Bécsből érkezik Vizin váltója

Kalandosra sikeredett Vizin László és Zsiros Gábor első napja a Valais Ralin. Etapon beleszaladtak egy gyorshajtásba, majd egy rendőri intézkedésbe, két útfelbontásba és végül egy ötperces késébe. A felfokozott idegi állapot pedig a gyorsaságin egy félreváltást eredményezett. Most váltó nélkül áll a Subaru az esti parc fermében, és ha minden igaz, reggelre érkezik egy új váltó Bécsből.

Vizin_1 (Medium)

Vizin László: – Hát nem úgy sikerült a napunk, ahogy terveztük. Már az is megfordult a fejemben, hogy többet nem jövök Svájcba. Az ország összes rendőre kint áll etapon és a sebességet méri. Mi is belefutottunk egy 63-as gyorshajtásba, ami miatt megállítottak minket, intézkedtek, majd természetesen volt még két útfelbontás is, úgyhogy késtünk öt percet.

Gabikával mind a ketten idegesek voltunk. Én gyorsan csináltam egy félreváltást, megint szétugrasztottam a váltót. A szervizparkba még bejutottunk, de ott álltunk váltó nélkül. (Manfred) Stohl (a Stohl Racing vezetője) mondta, hogy neki van egy tartalék váltója, de mivel a verseny elején vagyunk, nem tudja odaadni, mert hátha az ő versenyzőjének, Andreas Aignernek is kell majd.

Vizin_2 (Medium)

Tanakodtunk, hogy mi legyen, végül arra jutottunk, hogy levesszük a váltót, betoljuk az autót a parc fermébe váltó nélkül, hátha az éjszaka történik valami csoda. Egyelőre úgy néz ki, hogy jól tettük, mert Stohl mondta, hogy Bécsben van neki egy tartalék váltója. Mivel Bécstől 1200 km-re vagyunk, arra nem volt időnk, hogy valaki innen elmenjen érte, ezért ugrasztottuk az egyik barátunkat Veszprémben, aki fél nyolckor autóba ült és elindult Bécsbe. A váltót kikészítették neki, de hogy egyedül hogy fogja berakni az autóba, azt nem tudom. A fiúk úgy számolják, hogy a reggeli szervizre pont beesik.

A Subarun nem túl bonyolult váltót cserélni, 22 perc alatt megvan, de csak tízperces a reggeli szerviz, plusz négy-öt perc, mire kitoljuk az autót, úgyhogy biztosan késni fogunk, de végül is azért jöttünk, hogy versenyezzünk, és ha meglesz a váltó, akkor rajtunk nem fog múlni a dolog.

Vizin_3 (Medium)

A Valais Rali pénteki és szombati programja

november 8. péntek
GY4 Vercorin 1 (Chalais-Mase) 26,58 km, 9:45
GY5 Veysonnaz 1 (Ayer-Veysonnaz) 13,62 km, 10:55
GY6 Nendaz 1 (Veysonnaz-Nendaz) 12,08 km, 11:15
GY7 Vercorin 2 (Chalais-Mase) 26,58 km, 13:40
GY8 Veysonnaz 2 (Ayer-Veysonnaz) 13,62 km, 14:50
GY9 Nendaz 2 (Veysonnaz-Nendaz) 12,08 km, 15:10
GY10 Les Casernes 2 6,18 km, 16:00

november 9. szombat
GY11 Champex 1 (Les Valettes-Champex) 9,53 km, 9:40
GY12 Bruson 1 (Le Châble-Champsec) 16,96 km, 10:25
GY13 Verbier 1 (Lourtier-Verbier) 15,52 km, 10:55
GY14 Les Cols (Sembrancher-Le Guercet) 37,13 km, 11:35
GY15 Champex 2 (Les Valettes-Champex) 9,53 km, 13:35
GY16 Bruson 2 (Le Châble-Champsec) 16,96 km, 14:20
GY17 Verbier 2 (Lourtier-Verbier) 15,52 km, 14:50
GY18 Col des Planches (Sembrancher-Arbarey) 25,15 km, 15:30

A Rali-Európa-bajnokság szériaautó kupa állása, versenyzők: 1. Aigner 138, 2. Orsák 117, 3. Bonnefis 95, 4. Arai 91, 5. Hadik 54, 6. Tempestini 52, 7. Gasperetti 39, 8. Lefevere, Harrach, Jakes 38, 11. Vizin 38, 12. Svedas, Butvilas 37, 14. Bruschetta 36, 15. Consani 34

A Rali-Európa-bajnokság szériaautó kupa állása, navigátorok: 1. Heigl 99, 2. Fournier 95, 3. McLoughlin 91, 4. Watzl 69, 5. Smeidler 67, 6. Kertész 54, 7. Pulpea 53, 8. Kostka 50, 9. Zsiros 47, 10. Ferrari 39

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“