Egy hétvége, három bajnoki cím

Három bajnoki címet szerzett az MHH Kart Team a Közép-Kelet-Európai (CEE) Rotax Max és a magyar bajnokság záró futamán, az ausztriai Bruckban.

Krózser Menyhért a Micro Max kategóriában volt a legeredményesebb és nyerte meg a CEE valamint a magyar bajnokságot, míg Kovács Zsombornak egy második helyezés is elég volt ahhoz, hogy a Max Senior kategóriában CEE bajnok legyen. Ezzel mind a két versenyző ticketet szerzett a portugáliai Rotax Max világdöntőre.

„Nagyon jó érzés volt a pálya szélérő nézni a két srácot, hogy egy ilyen komoly mezőnyben így nyomulnak – kezdte Krózser Menyhért Senior, csapatvezető, a formaságokat átugorva. – Mind a ketten nagyon komoly munkát végeztek a hétvége alatt, abszolút megdolgoztak az eredményért és a bajnoki címekért, méltán lehetnek büszkék az eredményükre. Mindkettőjük érdemét növeli, hogy CEE-ben mind a két kategóriában az első négyben ők voltak az egyedüli magyar versenyzők, így a magyar gokartsport hírnevét is tudták öregbíteni.

A két versenyző közül Krózser Menyhértnek volt nehezebb feladata, a CEE-ben ugyanis hárman voltak még esélyesek a bajnoki címre. Kis Menya azonban megnyerte az időmérőt, az elődöntőt és a döntőt is, amely után már bajnok volt, a szuperdöntőben pedig második helyet szerzett, így a CEE-bajnokságot négy pont előnnyel nyerte meg a második és a harmadik helyen pontazonossággal végzett versenyzők előtt.

„A magyar bajnoki címhez, szinte elég volt csak elindulni, a CEE azonban keményebb dió volt – mondta Krózser Senior, fia teljesítményéről. – A sorsoláson ugyanazt a motort húztuk, amivel az első magyar bajnokinkat nyertük, ami jó előjel volt.

Innentől kezdve nagyon komolyan építették fel a srácok a hétvégét, a gokart is nagyon jó volt, a csapat is nagyon jól dolgozott, Menya pedig úgy állt neki a hétvégének, hogy ő bajnok akar lenni. Ennek megfelelően megnyerte az időmérőt, az elődöntőt és a döntőt is, ami után mondtam neki, hogy már bajnok.

A döntőben is nagyon jól versenyzett, második lett, de azt hiszem, ezt az eredményt nem kell megmagyarázni. A döntőben, az utolsó előtti kanyarban volt egy olyan előzése, amire a közönség is felhördült. Mint csapatvezető és mint édesapa is nagyon büszke vagyok.”

Kovács Zsombor hét pont előnnyel érkezett a Max Senior CEE utolsó futamára, így ő egy kicsit könnyebb helyzetben volt. A szabadedzéseken azonban így is meg kellett dolgoznia, hiszen szombaton estére állt össze a gokart beállítása. A warm upon még harmadik volt, az időmérőt és az elődöntőt megnyerte.

Ezzel pedig akkora előnyre tett szeret, amit a bajnokságban nem lehetetett behozni. Ettől függetlenül a döntőben és a szuperdöntőben is rajthoz állt, ahol egy első és egy második helyet szerezett, a hétvége során pedig a második legeredményesebb versenyző lett. Ami azonban ennél is fontosabb a számára: megszerezte hétéves gokart pályafutása első bajnoki címét.

„Hét pont előnnyel érkeztem, ami miatt nem kellett annyira ráfeszülni az utolsó versenyre. A szabadedzések fele-fele arányban oszlottak el, voltak jó bemeneteleim, de nem mindig tudtam gyors lenni. Szombat estére lett meg a megfelelő irány, amit vasárnap a warm upon még finomítottunk. Az időmérőt és az elődöntőt is megnyertem. Mivel a bajnokságban a legnagyobb ellenfelem kiesett, így már az elődöntőben megnyerte a CEE bajnokságot.

A csapat úgy döntött, ennek ellenére megyünk tovább, megnyertem a döntőt, a szuperdöntőben pedig második lettem. Nagyon örülök a bajnoki címnek, eddig is sokszor voltam hozzá közel, de valami mindig közbeszólt. Ez volt az első évem a Max Seniorban, ahol idősebb, tapasztaltabb versenyzők ellen versenyeztem, ez még értékesebbé teszi számomra a bajnoki címet.”

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Micro Max:

  • Résztvevők: 27
  • Végső helyezés: 1.
  • Szuperdöntő: 2.
  • Döntő: 1.
  • Elődöntő: 1.
  • Időmérő: 1.

Kovács Zsombor, Max Senior:

  • Résztvevők: 31
  • Végső helyezés: 2.
  • Szuperdöntő: 2.
  • Döntő: 1.
  • Elődöntő: 1.
  • Időmérő: 1.

KÖZÉP-KELET-EURÓPAI (CEE) ROTAX MAX BAJNOKSÁG VÉGEREDMÉNYE

Micro Max kategória:

  1. Krózser Menyhért (H) 463
  2. Körös Zoltán (SK) 459
  3. Leon Zelenko (CR) 459
  4. Shota Fuji (J) 421
  5. Krausz Dániel (H) 400

Max Senior kategória:

  1. Kovács Zsombor (H) 474
  2. Jakob Gregula (PL) 453
  3. Petr Bezel (CZ) 442
  4. Dawid Dziocha (PL) 397
  5. Soever László (H) 395

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft.

További információ:

www.facebook.com/menya.hu

Tóth-Gili Tamás, Mecsek Rally 2024

Tóth-Gili Tamás, a gólkirály, aki kétszer autózott 2WD harmadik időt a Mecsek Rallyn

Egy év szünet után, vízilabda bronzéremmel és gólkirályi címmel tért vissza Tóth-Gili Tamás az Országos Rally Bajnokságba. A Mecsek Rallyn először láthattunk őt ORB1-es futamon Ford Fiesta Rally4-es volánja mögött. Ráadásul különleges navigátorral tért vissza, hiszen a kiváló sofőr, Németh „8V“ Péter önként vállalta, hogy megijeszti magát a jobb 1-ben. A különleges kombináció meglepően jó eredményt és még jobb hangulatot hozott. 

Tavaly a Mecsek Rallyn indult utoljára ORB1-ben Tóth-Gili Tamás, akkor még a Peugeot Kupában. Ősszel Árpádtetőn egy rallysprinten próbálta ki először a Ford Fiesta Rally4-et, ami annyira megtetszett neki, hogy erre a típusra váltott. 

Idei első versenyére vízilabda játékosi elfoglaltsága miatt mostanáig kellett várni. Megérte, hiszen az OB1/B-be tavaly feljutó PTE-PEAC színeiben pont a Diósgyőr Rally idejében játszotta a bronzmeccset, amit meg is nyertek, és Gili lett a szezon gólkirálya. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

„A vízilabdában sikerült minden elérnem, amit idén célul tűztem ki, a bronzéremre és a gólkirályi címre is nagyon büszke vagyok – mondta Gili. – De már nagyon hiányzott a rally is. 

Tavaly egy sprinten kipróbáltam a Fiesta Rally4-et, és azonnal úgy éreztem, hogy sokkal közelebb áll hozzám. A Peugeot-val gyorsabban lehet menni, de annak a beállítása sokkal több tapasztalatot igényel, mint amivel most rendelkezek. 

Rendhagyó navigátorral vágtam neki a szezonnak. Pepével (8V) pont a tavalyi Mecsek Rallyn kerültünk közelebbi barátságba, és három héttel ezelőtt felhívtam, hogy volna-e kedve kicsit megijeszteni magát a jobb 1-ben.  Nem válaszolt, csak röhögött, mert éppen azon gondolkodott, hogy felhív, nincs-e szükségem egy navigátorra. Így a kérdés eldőlt. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Jó régen versenyeztem, úgyhogy a teszten borzasztó szögletes volt a mozgásom. A versenyen is kellett egy kis idő, mire elhittem, amit Pepe mond. Így is volt egy-két melegebb pillanatunk, amit Pepe nem száz százalékos nyugodtsággal kezelt, én meg persze jót nevettem rajta, úgyhogy a hangulat kifogástalan volt a kocsiban. 

Nagyon örülök, hogy Árpádtetőn kétszer is sikerült 2WD harmadik időt autóznunk. Egy ilyen erős mezőnyben ez számomra hatalmas dolog. 

Pécsvárad viszont nagyon nem ment. Ahhoz, hogy ott jól tudj menni, sok rutinra van szükség. Ezért megbeszéltük, hogy ha ott gyorsan megyünk, az elejét akkor sem tudjuk megszorítani, magunkat viszont rommá ijesztjük, ezért inkább elspóroltuk. 

A tavalyi Salgó rallys gumijainkat használtuk el. Az utolsó gyorsra már annyira elkoptak, hogy a drót is kilátszott. Az egyik guminkat kicsípte az aszfalt és eresztett, de mivel már csak egy pótkerekünk volt, ezzel fejeztük be a kört. Érdekes tapasztalat volt ez is. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Az utolsó gyorsra annyira elfogyott a tapadásunk, hogy elvittem egy lassítót, amiért 10 másodperc büntetést kaptunk. Ezzel egy helyet hátracsúsztunk és 2WD-ben hetedikek lettünk, de nem is ez volt a lényeg. Nagyon sok tapasztalatot szereztem, Pepe is kibírta mellettem, amit nagyon köszönök neki. 

Idén még két ORB1-es hétvégém szabad. A Székesfehérvár és a Győr Rally jöhet szóba, esetleg a Pécs környéki sprintversenyek. Örülnék, ha Pepe mielőbb volán mögé tudna ülni, de ha nem, akkor szeretném az idei versenyeken még egy párszor megijeszteni őt.

Köszönöm a csapatnak a jól felkészített autót és a gyors gyertyacserét.“

Tóth-Gili Tamás együttműködő partnerei: 

Gil-Trade Kft., Alu-Redőny Kft., a német Roma árnyékoló család importőre