Jubileumi versenyen az Opel Gaál csapata – 50. Mecsek Rali előzetes

Különös fontossággal bír a jubileumi 50. Mecsek Rali az Országos Historic Ralibajnokságban, hiszen a sorozat utolsó előtti futama másfeles szorzóval szerepel a versenynaptárban. Gaál Ádám és Kalapács Kornél a D csoport második helyén kezdi a versenyt, amelyen természetesen ezúttal is a lehető legtöbb pont begyűjtése a céljuk. A gödöllői Opel Gaál márkakereskedés csapatának ezúttal nem volt sok dolga az Opel Ascona B felkészítésével, a szokásos műszaki ellenőrzés mellett csak egy tervezett olajcserét kellett végrehajtaniuk.

IMG_5939 (Medium)

Gaál Ádám: – Szeretem a pécsi pályákat, Orfű az egyik kedvencem, amin ilyen kombinációban még nem mentünk. Nagy kihívás lesz számunkra az éjszakai verseny, főleg Pécsváradon az erdőben. Most is a szokásos taktikával készülünk: a biztonságra törekszünk, hiszen nagyon hosszú verseny lesz, és ahogy mondani szokták, ahhoz hogy jó eredményt érj el, ahhoz előbb célba kell érni.

SAE_7389 (Medium)

Gaál József, csapatvezető: – Minden rendben van, az autó szerintünk tökéletes állapotban van, de ezt majd csak szombaton a cél után tudjuk biztonsággal kijelenteni. A szokásos rutin felkészítés mellett az összes olajat kicseréltük, egyébként nem kellett az autóhoz nyúlni. Szerintem döntő lesz a gumiválasztás, összesen 14 db, előre megjelölt gumit használhatunk fel, aminek elégnek kell lennie, de ha nincs ilyen megkötés, akkor azért csak jobban tudjuk cserélgetni a gumikat. Én sajnos nem tudok rajthoz állni a versenyen, ezért a gyerekektől azt kértem, élvezzék helyettem is.

_DSC7119 (Medium)

Országos Historic Ralibajnokság D csoport állása:

  1. Wirtmann–Barna 56
  2. Gaál–Kalapács 50
  3. Balogh–Groll 40
  4. Szőnyi–Mácsai 35
  5. Balics–Borsfai 25
  6. Rácz–Jankovics 23
  7. Rónay–Csuri 12
  8. Zsótér–Eigel 1

További információ:

http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

http://www.opelgaal.hu/

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax