Krózser másfél napos teszttel készült Bükfürdőre

Hosszabb teszttel készült Krózser Menyhért és Papp György idei első murvás versenyére. Az MHH Team párosa szerdán és csütörtökön is részt vett egy-egy teszten a Mitsubishi Lancer Evo IX R4-gyel. Az eredménnyel elégedettek, így bizakodva várják az Országos Murva Ralibajnokság első futamát, a Bükfürdő Ralit.

SAE_3112-002 (Large)

Krózser Menyhért: – Az autó tetszik, és úgy érzem, a felkészülésünk is jó volt. Szerdán egy rövidebb tesztet tartottunk, ahol csak az volt a lényeg, hogy menjek az autóval, megcsússzon alattam párszor. Ma volt a verseny hivatalos tesztje Káldon, ahol már közelebb kerültem a Mitsubishihez. A beállításokon nem módosítottam, azokat a csapat több ezer kilométer tapasztalattal a háta mögött alakította ki. Csak akkor lesz értelme ezen változtatni, ha még több tapasztalatom lesz.

Örülök neki, hogy az idén kiírták a murvabajnokságot, ami ezzel a négy futammal, a végén a Waldviertel Ralival, egy igen komoly sorozat lesz. Az is jó dolog, hogy egy ilyen jó verseny, mint a Bükfürdő Rali visszatért. A mezőny szerintem erős, ugyanolyan komolyan készülünk rá, mintha ORB-futam lenne.

079B6210-003 (Large)

Eredményre nem tudok tippelni, mert csak ez lesz az első versenyünk a Mitsubishivel murván. Most is azt mondom, mint minden verseny előtt, hogy ha jól megyünk, akkor az eredménynek is jónak kell lennie.

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei: 
Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft., Logiszerviz Kft.

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax