Hänninen első aszfaltos győzelme – Kanári-szigetek Rali

Pályafutása első aszfaltos IRC-futamgyőzelmét aratta Juho Hänninen a Kanári-szigetek Ralin, az IRC második fordulóján. A Skoda gyári versenyzője mindössze 1,5 másodperc előnnyel nyert csapattársa, Jan Kopecky előtt. A harmadik helyet a verseny meglepetésembere, Thierry Neuville szerezte meg mindössze 8,2 másodperc hátránnyal, amellyel egyben a legjobb peugeot-s versenyző is lett.

Nagyon szoros négyes verseny alakult ki a Kanári-szigetek Ralin. Az első szakaszt ugyan Guy Wilks nyerte a brit Peugeot importőr 207-esével, de ezt követően a tavalyi győztes, Jan Kopecky vette át a vezetést. Legnagyobb ellenfele, némi meglepetésre a fiatal belga, Thierry Neuville volt, aki minden kétséget kizáróan pályafutása legjobb formáját hozta. Nem csak gyorsasági szakaszt tudott nyerni, de a kilencedik szakaszon még a vezetést is átvette egy időre.

Kicsit óvatosan kezdett az IRC címvédő Juho Hänninen és a belga Freddy Loix is. Azonban a verseny végére mind a két skodás belehúzott. Hänninen négy szakaszgyőzelemmel az utolsó előtti gyorsaságin állt az élre. Az utolsó Artenara gyorsaságin ugyan Kopecky volt a leggyorsabb, 2,4 másodperccel verve Hänninent, a finnekazonban így is maradt 1,5 másodperc előnye, és megnyerte a versenyt.

Többször is óvatoskodott Thierry Neuville, ám ezt inkább a fiatal belga előnyére kell írni, hiszen egyetlen hiba nélkül hozta Peugeot-ját a harmadik helyre. A következő futamokon pedig abszolút győzelmi esélyesként kell számolnunk vele.

A verseny végére elvesztette a győzelmi reményeit Freddy Loix, de így is csak 18 másodperccel lemaradva futott be a negyedik helyen.

Guy Wilks a kezdeti fellángolása és két szakaszgyőzelme után egy kicsit elvesztette a bizalmat Peugeot-jában, ám így is meg tudta védeni az ötödik helyet Andreas Mikkelsen Skodája előtt.

Nem nagyon remekelt a Monte-Carlo Rali győztese, Bryan Bouffier, aki nagyon idegenül mozgott a spanyol szigeten és csak a soványka hetedik helyet szerezte meg.

Bruno Magalhaes a Montén elszenvedett balesete után nem találta régi tempóját, és meg kellett elégednie a nyolcadik helyezéssel.

Némi fejlődést mutattak a Protonok, hiszen Giandomenico Basso 2 perc 37 másodperc hátránnyal végzett a kilencedik helyen, ami nagy tempóbeli előrelépést jelent a malajziai gyárnak. PG Andersson defekt miatt késett és lett 15.

Toni Gardemeister először szerepelt saját csapata, a TGS Skoda volánja mögött, de ugyanúgy a tizedik helyen végzett, mint a Montén az Astra-csapat Peugeot-jával.

A verseny magyar résztvevője, a Hering–Táborszki páros a kétkerékhajtású kupában a 17 célba ért páros közül a 12. helyet szerezték meg.

A bajnokság két verseny után nagyon szoros, Hänninen 33 ponttal áll az élen, a 31 pontos Bouffier, a 30 pontos Loix és a 25 pontos Wilks előtt.

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax