Gaál Ádám új autóval indul – Eger Rali előzetes

Újépítésű Opel Ascona B 2000-rel áll rajthoz Gaál Ádám és Kalapács Kornél az idei Országos Historic Ralibajnokságban. A tavalyi versenyautó egy német gyűjtőhöz került, a télen pedig a gödöllői Opel Gaál Márkakereskedés csapata befejezte a jelenlegi versenyautó felkészítését, amely erősebb karosszériát, nagyobb motort, továbbfejlesztett futóművet, új differenciálművet és ötsebességes váltót kapott. Az autó első éles bevetése április 1-3. között lesz az Eger Ralin, ahol az Országos Historic Ralibajnokság első két futamát rendezik.

6da384669b0472bcf0250153be4dc310cbebf5750145246a9c44d44417de8753

Gaál József, csapatvezető: – A tavalyi autónkat egy német gyűjtő megvásárolta, mi pedig a télen felgyorsítottuk a másik autónk építését. Ez egy 1977-es évjáratú Ascona, amit Németországban vásároltunk, kifogástalan állapotban.

A karosszériát megerősítettük, kétszer annyi bukócső van benne, mint az előző autónkba, aminek köszönhetően merevebb lett, ezáltal komolyabb futóművet is használhatunk. Új a motor, a korábbi Torsen differenciálmű helyett lamellásat választottunk és ötsebességes versenyváltót kapott az autó.

Európa szinte minden pontjáról rendeltünk hozzá alkatrészt, de még Ausztráliából is érkezett pár elem. Minden a homologizációs szabály szerint készült, akár a historic Eb-n is lehetne vele versenyezni. Nagyon szép munkát végzett a csapat, büszkék is vagyunk rá.

657554ea5f8e37d5e2f26a51642c766a3a757cb633cde025f6a3819423f63335 

Gaál Ádám: – Nagyszerű dolog egy új autóval kezdeni a szezont és hálás is vagyok érte a csapatunknak, mert nagyon sok munkát öltek bele. Az Euroringen próbáltuk ki, ahol 130 km-t teszteltem. Ez arra volt jó, hogy bejárassuk, és egy kicsit visszaszokjak a tempóhoz, de a szűk erdei gyorsaságikat nem pótolja semmi, a tavaly év végi lendületet Egerben, a versenyen kell visszaszereznünk.

Navigátorommal, Kalapács Kornéllal már tavaly is nagyon jól összeszoktunk, az idén a mi egyesületünkbe igazolt, így már nem kell minden verseny előtt kölcsönkérnünk őt. A célunk változatlanul az, hogy tanuljunk és fokozatosan gyorsuljunk, Egerben pedig szeretnénk hiba nélkül célba érni és a lehető legtöbb pontot szerezni.

További információ:

http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

http://www.opelgaal.hu/

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.