Egy nehéz nap kipipálva Korzikán

A szériaautó-kupa hetedik helyén zárta a Korzika Rali első napját Vizin László és Zsiros Gábor a Subaru Impreza R4-essel. A várakozásnak megfelelően nehéz napja volt a mezőnynek, amely a tervezett hat helyett csak öt gyorsasági szakaszt teljesített pénteken, miután az ötödik gyorsaságit egy kigyulladt autó miatt etappá nyilvánították. A versenyzők megterhelését csak növelte, hogy reggel héttől talpon voltak és pontban éjfélkor értek vissza a szállásukra. Szerencsére szombaton később kezdődik a verseny, így jut idő a pihenésre.

vizin_fra_001 (Large)

Vizin László: – Ahogyan számítottunk rá, nagyon nehéz volt az első nap. Egész éjszaka szakadt az eső, az első gyorsaságira éppen elállt, ezért a biztonság kedvéért lágy gumit választottuk. Kétféle gumival, lágy vagy kemény keverékkel lehet menni a versenyen, nincs intermédia sem. Az első gyorsra jó volt a választásunk, a másodikra felszáradt a pálya. Délutánra megint esőt kaptunk. Mivel nagy hegyek között zajlik a verseny, elég nehéz kiszámítani, mikor esik le az eső.

Ahogyan számítottunk rá, sokan kiestek, főleg baleset miatt, pedig miután az ötödik gyorsasági etap lett a számunkra, a távnak csak a felénél járunk. A mezőny eleje nagyon gyors, Andreas Aigner vezeti a szériaautó értékelését, akinek ez az ötödik Korzika Ralija. Vele nem tudjuk felvenni a versenyt, de az ötödik és a kilencedik hely között elég sűrűn vagyunk, úgyhogy holnap szeretnénk egy-két helyet előre jönni. Majd meglátjuk, hogy sikerül-e.

vizin_fra_004 (Large)

Nagyon örülök neki, hogy a másik magyar, Lukács Csucsu ilyen jól szerepel és a kétkerékhajtású kategória második helyén áll. Jó látni, hogy ilyen tehetséges fiatal versenyzőnk van.

Hosszúra sikerült a mai napunk, reggel hétkor indultunk a szállodából és úgy számoltam, hogy éjfélre érünk vissza, ezt szinte percre pontosan meg is tettük. Holnap, vagyis már ma (szombaton) később van a rajt, csak kilenc felé kell indulnunk, úgyhogy ki tudjuk pihenni magunkat.

vizin_fra_005 (Large)

A Korzika Rali állása az első nap után: http://www.ewrc-results.com/results.php?e=7310&s=37390&section=286&t=Tour-de-Corse-2013

A Korzika Rali szombati programja:
GY7 Carbuccia–Tavera 1 (16,89 km) 10:48
GY8 Sarrola–Liamone 1 (26,70 km) 12:06
GY9 Marato–Acqua Doria (22,47 km) 13:37
GY10 Carbuccia–Tavera 2 (16,89 km) 16:40
GY11 Sarrola–Liamone 2 (26,70 km) 18:06

vizin_fra_003 (Large)

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax