Csomós Mixi

Csomós Mixi és Nagy Attila újra aszfalton versenyez a Róma Rallyn

Két murvás futam után újra aszfalton versenyez Csomós Miklós és Nagy Attila Skoda Fabia R5-tel a rally Európa-bajnokság idei hatodik futamán, a Róma Rallyn. A verseny előtti héten 120 kilométeres teszten vettek részt, amelyen a Hankook aszfaltos versenygumijait próbálhatták ki. A HUMDA Academy versenyzője abszolút felkészült, eltökélt és a legjobb tízbe várja magukat. 

Az olasz főváros, Róma ad otthont a Rally Európa-bajnokság hatodik futamának, amely a májusi Kanári-szigetek Rally után a második idei aszfaltos versenye lesz a sorozatnak. A péntek esti prológot a Róma jelképének is tekinthető Colosseum körül rendezik, majd a mezőny átutazik a fővárostól nyolcvan kilométerre dél-keletre fekvő Fiuggiba. Az ásványvízéről híres, tízezer fős város lesz a verseny igazi központja. 

Szombaton és vasárnap is egyaránt 92 gyorsasági kilométert tesz meg a mezőny. A verseny különlegessége lesz a szombati Santopadre–Fontana Liri gyorsasági szakasz a maga 29 kilométerével, illetve a még ennél is hosszabb  vasárnapi pálya, a Cave–Subiaco, amely 32,5 kilométeres.

Fotó: Csomós Mixi

A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Csomós Mixi és Nagy Attila még nem vettek részt a Róma Rallyn, így a pályák nagy része hiába egyezik meg a korábbi években használtakkal, minden újdonság lesz a magyar páros számára. 

A felkészülés kivételesen már a verseny előtti héten hétfőn megkezdődött, amikor a Hankookkal közösen 120 kilométeres fejlesztési teszten vettek részt. 

„Örülök neki, hogy visszatérünk aszfaltra – mondta Csomós Mixi. – Az idei szereplésünk alapján kicsit úgy tűnhet, mintha murvamenők lennénk, pedig aszfalton sokkal nagyobb a tapasztalatunk. 

Nagyon jó volt a Róma Rally előtti héten 120 kilométert tesztelni a Hankookkal. Remélem, hasznos információkkal szolgáltunk a versenygumik fejlesztéséhez, és nekünk is sikerült egy kicsit visszarázódni az aszfaltos versenyzéshez. 

A Róma Rally pályáin még nem jártunk, de azt tudjuk, hogy nagyon kihordásosak, ami miatt biztosan hátrányt jelent, hogy később rajtolunk, de nem baj, ezt a nehézséget vállaljuk. 

A legfontosabb feladatunk, hogy minden gyorsasági szakaszt teljesítsünk és hogy minél nagyobb tapasztaltunk legyen, ha jövőre visszatérünk. Várom a két hosszú pályát. Minél hosszabb egy gyorsasági, annál jobban tudok koncentrálni, emiatt talán ezeken a szakaszokon lehetünk a legközelebb az ellenfeleinkhez. 

A mezőny most is nagyon erős, de azt gondolom, hogy az első tíz reális cél lehet. 

Hálásan köszönjük a rengeteg szurkolást! Atival Rómában is azon leszünk, hogy ezt minél jobban megháláljuk.“

Fotó: Csomós Mixi
Logisztika: Repülő, busz, vonat és egy kis séta

Minden út Rómába vezet – tartja a mondás, de ezúttal ez egy kicsit bonyolultabb. A GR Motorsport színeiben versenyző páros Skoda Fabia R5-öse ezúttal az idei Eb-program egyik legrövidebb és legegyszerűbb útvonalán, kevesebb mint 1600 kilométer megtétele után jut el a verseny helyszínére. Csomós Mixi és Nagy Attila szokás szerint repülőn utazik ki, de ezúttal egy kis buszozás, vonatozás, sőt, még egy jó hosszú séta is szerepel a programjukban. 

„Minden Eb-futam más logisztikai kihívást tartogat, de talán a Róma Rallyé a legviccesebb – nevet Nagy Attila. – Általában a versenyautó kijutása a legbonyolultabb, ez most viszonylag egyszerűbb feladat. 

Mi Mixivel repülővel utazunk ki és normális esetben a reptéren bérelünk autót. Ez azonban Rómában nagyon drága. A verseny helyszínétől pár kilométerre találtunk egy másik megoldást, itt a csapat számára szükséges három bérautót annyiért kapjuk meg, mint Rómában egyet. 

Ehhez azonban a reptéren buszra kell szállnunk, majd másfél órát utazunk vonattal és a végén még lesz egy két és fél kilométeres sétánk a kölcsönzőig. Odafelé mi intézzük, visszafelé az egész csapat ezt az utat járja be. 

Fotó: Csomós Mixi

Szerdán a hivatalos teszten veszi kezdetét a programunk. Aznap este hat és kilenc között szeretném megcsinálni az adminisztratív átvételt, mert csütörtök reggeltől már pontos beosztással járhatjuk be a pályákat. Pénteken fejeződik be a pályabejárás és még aznap este lesz az első gyorsasági a Colosseum körül. 

A verseny egyik érdekessége a két hosszú pálya. Mixi nagyon jól tud koncentrálni a hosszú gyorsaságikon, de húsz kilométer felett szerintem kell egy–egy pontot találni, ahol lazíthat. Amikor pár éve a Barum Rallyn ilyen hosszú pályákon versenyeztünk, akkor ott fel is írtuk az itinerbe, hogy a következő két kilométer laza, rázd le magad. 

Navigátor szempontból is kihívás egy ilyen pálya, hiszen nekem is koncentrálnom kell, de leginkább sok vizet kell előtte innom, hogy ne száradjon ki a szám. 

Mixivel nagyon várjuk már a rajtot, májusban, a Kanári-szigeteken versenyeztünk utoljára aszfalton, remélem, ezúttal sem fogunk csalódást okozni a szurkolóknak.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“