Gaál Ádám: Új navigátor, változatlan cél

Újult erővel és új navigátorral áll rajthoz Gaál Ádám az Ózd Ralin, az Országos Historic Ralibajnokság harmadik és negyedik futamán. Kalapács Kornélt – aki testvérével folytatja a versenyezést – Végh Attila váltja az Opel Ascona B jobb oldali ülésében. A gödöllői Opel Gaál márkakereskedés csapatának célja azonban változatlan maradt: ezúttal is szeretnének célba érni és egy jót versenyezni.

Gaál Ádám: – Nagyon várom már az Ózd Ralit, sajnos Miskolcon nem tudtunk sokat menni, úgyhogy már bizsereg a kezem, lábam. Új navigátorral, Végh Attilával indulok, akivel a verseny előtti teszten mentünk együtt először, jó köztünk az összhang és remélem, hogy hamar beilleszkedik a csapatunkba.

Az ózdi pályák nagy részét ismerjük tavalyról, egyedül Sámsonháza lesz új, de ezt már a pályabejárás során sikerült feldolgoznunk. Nagyon erős lesz a mezőny, úgy látszik, a mi D3-as kategóriánk a legnépszerűbb, egyre több ellenfelünk van, aminek örülök, mert minél többen vagyunk, annál jobb a verseny.

Gaál József, csapatvezető: – Egyetlen dolgunk volt a Miskolc Rali óta: megoldást keresni a kardántengely felfüggesztő gumigyűrűjére. Ez az alkatrész hibásodott meg tavaly Fehérváron és az idén Miskolcon is. Eredeti alkatrész már nincs, ami esetleg megmaradt, abban pedig a gumi van úgy elöregedve, hogy azért nem lehet használni.

Egyedül utángyártottat tudunk beépíteni. Ebből a legjobb minőséget egy német Opel tuningra szakosodott cégtől lehet beszerezni. Az ő általuk forgalmazott gyűrűt kifejezetten motorsport célra ajánlják, de úgy tűnik, hogy a gyerekek egyre jobban és egyre gyorsabban mennek az Asconával, a magyar pályák pedig jobban igénybe veszik az autót. Ezt a két dolgot együtt nem tudja tolerálni ez az alkatrész.

Minden esetre egy újat építettünk be, a teszten jól viselkedett, nagyon bízom benne, hogy kibírja a versenyt. Mindig azt mondom, hogy célba szeretnénk érni és jól érezni magunkat. Ha ez a két dolog megvalósulna a hétvégén, akkor most a szokásosnál is elégedettebb lennék.

További információ:

http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

http://www.opelgaal.hu/

 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“