Jubileumi versenyen az Opel Gaál csapata – 50. Mecsek Rali előzetes

Különös fontossággal bír a jubileumi 50. Mecsek Rali az Országos Historic Ralibajnokságban, hiszen a sorozat utolsó előtti futama másfeles szorzóval szerepel a versenynaptárban. Gaál Ádám és Kalapács Kornél a D csoport második helyén kezdi a versenyt, amelyen természetesen ezúttal is a lehető legtöbb pont begyűjtése a céljuk. A gödöllői Opel Gaál márkakereskedés csapatának ezúttal nem volt sok dolga az Opel Ascona B felkészítésével, a szokásos műszaki ellenőrzés mellett csak egy tervezett olajcserét kellett végrehajtaniuk.

IMG_5939 (Medium)

Gaál Ádám: – Szeretem a pécsi pályákat, Orfű az egyik kedvencem, amin ilyen kombinációban még nem mentünk. Nagy kihívás lesz számunkra az éjszakai verseny, főleg Pécsváradon az erdőben. Most is a szokásos taktikával készülünk: a biztonságra törekszünk, hiszen nagyon hosszú verseny lesz, és ahogy mondani szokták, ahhoz hogy jó eredményt érj el, ahhoz előbb célba kell érni.

SAE_7389 (Medium)

Gaál József, csapatvezető: – Minden rendben van, az autó szerintünk tökéletes állapotban van, de ezt majd csak szombaton a cél után tudjuk biztonsággal kijelenteni. A szokásos rutin felkészítés mellett az összes olajat kicseréltük, egyébként nem kellett az autóhoz nyúlni. Szerintem döntő lesz a gumiválasztás, összesen 14 db, előre megjelölt gumit használhatunk fel, aminek elégnek kell lennie, de ha nincs ilyen megkötés, akkor azért csak jobban tudjuk cserélgetni a gumikat. Én sajnos nem tudok rajthoz állni a versenyen, ezért a gyerekektől azt kértem, élvezzék helyettem is.

_DSC7119 (Medium)

Országos Historic Ralibajnokság D csoport állása:

  1. Wirtmann–Barna 56
  2. Gaál–Kalapács 50
  3. Balogh–Groll 40
  4. Szőnyi–Mácsai 35
  5. Balics–Borsfai 25
  6. Rácz–Jankovics 23
  7. Rónay–Csuri 12
  8. Zsótér–Eigel 1

További információ:

http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

http://www.opelgaal.hu/

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.