Klausz Kristóf négy új mérnökkel támad a Székesfehérvár–Veszprém Rallyn

Idei legfontosabb versenyére készül Klausz Kristóf és Csányi Botond az Országos Rallybajnokság egyetlen murvás futamán, a Székesfehérvár–Veszprém Rallyn. Két legutóbbi murvás versenyüket, az osztrák bajnoki Waldviertel és a magyar szezonzáró Mikulás Rallyt is megnyerték a Skoda Fabia Rally2 evóval, ráadásul erre a futamra négy új mérnökkel is erősödött a Klausz Motorsport.

„Tényleg négy új mérnökük van – nevet Klausz Kristóf. – A Mecsek Rally utáni héten államvizsgáztam a győri Széchényi István Egyetemen, de nem csak én, hanem a Klausz Motorsport három szerelője is, így valóban új mérnökökkel gazdagodtunk. Szerencsére a főszerelőnk nem változott, ő a gyakorlati megvalósításához is ért mindannak, amit mi az egyetemen tanultunk.“

Fotó: MGR Images // Klausz Kristóf

A Klausz–Csányi kettős idei szezonja jól kezdődött, hiszen az osztrák bajnokságban két dobogós helyezést értek el, a Salgó Rallyn pedig negyedikek lettek. A Boldogkő Rallyn azonban baleset miatt kiestek, a Dunakanyar Rallyt pedig egy kisebb kicsúszással kezdték. A Mecsek Rallyn már helyenként visszataláltak a ritmusukhoz, de még azzal a versennyel sem voltak tökéletesen elégedettek. 

A Székesfehérvár–Veszprém Rallyn azonban nagy lehetőséget kapnak. Klausz Kristófnak amúgy is erőssége a murva, ráadásul az utolsó két murvás futamán, tavaly ősszel és télen győzött, tehát minden adott lehet a régi forma visszaszerzésére. 

„A Mecsek Rally nem sikerült olyan jól, mint szerettem volna. Voltak jó pillanataink, a diagram egyértelműen felfelé indult el (igazi mérnöki megfogalmazás), de ennél többet szeretnénk. 

Fotó: MGR Images // Klausz Kristóf

A murvás versenyek, az improvizáció mindig is közel álltak hozzám. Legutóbb, a Mikulás Rallyn nagyon jól mentünk a lőtéren. Meg is nyertük azt a versenyt, amiről peresze tudom, hogy nem bajnoki futam volt, de ha azt az érzést át tudnák most menteni a Veszprém Rallyra, akkor azt gondolom, hogy végre újra a helyünkön lennénk. 

Vasárnap volt egy viszonylag hosszabb murvás tesztünk, ami nagyon jól sikerült, ez is lendített az önbizalmamon. Remélem, hogy hétvégén a stopper ellen is sikerül egy jót autóznunk.“

Csányi Botond is valami hasonlóban reménykedik, annál is inkább, mert a Veszprém Rally szinte hazai futama, ráadásul a kedvence is. 

Fotó: MGR Images // Klausz Kristóf

„Nagyon szeretem a Veszprém Rallyt, amikor a Nagylőtéren 180-nal repkedsz harminc métereket, Kislőd, Hegyesd gyakorlatilag Eb-szintű pályák – mondja Csányi Botond. – Számomra egyébként is a murva jelenti az igazi rallyt. Hivatalosan a Mecsek Rally a hazai versenyem, de annyit indultam már veszprémi, vagy Veszprém környéki sofőrökkel, hogy szinte haza járok erre a versenyre is. 

Az év eleji két törés után valóban nehezebben találjuk a helyünket, ezt kár is tagadni. A rallyt mindig csapatsportnak tekintettem, ahol kölcsönösen hatunk egymásra, ha Kristófon érzem, hogy jó formában van, magabiztos, az engem is húz, és fordítva is igaz, úgyhogy ebből a gödörből együtt kell kijönnünk. 

Hosszú és kemény verseny lesz a Veszprém Rally, nem lesz egyszerű dolog a Nagylőtérrel kezdeni. De pont az ilyen kihívásokat szeretjük a rallyban a legjobban.“

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax