Gaál Ádám új autóval indul – Eger Rali előzetes

Újépítésű Opel Ascona B 2000-rel áll rajthoz Gaál Ádám és Kalapács Kornél az idei Országos Historic Ralibajnokságban. A tavalyi versenyautó egy német gyűjtőhöz került, a télen pedig a gödöllői Opel Gaál Márkakereskedés csapata befejezte a jelenlegi versenyautó felkészítését, amely erősebb karosszériát, nagyobb motort, továbbfejlesztett futóművet, új differenciálművet és ötsebességes váltót kapott. Az autó első éles bevetése április 1-3. között lesz az Eger Ralin, ahol az Országos Historic Ralibajnokság első két futamát rendezik.

6da384669b0472bcf0250153be4dc310cbebf5750145246a9c44d44417de8753

Gaál József, csapatvezető: – A tavalyi autónkat egy német gyűjtő megvásárolta, mi pedig a télen felgyorsítottuk a másik autónk építését. Ez egy 1977-es évjáratú Ascona, amit Németországban vásároltunk, kifogástalan állapotban.

A karosszériát megerősítettük, kétszer annyi bukócső van benne, mint az előző autónkba, aminek köszönhetően merevebb lett, ezáltal komolyabb futóművet is használhatunk. Új a motor, a korábbi Torsen differenciálmű helyett lamellásat választottunk és ötsebességes versenyváltót kapott az autó.

Európa szinte minden pontjáról rendeltünk hozzá alkatrészt, de még Ausztráliából is érkezett pár elem. Minden a homologizációs szabály szerint készült, akár a historic Eb-n is lehetne vele versenyezni. Nagyon szép munkát végzett a csapat, büszkék is vagyunk rá.

657554ea5f8e37d5e2f26a51642c766a3a757cb633cde025f6a3819423f63335 

Gaál Ádám: – Nagyszerű dolog egy új autóval kezdeni a szezont és hálás is vagyok érte a csapatunknak, mert nagyon sok munkát öltek bele. Az Euroringen próbáltuk ki, ahol 130 km-t teszteltem. Ez arra volt jó, hogy bejárassuk, és egy kicsit visszaszokjak a tempóhoz, de a szűk erdei gyorsaságikat nem pótolja semmi, a tavaly év végi lendületet Egerben, a versenyen kell visszaszereznünk.

Navigátorommal, Kalapács Kornéllal már tavaly is nagyon jól összeszoktunk, az idén a mi egyesületünkbe igazolt, így már nem kell minden verseny előtt kölcsönkérnünk őt. A célunk változatlanul az, hogy tanuljunk és fokozatosan gyorsuljunk, Egerben pedig szeretnénk hiba nélkül célba érni és a lehető legtöbb pontot szerezni.

További információ:

http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

http://www.opelgaal.hu/

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“