Krózser kihagyja a Sanremo Ralit

Az eredeti tervekkel ellentétben nem áll rajthoz Krózser Menyhért és Papp György a Sanremo Ralin, az IRC idei 12., egyben utolsó előtti futamán. A páros eredeti terve az volt, hogy a sorozat mind a három utolsó versenyén, a Sliven, a Sanremo és a Ciprus Ralin is indulnak. A Sliven Ralin elszenvedett balesetben a Renault Clio R3-as megsérült, amelyet csak kedden tudott a csapat szétszedni és megvizsgálni, ezért Krózser eleve feltételesen adta le nevezését a versenyre. A Renault-t felkészítő Hadik Team kedden biztosította az MHH Rally Teamet, hogy az autó elkészül a jövő heti versenyre, de utána még egy alkatrészét ki kell cserélni. Emellett Papp György navigátornak begyulladt a foga, és csak jövő hét hétfőn, a verseny hetében derül ki, hogy rajthoz tud-e állni a Sanremo Ralin. Krózser Menyhért ezért a több bizonytalan tényező miatt úgy döntött, inkább kihagyja a versenyt.

„Nagyon nehéz volt meghozni ezt a döntést” – mondta Krózser. „A Sliven Raliról úgy jöttünk haza, hogy az autó miatt kérdéses volt, el tudunk-e indulni a Sanremo Ralin. A csapat ugyan vállalta, hogy elkészíti az autót, de a verseny után még egy alkatrészt ki kellett volna cserélni.”

„Közben Papp Gyurinak már Bulgáriában is fájt a foga, itthon pedig begyulladt. Hétfőn dől el, hogy igényel-e további beavatkozást, így valószínűleg a Sanremo Ralira nem lesz százszázalékos állapotban. Kereshettem volna beugró navigátort, ami nem könnyű feladat, de nem is megoldhatatlan. Azonban mérlegeltem a helyzetünket.”

„Az év során többször is elmondtam, hogy Gyuri nagyon jó navigátor és nagyon megkönnyíti a helyzetemet, úgyhogy nem szeretnék mással versenyezni. A bulgáriai kiesésünk után egyre távolabb került a bajnokság év végi dobogója. Szerettünk volna menni a Sanremo Ralin, hiszen az IRC egyik legpatinásabb versenye, de egy ilyen nehézségű ralinak csak tökéletes állapotban lehet nekivágni és úgy éreztem, hogy most sok a bizonytalanság, ezért döntöttem úgy, hogy nem állunk rajthoz.”

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“