Krózser Menya

Krózser Menya felkészült az Eb-futamra

Nagyot lépett előre Krózser Menyhért a Champions of the Future (CF) Euro Series negyedik, egyben záró futamán az olaszországi Franciacortában.

Az MHH Kart Team versenyzője rengeteg munkát fektetett a meglehetősen egyedi tulajdonságokkal rendelkező dél-amerikai MG gumik megértésébe. A munka gyümölcse mostanra ért be, sőt, a szombati előfutamokra a gokart tempója is meglett. Menya nagyon sokat gyorsult, és éppen csak lemaradt a döntőről, viszont nagy várakozásokkal tekint a két hét múlva, szintén Franciacortában megrendezésre kerülő Európa-bajnoki futamra.  

Nem volt könnyű helyzetben Krózser Menya, hiszen idén váltott OK kategóriára, amely az OKJ-hez (OK Junior) képest eleve nagyobb kihívás. A szezon elején a WSK sorozatban indult, amely tavasz közepe óta szünetel. Helyét a Champions of the Future (CF) és az Európa-bajnokság vette át. Mindkét sorozat ugyanazokon a pályákon zajlik, előbb CF-futamot, majd két héttel később Eb-futamot rendeznek ugyanazon a helyszínen.

Krózser Menya
Fotó: MHH Kart Team / Krózser Menya

A WSK és a CF/Eb között a legnagyobb különbség a versenygumikban van. Míg a WSK-ban Vegát, a CF/Eb sorozaton MG gumit használnak az OK kategóriában. Ez utóbbi teljesen egyedi tulajdonságokkal rendelkezik, használata nem egyszerű dolog. Menya helyzetét nehezítette, hogy az eddigi hat CF/Eb-futamból betegség miatt hármat kihagyott. Ettől függetlenül nagyon kemény munkát tett a gumik kiismerésébe, amely úgy tűnik, most végre meghozta a gyümölcsét. 

„Egészen másképp működik az MG, mint bármilyen más gumi, amivel eddig versenyeztem – mondja Menya. – Egy pillanat alatt el tudod melegíteni és utána gyakorlatilag nincs tapadása. Megvan a külön technikája, hogyan kell óvatosan megmelegíteni a felvezető körben, hogyan kell kezelni egy többkörös időmérőn, hogy az utolsó körben betapadjon, és hogyan kell beosztani az előfutamok vagy a döntő során. 

Ez volt a negyedik versenyem MG gumival és most értettem meg, hogy hogyan működik. Korábban bármit csináltam vele, elmelegedett. Most negyven kör után is gyönyörű állapotban maradt.“

Fotó: MHH Kart Team / Krózser Menya

Menya méltán lehet büszke magára, hiszen elég nehéz heteket okozott neki az abroncs működésének kitapasztalása. Franciacortában ráadásul a hétvége sem kezdődött könnyen, hiszen egyáltalán nem volt tempója, így az OK kategória 60 résztvevőjéből csak a 37. helyen kvalifikálta magát. Szombatra azonban minden megváltozott. 

„Elég szerencsétlenül alakult a hétvégénk. Az időmérőn nem volt tempóm, ami a pénteki két előfutamban sem nagyon változott. Az este áttételt cseréltünk és egy új beállítással próbálkoztunk. Szombatra tökéletes gokartot kaptam, a maradék három előfutamban tudtam előrejönni. A szuperfutamon is sokat előztem, de kaptam egy öt másodperces büntetést, így nem jutottam döntőbe. 

Ritkán hallasz ilyet tőlem, de most az eredmény nem számít. Iszonyúan nagyot léptünk előre ezen a hétvégén. Én is a gumikezelésben és a csapat is a vázzal. A (műszaki hátteret biztosító) Ward Racing az ígérte, hogy két hét múlva az Eb-futamra még egy tizedet találnak nekem a vázban, és akkor tényleg nagyon erősek lehetünk. 

Fotó: MHH Kart Team / Krózser Menya

Nagyon várom az Eb-futamot és nagyon szeretném már végre megmutatni, hogy mire vagyunk képesek a csapattal.“

A gokart Európa-bajnokság negyedik futamát július 8–10-én rendezik szintén Franciacortában. Addig teszttilalom van a pályán, a versenyzők pedig egy kicsit kipihenhetik magukat. 

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, OK (Senior) eredmények
Champions of the Future Euro Series 4. futam Franciacorta (Olaszország) 2022. június 24–26. OK kategória

Résztvevők: 60
Időmérő csoport: 13.
Időmérő összesített: 37.
AB előfutam: 17.
AE előfutam: 16.
AD előfutam: 12.
AC előfutam: 9.
AF előfutam: 10.
Előfutamok összesítve: 39.
Szuperfutam 1: 23.
Összesített a döntő előtt: 41.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

Tóth-Gili Tamás, Mecsek Rally 2024

Tóth-Gili Tamás, a gólkirály, aki kétszer autózott 2WD harmadik időt a Mecsek Rallyn

Egy év szünet után, vízilabda bronzéremmel és gólkirályi címmel tért vissza Tóth-Gili Tamás az Országos Rally Bajnokságba. A Mecsek Rallyn először láthattunk őt ORB1-es futamon Ford Fiesta Rally4-es volánja mögött. Ráadásul különleges navigátorral tért vissza, hiszen a kiváló sofőr, Németh „8V“ Péter önként vállalta, hogy megijeszti magát a jobb 1-ben. A különleges kombináció meglepően jó eredményt és még jobb hangulatot hozott. 

Tavaly a Mecsek Rallyn indult utoljára ORB1-ben Tóth-Gili Tamás, akkor még a Peugeot Kupában. Ősszel Árpádtetőn egy rallysprinten próbálta ki először a Ford Fiesta Rally4-et, ami annyira megtetszett neki, hogy erre a típusra váltott. 

Idei első versenyére vízilabda játékosi elfoglaltsága miatt mostanáig kellett várni. Megérte, hiszen az OB1/B-be tavaly feljutó PTE-PEAC színeiben pont a Diósgyőr Rally idejében játszotta a bronzmeccset, amit meg is nyertek, és Gili lett a szezon gólkirálya. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

„A vízilabdában sikerült minden elérnem, amit idén célul tűztem ki, a bronzéremre és a gólkirályi címre is nagyon büszke vagyok – mondta Gili. – De már nagyon hiányzott a rally is. 

Tavaly egy sprinten kipróbáltam a Fiesta Rally4-et, és azonnal úgy éreztem, hogy sokkal közelebb áll hozzám. A Peugeot-val gyorsabban lehet menni, de annak a beállítása sokkal több tapasztalatot igényel, mint amivel most rendelkezek. 

Rendhagyó navigátorral vágtam neki a szezonnak. Pepével (8V) pont a tavalyi Mecsek Rallyn kerültünk közelebbi barátságba, és három héttel ezelőtt felhívtam, hogy volna-e kedve kicsit megijeszteni magát a jobb 1-ben.  Nem válaszolt, csak röhögött, mert éppen azon gondolkodott, hogy felhív, nincs-e szükségem egy navigátorra. Így a kérdés eldőlt. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Jó régen versenyeztem, úgyhogy a teszten borzasztó szögletes volt a mozgásom. A versenyen is kellett egy kis idő, mire elhittem, amit Pepe mond. Így is volt egy-két melegebb pillanatunk, amit Pepe nem száz százalékos nyugodtsággal kezelt, én meg persze jót nevettem rajta, úgyhogy a hangulat kifogástalan volt a kocsiban. 

Nagyon örülök, hogy Árpádtetőn kétszer is sikerült 2WD harmadik időt autóznunk. Egy ilyen erős mezőnyben ez számomra hatalmas dolog. 

Pécsvárad viszont nagyon nem ment. Ahhoz, hogy ott jól tudj menni, sok rutinra van szükség. Ezért megbeszéltük, hogy ha ott gyorsan megyünk, az elejét akkor sem tudjuk megszorítani, magunkat viszont rommá ijesztjük, ezért inkább elspóroltuk. 

A tavalyi Salgó rallys gumijainkat használtuk el. Az utolsó gyorsra már annyira elkoptak, hogy a drót is kilátszott. Az egyik guminkat kicsípte az aszfalt és eresztett, de mivel már csak egy pótkerekünk volt, ezzel fejeztük be a kört. Érdekes tapasztalat volt ez is. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Az utolsó gyorsra annyira elfogyott a tapadásunk, hogy elvittem egy lassítót, amiért 10 másodperc büntetést kaptunk. Ezzel egy helyet hátracsúsztunk és 2WD-ben hetedikek lettünk, de nem is ez volt a lényeg. Nagyon sok tapasztalatot szereztem, Pepe is kibírta mellettem, amit nagyon köszönök neki. 

Idén még két ORB1-es hétvégém szabad. A Székesfehérvár és a Győr Rally jöhet szóba, esetleg a Pécs környéki sprintversenyek. Örülnék, ha Pepe mielőbb volán mögé tudna ülni, de ha nem, akkor szeretném az idei versenyeken még egy párszor megijeszteni őt.

Köszönöm a csapatnak a jól felkészített autót és a gyors gyertyacserét.“

Tóth-Gili Tamás együttműködő partnerei: 

Gil-Trade Kft., Alu-Redőny Kft., a német Roma árnyékoló család importőre