondta, hogy neki van egy tartalék váltója, de mivel a verseny elején vagyunk, nem tudja odaadni, mert hátha az ő versenyzőjének, Andreas Aignernek is kell majd.

Vizin_2 (Medium)

Tanakodtunk, hogy mi legyen, végül arra jutottunk, hogy levesszük a váltót, betoljuk az autót a parc fermébe váltó nélkül, hátha az éjszaka történik valami csoda. Egyelőre úgy néz ki, hogy jól tettük, mert Stohl mondta, hogy Bécsben van neki egy tartalék váltója. Mivel Bécstől 1200 km-re vagyunk, arra nem volt időnk, hogy valaki innen elmenjen érte, ezért ugrasztottuk az egyik barátunkat Veszprémben, aki fél nyolckor autóba ült és elindult Bécsbe. A váltót kikészítették neki, de hogy egyedül hogy fogja berakni az autóba, azt nem tudom. A fiúk úgy számolják, hogy a reggeli szervizre pont beesik.

A Subarun nem túl bonyolult váltót cserélni, 22 perc alatt megvan, de csak tízperces a reggeli szerviz, plusz négy-öt perc, mire kitoljuk az autót, úgyhogy biztosan késni fogunk, de végül is azért jöttünk, hogy versenyezzünk, és ha meglesz a váltó, akkor rajtunk nem fog múlni a dolog.

Vizin_3 (Medium)

A Valais Rali pénteki és szombati programja

november 8. péntek
GY4 Vercorin 1 (Chalais-Mase) 26,58 km, 9:45
GY5 Veysonnaz 1 (Ayer-Veysonnaz) 13,62 km, 10:55
GY6 Nendaz 1 (Veysonnaz-Nendaz) 12,08 km, 11:15
GY7 Vercorin 2 (Chalais-Mase) 26,58 km, 13:40
GY8 Veysonnaz 2 (Ayer-Veysonnaz) 13,62 km, 14:50
GY9 Nendaz 2 (Veysonnaz-Nendaz) 12,08 km, 15:10
GY10 Les Casernes 2 6,18 km, 16:00

november 9. szombat
GY11 Champex 1 (Les Valettes-Champex) 9,53 km, 9:40
GY12 Bruson 1 (Le Châble-Champsec) 16,96 km, 10:25
GY13 Verbier 1 (Lourtier-Verbier) 15,52 km, 10:55
GY14 Les Cols (Sembrancher-Le Guercet) 37,13 km, 11:35
GY15 Champex 2 (Les Valettes-Champex) 9,53 km, 13:35
GY16 Bruson 2 (Le Châble-Champsec) 16,96 km, 14:20
GY17 Verbier 2 (Lourtier-Verbier) 15,52 km, 14:50
GY18 Col des Planches (Sembrancher-Arbarey) 25,15 km, 15:30

A Rali-Európa-bajnokság szériaautó kupa állása, versenyzők: 1. Aigner 138, 2. Orsák 117, 3. Bonnefis 95, 4. Arai 91, 5. Hadik 54, 6. Tempestini 52, 7. Gasperetti 39, 8. Lefevere, Harrach, Jakes 38, 11. Vizin 38, 12. Svedas, Butvilas 37, 14. Bruschetta 36, 15. Consani 34

A Rali-Európa-bajnokság szériaautó kupa állása, navigátorok: 1. Heigl 99, 2. Fournier 95, 3. McLoughlin 91, 4. Watzl 69, 5. Smeidler 67, 6. Kertész 54, 7. Pulpea 53, 8. Kostka 50, 9. Zsiros 47, 10. Ferrari 39

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program