Gaál Ádám dobogós az Ózd Rali 1. napján

Komoly csatában szerezte meg a D csoport és a D3-as kategória harmadik helyét Gaál Ádám és Végh Attila az Országos Historic Ralibajnokság harmadik futamán, az Ózd Ralin.

Kiválóan vizsgázott a gödöllői Opel Gaál márkakereskedés csapatához frissen csatlakozott navigátor, Végh Attila valamint a kardántengely felfüggesztő gumigyűrűje is, amelynek meghibásodásától nagyon tartott a csapat. Végül azonban minden jól alakult és sikeres verseny után várhatják az OHRB negyedik futamát, amelyet szintén Ózdon, vasárnap rendeznek.

Gaál Ádám: – Élmény dús nap volt, sokat meccseltünk, ahogy vártuk nagyon megerősödött a mezőny. Sok lobogós szakasz volt a pályákon, ami az Ascona 150 km/h-s végsebességének nem kedvez, de nyomtam neki, ami a csövön kifér.

Nagyon jó volt az összhang (Végh) Attilával, akivel most teljesítettük az első közös verseny kilométereinket. Szerinte egyszer hibázott, de ezt én nem vettem észre, úgyhogy még hibázni is jól tud.

Kicsit tartottunk a műszaki hibától, de a gumigyűrű, ami Miskolcon meghibásodott, most jól bírta, bízom benne, hogy holnap is sima versenyünk lesz és hasonlóan jó eredményt érünk el.

Végh Attila: – Nagyon jól éreztem magam az autóban és a csapatban is. Ádám abszolút azt nyújtotta, amit vártam tőle: tempós, haladós, problémamentes versenyünk volt. Holnapra is hasonlóra számítok.

Gaál József, csapatvezető: – Számomra mindig az a fontos, hogy az autó hibátlanul működjön, most ez megtörtént, úgyhogy abszolút elégedett vagyok.

Minden gyorsasági szakasz után ellenőriztük a kardántengely felfüggesztő gumigyűrűjét, az első két gyorsaságin még egy kamerát is felszereltünk az alvázra, hogy pontosan lássuk, mi történik, miért ment tönkre már kétszeres is. Az első repedésre cserélni fogjuk, de a mai napot kibírta. Remélem, holnap is gond nélkül tudunk versenyezni.

A gyerekek nagyon ügyesek voltak. A hosszú egyenesekkel nem tudtak mit kezdeni, az Ascona végáttételét nem erre tervezték, de így is jól megoldották a feladatot.

További információ:

 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.