Csomós Mixi és Nagy Attila egyik legnehezebb és kétségkívül legfárasztóbb rally Európa-bajnoki futama volt a Róma Rally, amelyen pályafutásuk legjobb eredményét elérve a kilencedik helyen végeztek.
A HUMDA Academy versenyzőinek nem csak a rengeteg kanyarral, de az embert és technikát egyaránt próbára tevő pokoli hőséggel is meg kellett küzdeniük. A Hankook aszfalt abroncsait a Kanári-szigetek Rally után idén másodszorra vezették sikerre, többek között a Róma jelképéül is szolgáló Colosseum tövében megrendezett szuperspeciálon.
Mindössze tízéves múltra tekint vissza a Róma Rally, amelyet 2013-ban rendeztek meg először, akkor még csak olasz bajnoki futamként. Öt éve, 2018-ban került be az Európa-bajnokság naptárába és rögtön kivívta magának a kontinens egyik legnehezebb versenye címét, amelyen komoly rangot jelent jól szerepelni.
A verseny egyik különlegességét a közép-olaszországi hegyi szerpentinek jelentik. Nehézségüket jól szemlélteti, hogy az autópálya hálózat kiépülése előtt a távolsági buszokat és teherautókat jobbkormányos változatban használták ezeken az utakon, hogy a sofőrök jobban láthassák az út szélét.
Erre nem volt szüksége a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Csomós Mixinek és Nagy Attilának, ám az igen feszített, kevés pihenést lehetővé tevő menterend és a két, még Eb szinten is hosszúnak tekinthető, 29 és 32 kilométeres pálya alaposan feladta a leckét a párosnak. Ehhez társult, hogy időnként szinte elviselhetetlen volt a meleg a Skoda Fabia R5-ösben.
A 13 gyorsasági szakaszból kétszer megállapított időt kaptak a maradék 11-ből hatszor autóztak az első tízben, a legjobb eredményük pedig két hetedik hely volt. A gyorsasági szakaszgyőzelemhez az ötödik Roccasecca–Colle San Magnón kerültek a legközelebb. Az 5,45 kilométeres pályán kilométerenként mindössze 0,17 másodperccel maradtak el a szakaszgyőztestől.
A Colosseum tövében megrendezett, rendkívül szűk péntek esti szuperspeciál után a 16. helyen álltak, de már az első igazi versenynapon a kilencedik–tizedik helyért harcoltak. Vasárnap a második szakaszon vették át végleg a kilencedik helyezést, amit a célig sikerült megtartaniuk. Ezzel két 11. és egy 10. helyezésük után pályafutásuk legjobb Eb-eredményét érték el.
„Életem legnehezebb versenye volt a Róma Rally – foglalta össze tömören Csomós Mixi. – A pályák szenzációsak, kanyar kanyar hátán, a leghosszabb egyenes szakasz száz méter volt, de előfordultak olyan részek is, ahol tíz méterenként következett egy kanyar. Szerintem ezt a versenyt mindenkinek ki kellene próbálnia, és rögtön át fogja értékelni a rallyról alkotott fogalmát.
Ehhez jött a rendkívüli forróság. Olyat sem tapasztaltam még, hogy etapon kinyitom a szellőzőt és annyira forró levegő áramlik be a kocsiba, hogy inkább be kell csukni. A telefonom úgy felforrósodott verseny közben, hogy tölteni sem lehetett. A 32 kilométeres gyorsaságin ilyen körülmények között mentünk húsz percet. Ez volt az első alkalom, hogy nem csak szellemi, de fizikai fáradtságot is éreztem a célban. Rögtön megittam másfél liter vizet, de még így is meg akartam halni. Nagyon kemény volt.
A csapatunk és Attila is nagyon jó munkát végeztek, ilyen körülmények között ennyire összeszedetten, hibamentesen versenyezni, szerintem hatalmas teljesítmény.
Örülök neki, hogy az eddigi legjobb Eb-eredményünket értük el, de egy kicsit elégedetlen vagyok a saját teljesítményemmel, ráadásul a külső körülmények sem mindig segítettek. Ennél sokkal jobb eredményt szeretnénk elérni és szerintem Atival készen is állunk rá.“