Hänninen első aszfaltos győzelme – Kanári-szigetek Rali

Pályafutása első aszfaltos IRC-futamgyőzelmét aratta Juho Hänninen a Kanári-szigetek Ralin, az IRC második fordulóján. A Skoda gyári versenyzője mindössze 1,5 másodperc előnnyel nyert csapattársa, Jan Kopecky előtt. A harmadik helyet a verseny meglepetésembere, Thierry Neuville szerezte meg mindössze 8,2 másodperc hátránnyal, amellyel egyben a legjobb peugeot-s versenyző is lett.

Nagyon szoros négyes verseny alakult ki a Kanári-szigetek Ralin. Az első szakaszt ugyan Guy Wilks nyerte a brit Peugeot importőr 207-esével, de ezt követően a tavalyi győztes, Jan Kopecky vette át a vezetést. Legnagyobb ellenfele, némi meglepetésre a fiatal belga, Thierry Neuville volt, aki minden kétséget kizáróan pályafutása legjobb formáját hozta. Nem csak gyorsasági szakaszt tudott nyerni, de a kilencedik szakaszon még a vezetést is átvette egy időre.

Kicsit óvatosan kezdett az IRC címvédő Juho Hänninen és a belga Freddy Loix is. Azonban a verseny végére mind a két skodás belehúzott. Hänninen négy szakaszgyőzelemmel az utolsó előtti gyorsaságin állt az élre. Az utolsó Artenara gyorsaságin ugyan Kopecky volt a leggyorsabb, 2,4 másodperccel verve Hänninent, a finnekazonban így is maradt 1,5 másodperc előnye, és megnyerte a versenyt.

Többször is óvatoskodott Thierry Neuville, ám ezt inkább a fiatal belga előnyére kell írni, hiszen egyetlen hiba nélkül hozta Peugeot-ját a harmadik helyre. A következő futamokon pedig abszolút győzelmi esélyesként kell számolnunk vele.

A verseny végére elvesztette a győzelmi reményeit Freddy Loix, de így is csak 18 másodperccel lemaradva futott be a negyedik helyen.

Guy Wilks a kezdeti fellángolása és két szakaszgyőzelme után egy kicsit elvesztette a bizalmat Peugeot-jában, ám így is meg tudta védeni az ötödik helyet Andreas Mikkelsen Skodája előtt.

Nem nagyon remekelt a Monte-Carlo Rali győztese, Bryan Bouffier, aki nagyon idegenül mozgott a spanyol szigeten és csak a soványka hetedik helyet szerezte meg.

Bruno Magalhaes a Montén elszenvedett balesete után nem találta régi tempóját, és meg kellett elégednie a nyolcadik helyezéssel.

Némi fejlődést mutattak a Protonok, hiszen Giandomenico Basso 2 perc 37 másodperc hátránnyal végzett a kilencedik helyen, ami nagy tempóbeli előrelépést jelent a malajziai gyárnak. PG Andersson defekt miatt késett és lett 15.

Toni Gardemeister először szerepelt saját csapata, a TGS Skoda volánja mögött, de ugyanúgy a tizedik helyen végzett, mint a Montén az Astra-csapat Peugeot-jával.

A verseny magyar résztvevője, a Hering–Táborszki páros a kétkerékhajtású kupában a 17 célba ért páros közül a 12. helyet szerezték meg.

A bajnokság két verseny után nagyon szoros, Hänninen 33 ponttal áll az élen, a 31 pontos Bouffier, a 30 pontos Loix és a 25 pontos Wilks előtt.

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért világbajnokok ellen bizonyított

Soha sem kellett még ennyi világ-, Európa- és olasz bajnok ellen bizonyítania Krózser Menyhértnek, aki pályafutása legerősebb mezőnyébe csöppent a WSK Super Master Series harmadik fordulóján. A Brilliant Driver Program versenyzője azonban cseppet sem illetődött meg, az időmérő csoportjában egy 5. hellyel tette le a névjegyét.

﹡ WSK Super Master Series – 3. futam, Franciacorta (Olaszország), 2024. február 16–18.

A KZ kategória a gokartversenyzés csúcsa, ahol nem ritka, hogy valaki akár húsz év tapasztalattal is versenyezzen. Éppen ezért szokták a kategóriát két csoportra, KZ-re és KZ2-re osztani. Előbbiben a rutinos, eredményes versenyzők indulnak – például a korábbi KZ2-es világ- és Európa-bajnokok –, míg a KZ2-t alapvetően utánpótlás kategóriának szánják. Ritkán versenyez egy mezőnyben a KZ és a KZ2, azonban ahol ezt megteszik, ott igazi tűzijátékot láthatnak a szurkolók.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

Ez történt Franciacortában, a WSK Super Master Series harmadik futamán, ahol rekordszámú, 85 fő nevezett KZ2-be (ez volt az összevont kategória neve). De nem csak sokan voltak, hanem erősek is, hiszen szokatlan módon több egykori világ-, Európa és olasz bajnok is rajthoz állt.

Krózser Menyhért, ahogyan megszokhattuk tőle, örült a kihívásnak és hogy a gokartversenyzés legjobbjaival mérheti össze tudását. Az időmérőn alaposan oda is tette magát és csoportjában 5., míg összesített értékelésben 15. lett.

Az előfutamok során kuplunghibával küzdött, ami miatt a rajtjai nem voltak tökéletesek, ennek ellenére három top 9-es eredményt ért el. A második előfutamban azonban kilökték, így ott utolsó helyen végzett. Ez eléggé rányomta a bélyegét a további szereplésére, hiszen ennek az egy mozzanatnak köszönhetően 15 helyet veszített az előfutamok során és a 29.-en jutott tovább.

Az elődöntőben és a döntőben fékhiba hátráltatta ugyan, de így is mind a kétszer – ahogy már megszokhattuk tőle – javított a pozícióján és végül a 25. helyen fejezte be a döntőt.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

„Ez volt a legerősebb mezőny, amiben valaha versenyeztem – mondta Krózser Menyhért. – A franciacortai pályát ismerem és szeretem is, nagyon készültem erre a hétvégére.

Az időmérő jól sikerült. Ennyi világ- és Európa-bajnok között a 15. helyezés szerintem nagyon jó eredmény. Főleg, ha belegondolsz abba, hogy volt olyan ellenfelem, aki már akkor ebben a kategóriában versenyzett, amikor én elkezdtem gokartozni. Gondolhatod, hogy mekkora rutinjuk van, de éppen ezért volt nagy kihívás ellenük versenyezni.

Nagyon bosszantott, amikor a második előfutamban kilöktek, egy teljesen érthetetlen manőverrel. Ezzel sokat buktam, ha olyan eredményt tudtam volna elérni, mint a többi előfutamon, akkor a 14–15. helyen juthattam volna tovább.

Az előfutamokon kuplung problémám volt, ami a rajtnál hátráltatott, vasárnap pedig a fék nem működött rendesen.

Mindent egybevetve, úgy érzem, hogy a hétvégéből kihoztam a lehető legtöbbet, iszonyúan sokat lehet fejlődni ilyen ellenfelek között, ilyen harcias környezetben. Két hét múlva még jobb leszek.“

A WSK Super Master Series március 1–3-a között zárul Krózser Menyhért egyik kedvenc pályáján, Sarnóban.

Krózser Menyhért, BDP Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 85
Időmérő csoport: 5.
Időmérő: 13.
CE előfutam: 8.
CD előfutam: 34. (baleset miatt kiesett)
AC előfutam: 7.
BC előfutam: 9.
Előfutamok összesített: 29.
A Elődöntő: 14.
Elődöntő utáni összesített: 27.
Döntő: 25.

A Brilliant Driver Program együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program