Hideg Ádám

Hideg Ádám WSK elődöntőt nyert és negyedik a bajnokságban

Pályafutása legjobb eredményét érte el Hideg Ádám a WSK Super Master Series nyitófutamán Lonatóban. Az OK Junior kategória B elődöntőjét megnyerte, a hétvégén pedig összesen 31 pontot szerzett, amivel a bajnokság igen előkelő negyedik helyén áll.

Nem volt könnyű helyzetben Hideg Ádám idei első versenye előtt. A kollektív WSK teszten Adrián készült a szezonra, itt rendezték volna a Champions Cupot és Super Master Series első futamát is. A gokartját erre a pályára állították be. Ám közben Adriát technikai okok miatt bezárták és Lonatóba, a South Garda Kartingra vitték mindkét futamot. Ádám a Champions Cupon nem tudott résztvenni a középiskolai felvételije miatt, így a hétvégi verseny első szabadedzésein kellett elvégezni a beállítások nagy részét. 

Hideg Ádám
Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

Ennek ellenére a szabadedzéseken nagyon biztatóan kezdett. Az időmérőn azonban újabb nehézséggel kellett szembenéznie. Gokartja jobb hátuljának nekiütköztek és a spoilere ráhajlott a gumira. Ennek ellenére a 69 fős OKJ mezőnyben a 20. helyet szerezte meg. 

Az öt előfutamon javítani tudott és összesítettben a 14. helyre jött fel. Az egyik előfutam során ezúttal a gokartja bal hátulját találták el és ott hajlott rá a spoiler a gumira. 

„Mind a két gumi gyakorlatilag egy hőkezelést kapott a spoilertől – nevetett Hideg Krisztián, Ádám édesapja. – Miután a bal oldalát is eltalálták, legalább kiegyenlítődött. Így viszont az elődöntőre fel kellett rakni négy új gumit.“

Hideg Ádám
Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

Ez jó döntésnek bizonyult. A WSK-ban tíz gumival gazdálkodhat minden versenyző egy hétvégén, amiből négy újjal kell kezdeni az időmérőt, utána pedig a hat új gumi felhasználását a csapat döntheti el. 

Ádám az új gumin szárnyalt a B elődöntőben, a hetedik helyről indulva, hat pozíciót javított és nyert. Korábban is volt már sok jó eredménye, de ez az elődöntő győzelem messze a legnagyobb fegyvertény, amit a WSK-ban megvalósított. Nem utolsó sorban 30 bajnoki pont járt érte. 

A döntőben a 10. helyről indulhatott, amit az időmérő, az előfutamok és az elődöntő eredményeiből kalkuláltak. Ez a jobboldali sort jelentette, amely Lonatóban hátrányban van a pályán és a rajt után várhatóan több helyezést is bukhatnak a versenyzők.

„Rövidebb áttételt választottunk Ádámnak, hogy könnyebben tudjon előzni, a csapat mindent megtett érte, de most ez a döntés most nem jött be“ – mondta Hideg Krisztián. 

Hideg Ádám
Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

Ádám így a döntőben a 15. helyen végzett, amivel még egy pontot szerzett és így a WSK Super Master Series OKJ bajnokság igen előkelő negyedik helyén áll. 

„Jó hétvége volt – mondta Hideg Ádám inkább fáradtan, mint boldogan a verseny után. – Az elődöntő győzelme után sokan gratuláltak, de én akkor már azzal foglalkoztam, hogy a döntőben hogyan fogok versenyezni. 

Az most nem sikerült jól, de a tempóm megvolt egész hétvégén, ami nagyon biztató a következő versenyekre. A bajnokság negyedik helyéről eddig álmodni sem mertem, szerintem még nem is fogtam fel, hogy mi történt velem. Az biztos, hogy a következő futamokon mindent megteszek, hogy még több pontot szerezzek. 

Nagyon jó az összhang a csapattal, jó lendületben vagyok, a felvételin is túl vagyok, úgyhogy nagyon várom már a következő versenyt.“

Hideg Ádám, OKJ eredmények
WSK Super Master Series, 1. futam, Lonato (Olaszország), 2022. január 28–30.

Résztvevők: 69
Időmérő: 20.
AB előfutam: 7.
BE előfutam: 8.
BF előfutam: 5.
BC előfutam: 8.
BD előfutam: 11.
Előfutamok összesen: 14.
B elődöntő: 1.
Döntő: 15. 

WSK Super Master Series állása az első futam után

1. René Lammers 90 pont
2. Dimitry Matveev 45 pont
3. Oleksandr Bondarev 43 pont
4. Hideg Ádám 31 pont
5. Nathan Tye 28 pont
6. Kiril Kutskov 25 pont
7. Miguel Costa 22 pont
8. Andres Cardenas 21 pont
9. Tomass Stolcermanis 19 pont
10. Enea Frey 19 pont

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Zsirpapa–Mészáros Sándor, Lada VFTS, Mecsek Rally 2025

Zsírpapa akkumulátorral tolta le a VFTS-t

Óriási versenyben volt Zsiros Imre és Mészáros Sándor a Mecsek Rallyn, ahol nem volt kisebb a tét, mint historic HE5 kategóriájának második helye. Az utolsó gyorsaságin azonban elromlott a Lada VFTS generátora, így Zsírpapa akkumulátorból tolta le. A második hely ugyan nem lett meg, a harmadik viszont igen! 

„Figyelj ide, ez egy jó verseny volt! – szögezte le Zsírpapa mindjárt az elején. – Jó volt a rendezés, jók voltak a pályák, jó volt a hangulat, minden nagyon jó volt. Csak azt sajnálom, hogy Wirtmann a rajtdobogó után kiállt. Mondtam is neki, hogy biztos megijedt, hogy most szétcsapom a száját. Mondjuk, ez volt a terv, de látod meg is ijedt tőle. 

Az volt a szerencse, hogy egy szálláson laktunk és legalább a verseny előtt meg a két nap között jókat bandáztunk velük. 

Zsirpapa–Mészáros Sándor, Lada VFTS, Mecsek Rally 2025

Nálunk minden rendben volt, még ezt a marha nagy meleget is jól bírtuk Meszessel, pedig a VFTS is termeli a meleget, csak egy vaslemez van a motor és köztünk, úgyhogy nem kellett aggódnunk, hogy lefagy a szélvédő. 

Viszont nagyon komolyan mentünk. Ezzel a Benjivel (Schwalm Benjamin) meg a Plesz Márkkal nem bírok. Mind a kettő nagyon gyors, ráadásul fiatalok is. De Kelemen Csabinak mondtam, hogy Miskolcon megvert, úgyis pécsi, majd itthon jól kikap. Így is volt, adtam neki kettőt, adott egyet, adtam kettőt, megint adott egyet. 

Az utolsó gyors előtt már fényévekkel – 0,5 másodperccel – vezettünk előtte, amikor tönkre mente a generátorunk. Öt kilométerrel a rajt előtt bedobtunk egy új akkumulátort az Öreglányba, azzal toltam le. Egy baj van ilyenkor, hogy ha nem kap töltést, akkor hatezer fölé nem megy, így végül nem tudtam megverni Kelemen Csabit, de nem baj, majd jövőre, jobb ha már most készül rá. 

Zsirpapa–Mészáros Sándor, Lada VFTS, Mecsek Rally 2025

Várjál, gyorsan elmondom a szponzorokat, köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek, hogy támogatnak. 

És képzeld el, nem csak kategóriában lettünk harmadikok, hanem abszolútban is ötödikek, 30 célba érkezőből. Azért az nem rossz. Mondjuk sokan kiestek az élmezőnyből. 

Köszönöm mindenkinek a versenyt, Markó Tibi rendezőnek különösen, a versenyzőtársaknak, mert nem hiszed el, milyen jó volt a hangulat, legszívesebben mentem volna még egy napot, nagyon jól éreztük magunkat. Köszönöm a szurkolóknak, a csapatomnak, Hosszú Tibinek, Zsoltinak és Lipinek, anyának, meg mindenkinek, aki ott volt. Ettől volt jó a verseny. 

Nem tudom, hogy most mi van ezzel a Fehérvár Rallyval, de mondtam Wirtmann-nak, hogy kapja össze magát, mert nagyon elhúztam a bajnokságban, bár nem tudom, hány pontom van, de biztosan több mint neki. 

Ha lesz Fehérvár, ott találkozunk, ha nem, akkor meg a következő rallyn. Addig vigyázzatok magatokra, puszi a csajoknak!“