Egy hétvége, három bajnoki cím

Három bajnoki címet szerzett az MHH Kart Team a Közép-Kelet-Európai (CEE) Rotax Max és a magyar bajnokság záró futamán, az ausztriai Bruckban.

Krózser Menyhért a Micro Max kategóriában volt a legeredményesebb és nyerte meg a CEE valamint a magyar bajnokságot, míg Kovács Zsombornak egy második helyezés is elég volt ahhoz, hogy a Max Senior kategóriában CEE bajnok legyen. Ezzel mind a két versenyző ticketet szerzett a portugáliai Rotax Max világdöntőre.

„Nagyon jó érzés volt a pálya szélérő nézni a két srácot, hogy egy ilyen komoly mezőnyben így nyomulnak – kezdte Krózser Menyhért Senior, csapatvezető, a formaságokat átugorva. – Mind a ketten nagyon komoly munkát végeztek a hétvége alatt, abszolút megdolgoztak az eredményért és a bajnoki címekért, méltán lehetnek büszkék az eredményükre. Mindkettőjük érdemét növeli, hogy CEE-ben mind a két kategóriában az első négyben ők voltak az egyedüli magyar versenyzők, így a magyar gokartsport hírnevét is tudták öregbíteni.

A két versenyző közül Krózser Menyhértnek volt nehezebb feladata, a CEE-ben ugyanis hárman voltak még esélyesek a bajnoki címre. Kis Menya azonban megnyerte az időmérőt, az elődöntőt és a döntőt is, amely után már bajnok volt, a szuperdöntőben pedig második helyet szerzett, így a CEE-bajnokságot négy pont előnnyel nyerte meg a második és a harmadik helyen pontazonossággal végzett versenyzők előtt.

„A magyar bajnoki címhez, szinte elég volt csak elindulni, a CEE azonban keményebb dió volt – mondta Krózser Senior, fia teljesítményéről. – A sorsoláson ugyanazt a motort húztuk, amivel az első magyar bajnokinkat nyertük, ami jó előjel volt.

Innentől kezdve nagyon komolyan építették fel a srácok a hétvégét, a gokart is nagyon jó volt, a csapat is nagyon jól dolgozott, Menya pedig úgy állt neki a hétvégének, hogy ő bajnok akar lenni. Ennek megfelelően megnyerte az időmérőt, az elődöntőt és a döntőt is, ami után mondtam neki, hogy már bajnok.

A döntőben is nagyon jól versenyzett, második lett, de azt hiszem, ezt az eredményt nem kell megmagyarázni. A döntőben, az utolsó előtti kanyarban volt egy olyan előzése, amire a közönség is felhördült. Mint csapatvezető és mint édesapa is nagyon büszke vagyok.”

Kovács Zsombor hét pont előnnyel érkezett a Max Senior CEE utolsó futamára, így ő egy kicsit könnyebb helyzetben volt. A szabadedzéseken azonban így is meg kellett dolgoznia, hiszen szombaton estére állt össze a gokart beállítása. A warm upon még harmadik volt, az időmérőt és az elődöntőt megnyerte.

Ezzel pedig akkora előnyre tett szeret, amit a bajnokságban nem lehetetett behozni. Ettől függetlenül a döntőben és a szuperdöntőben is rajthoz állt, ahol egy első és egy második helyet szerezett, a hétvége során pedig a második legeredményesebb versenyző lett. Ami azonban ennél is fontosabb a számára: megszerezte hétéves gokart pályafutása első bajnoki címét.

„Hét pont előnnyel érkeztem, ami miatt nem kellett annyira ráfeszülni az utolsó versenyre. A szabadedzések fele-fele arányban oszlottak el, voltak jó bemeneteleim, de nem mindig tudtam gyors lenni. Szombat estére lett meg a megfelelő irány, amit vasárnap a warm upon még finomítottunk. Az időmérőt és az elődöntőt is megnyertem. Mivel a bajnokságban a legnagyobb ellenfelem kiesett, így már az elődöntőben megnyerte a CEE bajnokságot.

A csapat úgy döntött, ennek ellenére megyünk tovább, megnyertem a döntőt, a szuperdöntőben pedig második lettem. Nagyon örülök a bajnoki címnek, eddig is sokszor voltam hozzá közel, de valami mindig közbeszólt. Ez volt az első évem a Max Seniorban, ahol idősebb, tapasztaltabb versenyzők ellen versenyeztem, ez még értékesebbé teszi számomra a bajnoki címet.”

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Micro Max:

  • Résztvevők: 27
  • Végső helyezés: 1.
  • Szuperdöntő: 2.
  • Döntő: 1.
  • Elődöntő: 1.
  • Időmérő: 1.

Kovács Zsombor, Max Senior:

  • Résztvevők: 31
  • Végső helyezés: 2.
  • Szuperdöntő: 2.
  • Döntő: 1.
  • Elődöntő: 1.
  • Időmérő: 1.

KÖZÉP-KELET-EURÓPAI (CEE) ROTAX MAX BAJNOKSÁG VÉGEREDMÉNYE

Micro Max kategória:

  1. Krózser Menyhért (H) 463
  2. Körös Zoltán (SK) 459
  3. Leon Zelenko (CR) 459
  4. Shota Fuji (J) 421
  5. Krausz Dániel (H) 400

Max Senior kategória:

  1. Kovács Zsombor (H) 474
  2. Jakob Gregula (PL) 453
  3. Petr Bezel (CZ) 442
  4. Dawid Dziocha (PL) 397
  5. Soever László (H) 395

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft.

További információ:

www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Zsirpapa–Mészáros Sándor, Lada VFTS, Mecsek Rally 2025

Zsírpapa akkumulátorral tolta le a VFTS-t

Óriási versenyben volt Zsiros Imre és Mészáros Sándor a Mecsek Rallyn, ahol nem volt kisebb a tét, mint historic HE5 kategóriájának második helye. Az utolsó gyorsaságin azonban elromlott a Lada VFTS generátora, így Zsírpapa akkumulátorból tolta le. A második hely ugyan nem lett meg, a harmadik viszont igen! 

„Figyelj ide, ez egy jó verseny volt! – szögezte le Zsírpapa mindjárt az elején. – Jó volt a rendezés, jók voltak a pályák, jó volt a hangulat, minden nagyon jó volt. Csak azt sajnálom, hogy Wirtmann a rajtdobogó után kiállt. Mondtam is neki, hogy biztos megijedt, hogy most szétcsapom a száját. Mondjuk, ez volt a terv, de látod meg is ijedt tőle. 

Az volt a szerencse, hogy egy szálláson laktunk és legalább a verseny előtt meg a két nap között jókat bandáztunk velük. 

Zsirpapa–Mészáros Sándor, Lada VFTS, Mecsek Rally 2025

Nálunk minden rendben volt, még ezt a marha nagy meleget is jól bírtuk Meszessel, pedig a VFTS is termeli a meleget, csak egy vaslemez van a motor és köztünk, úgyhogy nem kellett aggódnunk, hogy lefagy a szélvédő. 

Viszont nagyon komolyan mentünk. Ezzel a Benjivel (Schwalm Benjamin) meg a Plesz Márkkal nem bírok. Mind a kettő nagyon gyors, ráadásul fiatalok is. De Kelemen Csabinak mondtam, hogy Miskolcon megvert, úgyis pécsi, majd itthon jól kikap. Így is volt, adtam neki kettőt, adott egyet, adtam kettőt, megint adott egyet. 

Az utolsó gyors előtt már fényévekkel – 0,5 másodperccel – vezettünk előtte, amikor tönkre mente a generátorunk. Öt kilométerrel a rajt előtt bedobtunk egy új akkumulátort az Öreglányba, azzal toltam le. Egy baj van ilyenkor, hogy ha nem kap töltést, akkor hatezer fölé nem megy, így végül nem tudtam megverni Kelemen Csabit, de nem baj, majd jövőre, jobb ha már most készül rá. 

Zsirpapa–Mészáros Sándor, Lada VFTS, Mecsek Rally 2025

Várjál, gyorsan elmondom a szponzorokat, köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek, hogy támogatnak. 

És képzeld el, nem csak kategóriában lettünk harmadikok, hanem abszolútban is ötödikek, 30 célba érkezőből. Azért az nem rossz. Mondjuk sokan kiestek az élmezőnyből. 

Köszönöm mindenkinek a versenyt, Markó Tibi rendezőnek különösen, a versenyzőtársaknak, mert nem hiszed el, milyen jó volt a hangulat, legszívesebben mentem volna még egy napot, nagyon jól éreztük magunkat. Köszönöm a szurkolóknak, a csapatomnak, Hosszú Tibinek, Zsoltinak és Lipinek, anyának, meg mindenkinek, aki ott volt. Ettől volt jó a verseny. 

Nem tudom, hogy most mi van ezzel a Fehérvár Rallyval, de mondtam Wirtmann-nak, hogy kapja össze magát, mert nagyon elhúztam a bajnokságban, bár nem tudom, hány pontom van, de biztosan több mint neki. 

Ha lesz Fehérvár, ott találkozunk, ha nem, akkor meg a következő rallyn. Addig vigyázzatok magatokra, puszi a csajoknak!“