Eurosport belső kamerát kap Krózser a Sliven Ralin

Megérkezett a Sliven Rali, az IRC-sorozat 11. futamának helyszínére Krózser Menyhért és Papp György. Az MHH Rally Team párosa az adminisztratív átvételen már túl van, és az is kiderült ma, hogy az Europort egyik belső kameráját a magyar páros autójába szerelik. Holnap (szerdán) kezdődi a pályabejárást, pénteken következik a shake down, a rajtceremónia és a prológ, szombaton és vasárnap pedig a verseny. Bár az IRC kétkerékhajtású kupájának első négy helyezettje is rajthoz áll a futamon, Krózser a bolgár Todor Slavovot tartja a legnagyobb esélyesnek.

„A mai napunk nagyon lazán telt. Tegnap, tíz órás autóút után érkeztünk meg Slivenbe, ma pedig egy kicsit rápihentünk a versenyre” – mesélte Krózser Menyhért. „Az itinert felvettük, az adminisztratív átvétel felén túl vagyunk, az autó papírjait majd később kell bemutatnunk, amikor a Renault Cliónk megérkezik. Azt viszont már most közölték, hogy a mi autónkba szerelik az egyik belső kamerát, úgyhogy remélhetőleg a közvetítésben is szerepelni fogunk.”

„Mivel más dolgunk nem volt ma, átmentünk Neszebárba, ami szerintem a legszebb város Bulgáriában. A strandra is kimerészkedtünk, ahol még mindig hatalmas az élet. Fürdőnadrág nem volt nálunk, így csak a lábunkat dugtuk be a tengerbe. Nagyon jól érezzük magunkat Bulgáriában, kedvesek az emberek, egy családi panzióban lakunk, ahol tökéletes az ellátásunk.”

„Szerdán és csütörtökön lesz a pályabejárás. Négy pálya van, mindegyik oda-vissza. A mezőny komoly, de ezt már akkor is tudtuk, amikor neveztünk. Harry Hunt és Martin Kangur kamionját láttuk, hogy megérkezett, a mi csapatunk szerda este és csütörtök reggel ér ide. Az IRC kétkerékhajtású kupájából itt van a teljes élmezőny, de szerintem a bolgár Todor Slavov a legnagyobb esélyes, a mienkhez hasonló Renault Clióval. Ha a kétkerekes mezőnyben az első háromban végeznénk, azzal maximálisan elégedett lennék.”

Sliven Rali kétkerékhajtású élmezőnyének nevezési listája

  • 8        Robert Consani–Nikolas Klinger, FRA/FRA, Renault Megane RS
  • 14      Todor Slavov–Dobromir Filipov, BGR/BGR, Renault Clio R3
  • 15      Martin Kangur–Ken Jarveoja, EST/EST, Honda Civic Type R
  • 16     Krózser Menyhért–Papp György, HUN/HUN, Renault Clio R3
  • 17      Anton Titov–Vencislav Mirchev, BGR/BGR, Citroen DS3
  • 18      Simin Bicakcioglu–Adil Kucuksari, TUR/TUR, Fiat Punto S1600
  • 19      Vasilis Karavasilis–Giannis Saritsoglou, GRC/GRC, Honda Civic Type R
  • 20      Murat Bostanci–Onur Vatansever, TUR/TUR, Ford Fiesta R2
  • 21      Vlad Cosma–  , ROU, Citroen C2 R2 Max
  • 22      Ekaterina Stratieva–Carmen Poenaru, BGR/ROU, Citroen C2 R2 Max
  • 23      Ivan Ganchev–  , BGR, Fiat Punto
  • 24      Bugra Banaz–  ,  TUR, Ford Fiesta R2
  • 25      Eytan Halfon–Sedat Bostanci, TUR/TUR, Ford Fiesta R2
  • 26      George Marinov–Krasimir Mehandjiiski, BGR/BGR, Peugeot 206 RC
  • 27      Miroslav Angelov–Petar Iliev, BGR/BGR, Fiat Punto S1600

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.