Köhögtek a Citroënek, de továbbra is vezetnek – Mexikó Rali második nap

Mindkét gyári Citroën kisebb műszaki hibán esett át a Mexikó Rali második napján, de ennek ellenére is toronymagasan vezetik a versenyt. Sébastien Ogier 10,5 másodperc előnnyel áll az élen csapattársa Sébastien Loeb előtt, míg a legjobb fordos továbbra is Mikko Hirvonen 1 perc 30,4 másodperc hátránnyal a harmadik helyen.

A Mexikó Rali második napján is a Citroënek uralták a versenyt, bár a 17. gyorsaságin megszületett az első Ford győzelem, a többi 18 szakaszt a francia márka nyerte.

Sébastien Ogier a gyári Citroënnel kezdte a napot az élen, ám a másodiknak rajtoló csapattársa, Sébastien Loeb hamar átvette tőle a vezetést és a nap közepén már 19,7 másodperc előnyt harcolt ki. A második kör első szakasza előtt azonban Loeb váltója beragadt harmadikba, amit a versenyzőknek kellett megjavítaniuk. E miatt öt percet késtek a rajtból, 50 másodperc büntetést kaptak, és fél perc hátrányba kerültek.

Mindössze egy szakasszal később hibásodott meg Ogier motorja, ami miatt az ifjabbik Sébastien 15 másodpercet veszített. A következő gyorsaságin pedig a kézifékje nem működött, és fullasztotta le motorját egy visszafordítóban.

A nap végére ennek ellenére Ogier 10,5 másodperc előnnyel megtartotta vezető helyét. Mivel a verseny utolsó napján csak három szakaszt rendeznek, ezért ez még akár elég is lehet Loebbel szemben a győzelem megszerzéséhez.

A Citroëneket üldöző Fordok nem tudtak előnyt kovácsolni a szombati kedvező rajtpozíciójukból, és a DS3 WRC-k annak ellenére jobb időt futottak náluk, hogy ők végezték a pályatakarítást. Mikko Hirvonen másfél perc hátránnyal a harmadik, Jari-Matti Latvala pedig két és fél perccel a negyedik. Szombaton mindkét Fordost hátráltatta egy-egy defekt.

A szombati nap leggyorsabb versenyzője Petter Solberg volt, aki saját csapata színeiben nevezett Citroënjével, hét és fél perces hátrányát 6 perc 51 másodpercre dolgozta le, de ami ennél is fontosabb volt a számára, a péntek esti 13. helyről az ötödikre kapaszkodott fel.

Testvére, Henning Solberg a szombati utolsó igazi gyorsaságin veszítette el hatodik helyét Mads Ostberggel szemben, amikor Fordjában meghibásodott a kormány szervo.

Matthew Wilson előzőnapi elektromos hibája után nem tudott elrajtolni szombaton, a verseny meglepetésembere, Jevgenyij Novikov olajfolyás miatt adta fel a küzdelmet, míg Ken Block és Dennis Kuipers baleset miatt esett ki.

A WRC-k megfogyatkozása után a nyolcadik helytől már Szuper–2000-es autók következnek, Nasser Al-Attiyah, Martin Prokop és Juho Hänninen sorrendben.

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax