MHH Rally & Kart Team Gokart ob 2., CEE 1. futam Pannonia-ring (április 24–26.)
Kiválóan kezdte Fodor Géza az Országos Gokart-bajnokság második fordulóját, a Pannonia-ringen. Az edzéseken és a warm-upon is jó köridőket futott, ám az időmérő körét nem sikerült összeraknia, ami miatt hátulról rajtolt. A MHH Rally & Kart Team versenyzője végül a DD2 elődöntőjében kilencedik, a döntőben pedig hatodik lett és nagyon értékes tapasztalatokkal lett gazdagabb, amelyeket a közelgő EuroChallenge futamokon is kamatoztatni tud.
„Nagyon tanulságos verseny volt és ha az eredményemmel nem is vagyok elégedett, most is sok tapasztalatot szereztem, amit a következő EuroChallenge és CEE-futamokon hasznosíthatok” – foglalta össze Fodor Géza. „Pénteken és szombaton az edzéseken végig a leggyorsabbak között voltam DD2-ben. Nagyon jól éreztem magam, vigyorogtam a sisak alatt, minden szuper volt. ”
„Vasárnap a warm-upon negyedik időt futottam, ami megint csak nagyon jó volt, viszont az időmérőt elrontottam. Nem tudtam egy jó kört összerakni és csak 11. lettem. A legjobb szektoridőimből összerakott, kalkulált köridőm jó volt, csak itt nem az számít, hogy az egyes szektorokat, milyen gyorsan tudod megtenni, hanem, hogy egy teljes körön keresztül mit tudsz.”
„Az elődöntőben e miatt hátulról rajtoltam, ráadásul a gokart beállításán változtattunk, amitől a kanyarok bemenetén alulkormányzott volt, a kijáratnál pedig nem tudtam rendesen kigyorsítani. Az elődöntőben kilencedik, a döntőben végül hatodik lettem. A döntőre ismét változtattunk a gokarton, de nem lett tökéletes. Ennél azért jobb eredményre számítottam, viszont nagyon hasznos tapasztalatokat szereztem arról, hogyan viselkedik a gokart, hogy ha változtatunk a paraméterein. Ez mindenképpen előny lesz az Eb-n, ahol ismeretlen pályákon versenyzek.”
Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.
„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“
Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny.
„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“
Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem:
„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“
Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor.
„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani.
Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is.
Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“
Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek.
„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük.
Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.
A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“
Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4.
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2.
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2.
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2.
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
2022. D csoport magyar bajnok
2023. D csoport magyar bajnok
2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax