Pályafutásuk egyik legnehezebb, legösszetettebb versenyére készül Gyöngyösi Marcell és Kollár Károly a Nyíregyháza Ralin, ahol a Rali 2 mezőnye egyetlen nap alatt teljesít 130 gyorsasági kilométert.
Az első osztályú futamnak is beillő verseny másfeles szorzóval szerepel az Országos Rali 2 Bajnokságban, ahol Gyöngyösi az 5. géposztály ötödik helyén áll. Innen matematikailag akár még a harmadik helyre is előreléphet, azonban nem a bajnoki pontokra, hanem a versenyre koncentrál.
„Indultunk már kétnapos havas ralin Kovásznán, de az csak egy buli verseny volt, a Nyíregyháza Rali pedig bajnoki futam lesz – mondta Gyöngyösi. — Nincs rajtunk nyomás vagy teher, az év közepén volt egy háromfutamos szériánk, amikor műszaki hibák miatt kiestünk, ott elúszott a bajnokság. Reálisan nézve nem tudunk előrelépni, azt pedig senkinek sem kívánom, hogy kiessen és úgy végezzünk előrébb a bajnokságban. Inkább érjen célba mindenki, versenyezzünk egy jót és gratulálhassunk egymásnak a célba.
Na oda viszont nem lesz könnyű eljutni. Az egy dolog, hogy ez lesz a leghosszabb rali 2-es verseny az idén, de 130 gyorsasági kilométert kell teljesítenünk egyetlen nap alatt annyit, amennyit az első osztály két nap alatt szokott.
Lesznek új pályák és a második kör négy gyorsaságiját sötétben rendezik. A körülmények folyamatosan változni fognak, mások lesznek a pályák reggel, napközben és este is. Reggel héttől este tízig menni fogunk, ami a versenyzőknek és a technikának is komoly kihívás lesz. A gyorsaságik mellett az etapok is hosszúak, az talán még fárasztóbb.
Bárhogy is nézzük, igazi raliverseny lesz, aminek mindegy egyes méteréért meg kell dolgoznunk, de minden méterét élvezni is szeretnénk.
A Gyöngyösi—Kollár páros együttműködő partnerei:
Novala-Net, Central Phone, Siraprint, Digitalway Hungary, Fúzió Telekom, 24H, FÉSZ Zrt.,Valemix Kft., Mobile Cafe, Grancars Kft. Tordasi Élményfalu, Flexorg, Cablework, „Technogen”, Wayteq, Danica cukrászda, SELIX, Red-Solutions, DSZK Telekom, Jurásek Kft., Kollár és társa Kft,. KFöld-Tech, Hotel Silvanus, CAPLAND, BP Shop, RISKA, Edike Relax, CELI
Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn
Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.
„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“
Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny.
„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“
Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem:
„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“
Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor.
„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani.
Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is.
Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“
Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek.
„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük.
Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.
A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“
Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4.
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2.
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2.
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2.
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
2022. D csoport magyar bajnok
2023. D csoport magyar bajnok
2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax