Mindkét gyári Citroën kisebb műszaki hibán esett át a Mexikó Rali második napján, de ennek ellenére is toronymagasan vezetik a versenyt. Sébastien Ogier 10,5 másodperc előnnyel áll az élen csapattársa Sébastien Loeb előtt, míg a legjobb fordos továbbra is Mikko Hirvonen 1 perc 30,4 másodperc hátránnyal a harmadik helyen.
A Mexikó Rali második napján is a Citroënek uralták a versenyt, bár a 17. gyorsaságin megszületett az első Ford győzelem, a többi 18 szakaszt a francia márka nyerte.
Sébastien Ogier a gyári Citroënnel kezdte a napot az élen, ám a másodiknak rajtoló csapattársa, Sébastien Loeb hamar átvette tőle a vezetést és a nap közepén már 19,7 másodperc előnyt harcolt ki. A második kör első szakasza előtt azonban Loeb váltója beragadt harmadikba, amit a versenyzőknek kellett megjavítaniuk. E miatt öt percet késtek a rajtból, 50 másodperc büntetést kaptak, és fél perc hátrányba kerültek.
Mindössze egy szakasszal később hibásodott meg Ogier motorja, ami miatt az ifjabbik Sébastien 15 másodpercet veszített. A következő gyorsaságin pedig a kézifékje nem működött, és fullasztotta le motorját egy visszafordítóban.
A nap végére ennek ellenére Ogier 10,5 másodperc előnnyel megtartotta vezető helyét. Mivel a verseny utolsó napján csak három szakaszt rendeznek, ezért ez még akár elég is lehet Loebbel szemben a győzelem megszerzéséhez.
A Citroëneket üldöző Fordok nem tudtak előnyt kovácsolni a szombati kedvező rajtpozíciójukból, és a DS3 WRC-k annak ellenére jobb időt futottak náluk, hogy ők végezték a pályatakarítást. Mikko Hirvonen másfél perc hátránnyal a harmadik, Jari-Matti Latvala pedig két és fél perccel a negyedik. Szombaton mindkét Fordost hátráltatta egy-egy defekt.
A szombati nap leggyorsabb versenyzője Petter Solberg volt, aki saját csapata színeiben nevezett Citroënjével, hét és fél perces hátrányát 6 perc 51 másodpercre dolgozta le, de ami ennél is fontosabb volt a számára, a péntek esti 13. helyről az ötödikre kapaszkodott fel.
Testvére, Henning Solberg a szombati utolsó igazi gyorsaságin veszítette el hatodik helyét Mads Ostberggel szemben, amikor Fordjában meghibásodott a kormány szervo.
Matthew Wilson előzőnapi elektromos hibája után nem tudott elrajtolni szombaton, a verseny meglepetésembere, Jevgenyij Novikov olajfolyás miatt adta fel a küzdelmet, míg Ken Block és Dennis Kuipers baleset miatt esett ki.
A WRC-k megfogyatkozása után a nyolcadik helytől már Szuper–2000-es autók következnek, Nasser Al-Attiyah, Martin Prokop és Juho Hänninen sorrendben.