Egyéni rekorddal kezdte a szezont az MHH Kart Team

  • Adria Raceway, 2017. március 18–19.
  • CEE 1. futam, magyar bajnokság 1. futam
  • Fodor Géza, DD2 Master CEE 8. hely, ob. 1. hely
  • Krózser Menyhért, MicroMax CEE 3. hely, ob. 1. hely

Az alapos felkészülés és az edzőtáborozás már a szezon első éles bevetésén meghozta eredményét az MHH Kart Team számára.

Az olaszországi Adria Speedwayen tartották a gokart Közép-Kelet-Európa Kupa (CEE) és a magyar bajnokság nyitófutamát, ahol Fodor Géza rekordszámú, 15 fős DD2 Masters mezőnyben állt rajtoz. Annak ellenére, hogy az elődöntőben saját hibáján kívül egy balesetbe keveredett, ami miatt az utolsó helyre esett vissza, a szuperdöntőben negyedik lett.

A csapat ifjú titánja, Krózser Menyhért pedig pályafutása legjobb eredményét elérve a 32 fős MicroMax mezőnyben a CEE értékelés harmadik helyén végzett, míg a magyar bajnokságban a legeredményesebb versenyző volt.

 „Nagyon jó versenyen vettünk részt, hihetetlen erős mezőnyben – mondta Krózser Menyhért senior, az MHH Kart Team csapatvezetője. – A CEE évről évre egyre népszerűbbé válik a külföldi versenyzők körében is, most pedig teljesen úgy éreztük magunkat, mintha az Eb-n lennénk. (Fodor) Géza 15 fős DD2 Masters mezőnyben versenyezhetett, amire eddig még nem volt példa, Menyáéknál pedig 32-en indultak a MicroMaxban. Mind a két kategóriában nagyon kemény futamok voltak.

Fodor Gézának az időmérőn a váltó kidobálta a sebességet, de így is negyedik lett. Az elődöntőben nem volt szerencséje, pont előtte ütköztek, amibe ő is belekeveredett, így az első körben kiesett. A döntőben szenzációsan versenyzett, az utolsó, 15. helyről az ötödikre jött fel, a szuperdöntőben pedig negyedik lett. A tempója nagyon jó volt, mindkétszer ő futotta a második leggyorsabb kört.

Nem indult jól a hétvégéje mivel nehezen értették meg az új váz és az idei évre megváltoztatott Mojo D3 gumik viselkedését. Egészen vasárnap reggelig nem érezte jól magát a gokartban, amikor is rátaláltak a jó vázbeállításra. Ez egyből meglátszott a döntős és szuperdöntős versenyzésén. A körülménykehez képest szerintem nagyon jól szerepelt, és biztos vagyok benne, hogy később még jobb eredményeket is várhatunk tőle.

Krózser Menya is nagyon gyors volt. Az időmérőn tizedik lett, ami egy 32 fős mezőnyben nem rossz, de lehetett volna még ennél is jobb, ha a beállításokba hamarabb beletalálunk. Az elődöntőre állítottunk a gokartján és sikerült is feljönnie a harmadik helyre. A döntőben és a szuperdöntőben is megőrizte ezt a helyét. Ez így kimondva egyszerűen hangzik, de nem volt az, nagyon kemény meccsek folytak a pályán, folyamatos adok-kapokkal. Hatalmas fejlődésen ment át a télen, mind gyorsaságban, mind mentálisan. Ez a harmadik helyezés pályafutása legjobb eredménye, úgyhogy mint csapatvezető és mint apa is nagyon büszke vagyok rá.”

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek

További információ:

www.facebook.com/menya.hu

A verseny hivatalos honalapja:

http://www.kartingcee.eu/races/

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax