Köhögtek a Citroënek, de továbbra is vezetnek – Mexikó Rali második nap

Mindkét gyári Citroën kisebb műszaki hibán esett át a Mexikó Rali második napján, de ennek ellenére is toronymagasan vezetik a versenyt. Sébastien Ogier 10,5 másodperc előnnyel áll az élen csapattársa Sébastien Loeb előtt, míg a legjobb fordos továbbra is Mikko Hirvonen 1 perc 30,4 másodperc hátránnyal a harmadik helyen.

A Mexikó Rali második napján is a Citroënek uralták a versenyt, bár a 17. gyorsaságin megszületett az első Ford győzelem, a többi 18 szakaszt a francia márka nyerte.

Sébastien Ogier a gyári Citroënnel kezdte a napot az élen, ám a másodiknak rajtoló csapattársa, Sébastien Loeb hamar átvette tőle a vezetést és a nap közepén már 19,7 másodperc előnyt harcolt ki. A második kör első szakasza előtt azonban Loeb váltója beragadt harmadikba, amit a versenyzőknek kellett megjavítaniuk. E miatt öt percet késtek a rajtból, 50 másodperc büntetést kaptak, és fél perc hátrányba kerültek.

Mindössze egy szakasszal később hibásodott meg Ogier motorja, ami miatt az ifjabbik Sébastien 15 másodpercet veszített. A következő gyorsaságin pedig a kézifékje nem működött, és fullasztotta le motorját egy visszafordítóban.

A nap végére ennek ellenére Ogier 10,5 másodperc előnnyel megtartotta vezető helyét. Mivel a verseny utolsó napján csak három szakaszt rendeznek, ezért ez még akár elég is lehet Loebbel szemben a győzelem megszerzéséhez.

A Citroëneket üldöző Fordok nem tudtak előnyt kovácsolni a szombati kedvező rajtpozíciójukból, és a DS3 WRC-k annak ellenére jobb időt futottak náluk, hogy ők végezték a pályatakarítást. Mikko Hirvonen másfél perc hátránnyal a harmadik, Jari-Matti Latvala pedig két és fél perccel a negyedik. Szombaton mindkét Fordost hátráltatta egy-egy defekt.

A szombati nap leggyorsabb versenyzője Petter Solberg volt, aki saját csapata színeiben nevezett Citroënjével, hét és fél perces hátrányát 6 perc 51 másodpercre dolgozta le, de ami ennél is fontosabb volt a számára, a péntek esti 13. helyről az ötödikre kapaszkodott fel.

Testvére, Henning Solberg a szombati utolsó igazi gyorsaságin veszítette el hatodik helyét Mads Ostberggel szemben, amikor Fordjában meghibásodott a kormány szervo.

Matthew Wilson előzőnapi elektromos hibája után nem tudott elrajtolni szombaton, a verseny meglepetésembere, Jevgenyij Novikov olajfolyás miatt adta fel a küzdelmet, míg Ken Block és Dennis Kuipers baleset miatt esett ki.

A WRC-k megfogyatkozása után a nyolcadik helytől már Szuper–2000-es autók következnek, Nasser Al-Attiyah, Martin Prokop és Juho Hänninen sorrendben.

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“