Egyéni rekorddal kezdte a szezont az MHH Kart Team

  • Adria Raceway, 2017. március 18–19.
  • CEE 1. futam, magyar bajnokság 1. futam
  • Fodor Géza, DD2 Master CEE 8. hely, ob. 1. hely
  • Krózser Menyhért, MicroMax CEE 3. hely, ob. 1. hely

Az alapos felkészülés és az edzőtáborozás már a szezon első éles bevetésén meghozta eredményét az MHH Kart Team számára.

Az olaszországi Adria Speedwayen tartották a gokart Közép-Kelet-Európa Kupa (CEE) és a magyar bajnokság nyitófutamát, ahol Fodor Géza rekordszámú, 15 fős DD2 Masters mezőnyben állt rajtoz. Annak ellenére, hogy az elődöntőben saját hibáján kívül egy balesetbe keveredett, ami miatt az utolsó helyre esett vissza, a szuperdöntőben negyedik lett.

A csapat ifjú titánja, Krózser Menyhért pedig pályafutása legjobb eredményét elérve a 32 fős MicroMax mezőnyben a CEE értékelés harmadik helyén végzett, míg a magyar bajnokságban a legeredményesebb versenyző volt.

 „Nagyon jó versenyen vettünk részt, hihetetlen erős mezőnyben – mondta Krózser Menyhért senior, az MHH Kart Team csapatvezetője. – A CEE évről évre egyre népszerűbbé válik a külföldi versenyzők körében is, most pedig teljesen úgy éreztük magunkat, mintha az Eb-n lennénk. (Fodor) Géza 15 fős DD2 Masters mezőnyben versenyezhetett, amire eddig még nem volt példa, Menyáéknál pedig 32-en indultak a MicroMaxban. Mind a két kategóriában nagyon kemény futamok voltak.

Fodor Gézának az időmérőn a váltó kidobálta a sebességet, de így is negyedik lett. Az elődöntőben nem volt szerencséje, pont előtte ütköztek, amibe ő is belekeveredett, így az első körben kiesett. A döntőben szenzációsan versenyzett, az utolsó, 15. helyről az ötödikre jött fel, a szuperdöntőben pedig negyedik lett. A tempója nagyon jó volt, mindkétszer ő futotta a második leggyorsabb kört.

Nem indult jól a hétvégéje mivel nehezen értették meg az új váz és az idei évre megváltoztatott Mojo D3 gumik viselkedését. Egészen vasárnap reggelig nem érezte jól magát a gokartban, amikor is rátaláltak a jó vázbeállításra. Ez egyből meglátszott a döntős és szuperdöntős versenyzésén. A körülménykehez képest szerintem nagyon jól szerepelt, és biztos vagyok benne, hogy később még jobb eredményeket is várhatunk tőle.

Krózser Menya is nagyon gyors volt. Az időmérőn tizedik lett, ami egy 32 fős mezőnyben nem rossz, de lehetett volna még ennél is jobb, ha a beállításokba hamarabb beletalálunk. Az elődöntőre állítottunk a gokartján és sikerült is feljönnie a harmadik helyre. A döntőben és a szuperdöntőben is megőrizte ezt a helyét. Ez így kimondva egyszerűen hangzik, de nem volt az, nagyon kemény meccsek folytak a pályán, folyamatos adok-kapokkal. Hatalmas fejlődésen ment át a télen, mind gyorsaságban, mind mentálisan. Ez a harmadik helyezés pályafutása legjobb eredménye, úgyhogy mint csapatvezető és mint apa is nagyon büszke vagyok rá.”

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek

További információ:

www.facebook.com/menya.hu

A verseny hivatalos honalapja:

http://www.kartingcee.eu/races/

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax