Köhögtek a Citroënek, de továbbra is vezetnek – Mexikó Rali második nap

Mindkét gyári Citroën kisebb műszaki hibán esett át a Mexikó Rali második napján, de ennek ellenére is toronymagasan vezetik a versenyt. Sébastien Ogier 10,5 másodperc előnnyel áll az élen csapattársa Sébastien Loeb előtt, míg a legjobb fordos továbbra is Mikko Hirvonen 1 perc 30,4 másodperc hátránnyal a harmadik helyen.

A Mexikó Rali második napján is a Citroënek uralták a versenyt, bár a 17. gyorsaságin megszületett az első Ford győzelem, a többi 18 szakaszt a francia márka nyerte.

Sébastien Ogier a gyári Citroënnel kezdte a napot az élen, ám a másodiknak rajtoló csapattársa, Sébastien Loeb hamar átvette tőle a vezetést és a nap közepén már 19,7 másodperc előnyt harcolt ki. A második kör első szakasza előtt azonban Loeb váltója beragadt harmadikba, amit a versenyzőknek kellett megjavítaniuk. E miatt öt percet késtek a rajtból, 50 másodperc büntetést kaptak, és fél perc hátrányba kerültek.

Mindössze egy szakasszal később hibásodott meg Ogier motorja, ami miatt az ifjabbik Sébastien 15 másodpercet veszített. A következő gyorsaságin pedig a kézifékje nem működött, és fullasztotta le motorját egy visszafordítóban.

A nap végére ennek ellenére Ogier 10,5 másodperc előnnyel megtartotta vezető helyét. Mivel a verseny utolsó napján csak három szakaszt rendeznek, ezért ez még akár elég is lehet Loebbel szemben a győzelem megszerzéséhez.

A Citroëneket üldöző Fordok nem tudtak előnyt kovácsolni a szombati kedvező rajtpozíciójukból, és a DS3 WRC-k annak ellenére jobb időt futottak náluk, hogy ők végezték a pályatakarítást. Mikko Hirvonen másfél perc hátránnyal a harmadik, Jari-Matti Latvala pedig két és fél perccel a negyedik. Szombaton mindkét Fordost hátráltatta egy-egy defekt.

A szombati nap leggyorsabb versenyzője Petter Solberg volt, aki saját csapata színeiben nevezett Citroënjével, hét és fél perces hátrányát 6 perc 51 másodpercre dolgozta le, de ami ennél is fontosabb volt a számára, a péntek esti 13. helyről az ötödikre kapaszkodott fel.

Testvére, Henning Solberg a szombati utolsó igazi gyorsaságin veszítette el hatodik helyét Mads Ostberggel szemben, amikor Fordjában meghibásodott a kormány szervo.

Matthew Wilson előzőnapi elektromos hibája után nem tudott elrajtolni szombaton, a verseny meglepetésembere, Jevgenyij Novikov olajfolyás miatt adta fel a küzdelmet, míg Ken Block és Dennis Kuipers baleset miatt esett ki.

A WRC-k megfogyatkozása után a nyolcadik helytől már Szuper–2000-es autók következnek, Nasser Al-Attiyah, Martin Prokop és Juho Hänninen sorrendben.

Zsirpapa–Mészáros Sándor, Lada VFTS, Mecsek Rally 2025

Zsírpapa: Jön a ’90-es évek!

Már tréleren a VFTS, benne az új főtengely, az utolsó pillanatban elkészült kuplung és irány a vizsgabázis, hogy a friss műszakival rajthoz tudjon állni az Országos Historic Rally Bajnokság utolsó futamán, a Zemplén Rallyn. Zsírpapa és Mészáros Sándor is felkészültek, amire szükség is lesz, hiszen Papa szerint visszatér a ’90-es évek és házon belülről kap egy igen komoly ellenfelet.

„Figyelj ide, minden rendben – nyugtatott meg Zsírpapa. – Új főtengely van a VFTS-ben. Három verseny volt a régiben és mivel a negyediken szokott eltörni, gondoltam ideje kicserélni. Négy éve pont a Zemplén előtt nem cseréltettem ki, ki is könyökölt a hajtórúd, de most ilyen probléma nem lesz.

Csima Karcsi cserélte ki, tudod a Car-Csi Trade Kft.-s, de mi csak Kareszkának hívjuk. Itt áll mellettem éppen. Nagy Isti csinálta a kuplungot, nagyon jó lett. Egy kicsit későn adtam neki oda, úgyhogy későn kaptuk vissza, de Kareszka vasárnap bejött a műhelybe és egész nap az Öreglányon dolgozott, úgyhogy mindennel elkészültünk.

Zsírpapa, Kunmadaras 2025
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa, Kunmadaras 2025

Zemplén jó lesz. Két pálya van, mind a kettőt nagyon szeretem. Jobb lett volna négy, de most mit csináljunk, ezen a kettőn fogunk menni, de higgyétek el, így is jó lesz a hangulat. Gyertek minél többen, szurkoljatok és érezzük jól magunkat, amúgy is éppen elég gyík van az életben, pont ráfér már mindenkire egy kis rally.

Jön Wirtmann is. Remélem, a vénember végre letalál egyszer úgy, hogy nem esik be. Tudod mit, most az egyszer, hadd verjen meg, nem bánom, nyerjen ő, csak találkozzunk a célban.

Várjál már! Tudom, a szponzorokat el kell mondani, csak el ne felejtsem közben: Köszönöm a Fazekas Kft.-nek, az Etikett Print Kft.-nek és az LSP Kft.-nek hogy ott lehetünk Zemplénben – nagyon aranyosak, hogy támogatnak –, Kareszkának és Nagy Istinek, hogy elkészült az autó, meg a családomnak, hogy elviseltek két verseny között. Zemplén után kisimultabb leszek, megígérem.

Na, de amit mondani akartam: jön Rauth Tibi! Emlékszel még rá? A ’90-es években úgy mentünk, hogy Pethő Tyutyu, Rauth Tibi meg mi. Egy műhelyben voltunk, pontosabban Rauth Tibijében. Eddig szervizelt nekem, de most kitalálta, hogy ő is indul egy VFTS-sel, úgyhogy nagyon jó lesz a mezőny. Egy baj van, hogy eddig Tibi meg Hosszú Lacika (Sift László) szervizeltek, de már Lacika is építi a Gruppe 2-esét, ő is indul jövőre, most viszont megszívta, mert egyedül kell szervizelnie nekem is meg a Rauthnak is.

Zsirpapa–Mészáros Sándor, Lada VFTS, Győr Rally 2025

 

Az a szerencse, hogy jövőre jön Kiscsatári is, vett egy A-s Zsigulit, de VFTS lesz belőle. Tudod ő adott szerszámot, amikor a parkettás cuccomat vittem el versenyre. Bakker, nagyon jó mezőny lesz jövőre, de kell keresnem egy szerelő brigádot. Azt mondja Rauth Tibi, itt áll mellettem, hogy már úgyis kiöregedtem, majd én szervizelek nekik jövőre. Hát az megnézhetik, majd viszek nekik egy (parketta) csiszolót, azt tologathatják a szervizparkban.

Szóval az a lényeg, jó lesz a Zemplén Rally, gyertek, vigyázzatok magatokra, puszi a csajoknak. Ennyi elég, nem? A többit majd a pályán.