Hideg Ádám

Hideg Ádám nagyot mentett

Első elődöntő győzelme után nagy reményekkel és a bajnokság negyedik helyéről várta Hideg Ádám a WSK Super Master Series második futamát, Lonatóban. Az edzéseken nagyon gyors volt, ám az időmérőn hirtelen tempót veszített, majd az első előfutamon egy balesetbe keveredett és kiesett. De nem adta fel, innentől kezdve minden futamán több helyezést is javított. 

Lonatóban folytatódott a WSK Super Master Series a második futammal. A pálya két héttel korábbról már ismerős volt Hideg Ádámnak, aki a DPK Racinggel együtt dolgozva jó beállításokkal várhatta az időmérőt. 

Itt azonban hirtelen tempót veszített. A futamán 17. lett, míg összesítettben a 49. helyet szerezte meg. Csapata az időmérő után vázat cserélt Ádámnak, amitől meg is jött a tempója, de az első előfutamon mindjárt egy szerencsétlen ütközésbe keveredett. Ketten összeakadtak előtte, őt pedig hátulról beletolták a két gokartba és kiesett. A csapat a második vázat is kicserélte. 

Ekkorra már Ádám olyan hátrányba került, ami akár vert helyzetet is jelenthetett volna, de nem adta fel. Az előfutamok során a 19 és 20. helyről indult, és tört előre: 11., 4. és 14. helyezéseket szerezve. Főleg az utolsó előtti előfutama volt nagyon erős, ahol nem kevesebb, mint 15 pozíciót javított. 

Hideg Ádám
Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

Ez egyben azt is jelentette, hogy az egy kiesése ellenére is elődöntőbe verekedte magát. Itt jól szerepelt, az igen előkelő 5. helyen ért célba, de a beesett spoilere és egy előzési manőver miatt összesen nyolc másodperc büntetést kapott, amivel 22. lett. A döntőben 13 pozíciót javítva szerezte meg a 20. helyet. 

„Jó volt a tempóm és jó volt a gokart is – kezdte Hideg Ádám. – Az időmérőre sajnos tempót vesztettünk, amit a vázcserével sikerült megoldani, az első futamban pedig beletoltak a többiekbe, elgörbült a váz úgyhogy megint ki kellett cserélni. 

Onnantól kezdve tulajdonképpen jól ment minden. Az elődöntőben még a rajt előtt esett be a spoiler, ott el is dőlt a futam. Egy kicsi hiányzott ahhoz, hogy ez a mostani is jó hétvégénk legyen. A tempónk viszont jó, a csapat nagyon jó, legközelebb az eredmény is jobb lesz.“ 

Hideg Ádám, OKJ eredményei
WSK Super Master Series, 2. futam, Lonato (Olaszország), 2022. február 10–13.

Résztvevők: 90
Időmérő futam: 17.
Időmérő: 49.
BD előfutam: 30. (kiesett)
CD előfutam: 11.
DE előfutam: 4.
AD előfutam: 14.
Előfutamok összesen: 30.
B elődöntő: 22.
Döntő: 20. 

WSK Super Master Series állása a második futam után:
15. Hideg Ádám 31 pont
Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax