Krózser Menya három edzést nyert

Nagyon erősen kezdte Krózser Menyhért idei első versenyét, a WSK Super Master Series lonatói futamán. Az MHH Kart Team versenyzője az OK (senior) kategóriában három szabadedzésen is a leggyorsabb volt.

Az időmérőn és a futamokon is jó volt a tempója, a B elődöntő 10. helyezésével pedig megszerezte az OK kategóriában az első WSK-pontjait. 

Fontos versenye volt Krózser Menyhértnek a WSK Super Master Series első futama, a legendás South Garda Kartingon, az olaszországi Lonatóban. Menya itt indult először idén az OK mezőnyben – az egy héttel korábbi Champions Cupot a középiskolai felvételi miatt kellett kihagynia –, és szintén most szerepelt először a svéd Ward Racing színeiben. Vagyis az ellenfelek és a csapat előtt is bizonyítania kellett. 

Fotó: MHH Kart Team / Krózser Menya

Ezt már a szabadedzéseken megtette, hiszen háromszor is ő volt a leggyorsabb OK versenyző. Az időmérő futam is jól alakult, öt körön keresztül top 3-as ideje volt, a hatodik, leggyorsabb körben azonban utolért egy lassabb versenyzőt, amivel időt veszített, így csoportjában 9., összesítettben pedig a 18. helyen végzett a 49 fős mezőnyben. 

Az előfutamok során több kalandos szituációba is keveredett, és a 22. helyen jutott tovább. A B elődöntőben (ahol ketté bontották a mezőnyt) hetediknek futott be, de mivel a rajtnál beesett a spoilere, öt másodperces büntetést kapott, így 10. lett. Ezért három bajnoki pont járt. 

Az elődöntőben a csapat nem akart kockáztatni és négy új gumit tett fel Menyának, így a döntőre csak két új és két használt abroncsa maradt. Ez látszott is a tempóján és a 27. helyen ért célba. 

Fotó: MHH Kart Team / Krózser Menya

„Nagyon tanulságos verseny volt – kezdte Menya. – A szabadedzéseken sikerült megmutatnom a tempómat. Ezt az időmérőre is át tudtam vinni, de az utolsó körben utolértem egy lassabb versenyzőt. A WSK-ban az utolsó időmérő kör számít, mert akkora tudod bemelegíteni a gumikat.

A három előfutamból kétszer is belém jöttek, ott azért veszítettem pozíciót. A harmadikra pedig annyit változott a pálya, hogy a beállításunk már nem volt jó. Mese nincs, az időmérőn jobban kell helyezkednem, akkor az előfutamokban is előrébb rajtolhatok és elkerülhetem a hasonló szituációkat. Most már azt is tudjuk, hogy ha lemegy a nap, akkor hogyan kell változtatni a beállításokon. 

Az elődöntőt nem mertük megkockáztatni két új és két használt gumival, ezért feltettünk négy újat. A döntőre így két új gumim maradt, amivel egyértelműen tempóhátrányban voltam. 

Viszont most már van tapasztalatom a két új gumival, a következő versenyen már mehetek így az elődöntőben. 

Fotó: MHH Kart Team / Krózser Menya

Összegezve: a tempóm jó volt, nagyon sok tapasztalatot szereztem, a Ward Racinggel nagyon jó az együttműködés, megszereztem az első OK pontjaimat és minden esélyem megvan rá, hogy a következő futamokon még jobb eredményt érjek el és még több pontot szerezzek.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, OK (Senior) eredmények
WSK Super Master Series, 1. futam, Lonato (Olaszország) 2022. január 28–30.

Résztvevők: 49
Időmérő összesített: 18.
AB előfutam: 8.
BD előfutam: 12.
BC előfutam: 15.
Előfutamok összesítve: 22.
B elődöntő: 10.
Döntő: 15.

WSK Super Master Series bajnokság helyezése:
20. 13 ponttal

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., MedVie healthcare solutions, Pillango GmbH

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros Ford Escort Mk II-ese egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Zemplén Rally 2025

Wirtmann: Veszprém Rally a Zemplénben és majdnem az első pontok

Kettős győzelemmel búcsúzott a szezontól Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Zemplén Rallyn, ahol a historic értékelés D csoportját és D2-es kategóriáját is megnyerték. Ennél is fontosabb volt azonban, hogy a Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros idén először ért célba magyar bajnoki futamon, noha nem most szerezték az első bajnoki pontjaikat. A saras, kihordásos pálya nem feküdt a Ford Escort Mk II-esnek, ennek ellenére élvezték a versenyt, és még Zsírpapát is megverték. 

„Izgalmas verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – A Zemplén Rallyn ősszel mindig van esély esőre és sárra, de nem számítottam ennyire rossz körülményekre. Az első gyorsasági olyan volt, mintha a Veszprém Rallyn mentünk volna. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Zemplén Rally 2025

Ez sajnos nem fekszik az Escortnak. Brutál erős és kicsik a kerekei. A sáron csak pörög a kerék, felváltok, pörög tovább, felváltok még egyet, ugyanúgy pörög. Az első gyorson jöttünk is egy 11. időt. 

A másodikon nem volt sár, csak párás, csúszós, fehér aszfalt, de én azt nagyon szeretem.  Cigánnyal (BMW M3) és Fehérvári Csabával (Mitsubishi Galant) közel azonos időt mentünk. A nap végére feljöttünk a harmadik helyre, de megbeszéltük Jotival, hogy ennél előrébb nem tudunk kerülni, nincs értelme kockáztatni, úgyhogy másnap a kategória első helyét tartva óvatosabban mentünk. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Zemplén Rally 2025

Elég szerencsétlenül alakult az idei évünk, úgyhogy nagyon szerettünk volna legalább egy magyar bajnokin célba érni és pontokat szerezni. Két pontunk már volt, mert a historicban ha elrajtolsz, azért is jár pont, mi pedig Pécsen és Győrben is elrajtoltunk, csak utána nem mentünk sokat. De most sikerült egynél több pontot gyűjteni.

Szeretem azt az érzést, amikor lejössz az utolsó gyorsaságiról, leesik rólad a nyomás, tudod, hogy megcsináltad a versenyt, már csak célba kell gurulni. Most ezt újra átélhettük Jotival. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Zemplén Rally 2025

Zsírpapa is nagyon elemében volt, örült, hogy végre versenyezhetünk. Egyfolytában a véremet szívta, meg mondta, hogy minden zsír, aztán beesett. Biztos, mert az út is zsír volt és elcsúszott rajta. Fel is hívom mindjárt és megkérdezem tőle: ennyire zsír volt az út? 

Az Escort rendben volt, karcmentes, ami az idén nem volt elmondható minden versenyünk után. Lemossuk, a télen kap egy kis revíziót, de tulajdonképpen készen vagyunk a ’26-os szezonra. Jövőre találkozunk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax