Krózser jobban kezdett, mint tavaly, de nem elégedett

Az abszolút kilencedik helyet szerezte meg Krózser Menyhért és Buchholz János Mitsubishi Lancer Evo IX R4-essel az Eger Ralin. Az MHH Rally & Kart Team párosát defekt és féltengelytörés is hátráltatta, de Krózser szerint nem ezen úszott el a verseny, amit egyébként nagyon tanulságosnak tartott.

Krozser2015001Eger (Large)

Krózser Menyhért: – Nem a mi versenyünk volt az Eger Rali. A második gyorsaságin defektet kaptunk, a negyediken pedig eltört a féltengelyünk. Egy ilyen erős mezőnyben ezek után már elég nehéz labdába rúgni.

Szombaton a második körre kitaláltunk egy gumitaktikát, ami nem jött be. Ezek mellett rengeteg apró zavaró tényező volt, ami hátráltatott, vasárnapra pedig már én sem tudtam úgy felpörögni.

Krozser2015002Eger (Large)

Több mint húsz év versenyzés után megint sokat tanultunk a raliról. Miskolcra szeretnénk a zavaró tényezőket kiküszöbölni és megmutatni, hogy mire vagyunk képesek. Próbálom mindenben a pozitívumot keresni: tavaly az első versenyen kiestünk, ahhoz képest most jobban kezdtük az évet.

A mezőny nagyon erős volt Egerben is és szerintem, ahogy haladunk előre a bajnokságban, még tovább fog erősödni. Nagy kihívás ilyen ellenfelek ellen versenyezni.

Krozser2015007Eger (Large)

Az MHH Rally & Kart Team valamennyi tagja nevében szeretnénk részvétünket kifejezni az Eger Ralin balesetben elhunyt versenyzőtársunk hozzátartozói számára.

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei: Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Logiszerviz Kft.

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax