Klausz Kristóf négy új mérnökkel támad a Székesfehérvár–Veszprém Rallyn

Idei legfontosabb versenyére készül Klausz Kristóf és Csányi Botond az Országos Rallybajnokság egyetlen murvás futamán, a Székesfehérvár–Veszprém Rallyn. Két legutóbbi murvás versenyüket, az osztrák bajnoki Waldviertel és a magyar szezonzáró Mikulás Rallyt is megnyerték a Skoda Fabia Rally2 evóval, ráadásul erre a futamra négy új mérnökkel is erősödött a Klausz Motorsport.

„Tényleg négy új mérnökük van – nevet Klausz Kristóf. – A Mecsek Rally utáni héten államvizsgáztam a győri Széchényi István Egyetemen, de nem csak én, hanem a Klausz Motorsport három szerelője is, így valóban új mérnökökkel gazdagodtunk. Szerencsére a főszerelőnk nem változott, ő a gyakorlati megvalósításához is ért mindannak, amit mi az egyetemen tanultunk.“

Fotó: MGR Images // Klausz Kristóf

A Klausz–Csányi kettős idei szezonja jól kezdődött, hiszen az osztrák bajnokságban két dobogós helyezést értek el, a Salgó Rallyn pedig negyedikek lettek. A Boldogkő Rallyn azonban baleset miatt kiestek, a Dunakanyar Rallyt pedig egy kisebb kicsúszással kezdték. A Mecsek Rallyn már helyenként visszataláltak a ritmusukhoz, de még azzal a versennyel sem voltak tökéletesen elégedettek. 

A Székesfehérvár–Veszprém Rallyn azonban nagy lehetőséget kapnak. Klausz Kristófnak amúgy is erőssége a murva, ráadásul az utolsó két murvás futamán, tavaly ősszel és télen győzött, tehát minden adott lehet a régi forma visszaszerzésére. 

„A Mecsek Rally nem sikerült olyan jól, mint szerettem volna. Voltak jó pillanataink, a diagram egyértelműen felfelé indult el (igazi mérnöki megfogalmazás), de ennél többet szeretnénk. 

Fotó: MGR Images // Klausz Kristóf

A murvás versenyek, az improvizáció mindig is közel álltak hozzám. Legutóbb, a Mikulás Rallyn nagyon jól mentünk a lőtéren. Meg is nyertük azt a versenyt, amiről peresze tudom, hogy nem bajnoki futam volt, de ha azt az érzést át tudnák most menteni a Veszprém Rallyra, akkor azt gondolom, hogy végre újra a helyünkön lennénk. 

Vasárnap volt egy viszonylag hosszabb murvás tesztünk, ami nagyon jól sikerült, ez is lendített az önbizalmamon. Remélem, hogy hétvégén a stopper ellen is sikerül egy jót autóznunk.“

Csányi Botond is valami hasonlóban reménykedik, annál is inkább, mert a Veszprém Rally szinte hazai futama, ráadásul a kedvence is. 

Fotó: MGR Images // Klausz Kristóf

„Nagyon szeretem a Veszprém Rallyt, amikor a Nagylőtéren 180-nal repkedsz harminc métereket, Kislőd, Hegyesd gyakorlatilag Eb-szintű pályák – mondja Csányi Botond. – Számomra egyébként is a murva jelenti az igazi rallyt. Hivatalosan a Mecsek Rally a hazai versenyem, de annyit indultam már veszprémi, vagy Veszprém környéki sofőrökkel, hogy szinte haza járok erre a versenyre is. 

Az év eleji két törés után valóban nehezebben találjuk a helyünket, ezt kár is tagadni. A rallyt mindig csapatsportnak tekintettem, ahol kölcsönösen hatunk egymásra, ha Kristófon érzem, hogy jó formában van, magabiztos, az engem is húz, és fordítva is igaz, úgyhogy ebből a gödörből együtt kell kijönnünk. 

Hosszú és kemény verseny lesz a Veszprém Rally, nem lesz egyszerű dolog a Nagylőtérrel kezdeni. De pont az ilyen kihívásokat szeretjük a rallyban a legjobban.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax