Gyöngyösi pótol, autóztat és vár mindenkit!

Idei második dobogós helyezését szeretné megszerezni Gyöngyösi Marcell és Kollár Károly Opel Astra GSI-vel a Baranya Kupán, a Rali 2, 13-as kategóriájában.

A verseny előtt azonban még egy fontos feladatuk lesz: a teszten megautóztatni azokat a szurkolókat, akik a Kosztyu Ádám Emlékére a Leukémiás, Daganatos és Zemplén Fogyatékos Gyermekeiért Alapítványt támogatták.

„A Veszprém Rali sajnos nem úgy sikerült, ahogy szerettük volna. Az első gyorsaságin elment az ötödik fokozatunk, a szakasz végére pedig meg is állt a váltónk. Egyébként is nagyon rosszul éreztem magam Neukirchnerék balesete miatt, egyáltalán nem találtam a ritmust. Ezúton is gyógyulást kívánunk nekik!

Van tehát mit pótolnunk a Baranya Kupán, ami előtt mi is csatlakoztunk ahhoz az akcióhoz, amivel pénzt gyűjtünk a Kosztyu Ádám alapítvány javára. Az interneten lehetett licitálni arra, hogy a teszten ki ülhessen be mellém és élhesse át a ralit az Astránkban.

Ez szerintem egy nagyon jó kezdeményezés, én mindig benne vagyok abban, ha egy jó ügyet támogatunk, ráadásul így a szurkolókhoz is közelebb hozhatjuk a ralit. 70 ezer forintot gyűjtöttünk, amire büszkék vagyunk és nagyon köszönjünk mindenkinek, aki segített.

Eredetileg nem terveztük, hogy a csütörtöki teszten ott leszünk, de így van értelme egy nappal korábban lemenni.

A Baranya Kupát nagyon szeretem, igazi kihívás számunkra, hogy két nap kell menni. Nagyon bizakodó vagyok, szerintem ez egy tök jó verseny lesz, várunk mindenkit!

A Gyöngyösi—Kollár páros együttműködő partnerei:

Siraprint, Digitalway Hungary, 24H, Valemix Kft., Mobile Cafe, Grancars Kft. Tordasi Élményfalu, Flexorg, Cablework, „Technogen”, Danica cukrászda, SELIX, Jurásek Kft., Kollár és társa Kft,. KFöld-Tech, Hotel Silvanus, CAPLAND, Edike Relax, CELI, Razor Telekom, Smart 19 Zrt, Cardex, Standox, ARD Color, Prime Telekom, Lodzsa Kft., Fishing Time, Meizu, DeMész Bau Kft., Ben-Ád-Tech Bau Kft., FONBAU Kft. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax