Krózser Menya három edzést nyert

Nagyon erősen kezdte Krózser Menyhért idei első versenyét, a WSK Super Master Series lonatói futamán. Az MHH Kart Team versenyzője az OK (senior) kategóriában három szabadedzésen is a leggyorsabb volt.

Az időmérőn és a futamokon is jó volt a tempója, a B elődöntő 10. helyezésével pedig megszerezte az OK kategóriában az első WSK-pontjait. 

Fontos versenye volt Krózser Menyhértnek a WSK Super Master Series első futama, a legendás South Garda Kartingon, az olaszországi Lonatóban. Menya itt indult először idén az OK mezőnyben – az egy héttel korábbi Champions Cupot a középiskolai felvételi miatt kellett kihagynia –, és szintén most szerepelt először a svéd Ward Racing színeiben. Vagyis az ellenfelek és a csapat előtt is bizonyítania kellett. 

Fotó: MHH Kart Team / Krózser Menya

Ezt már a szabadedzéseken megtette, hiszen háromszor is ő volt a leggyorsabb OK versenyző. Az időmérő futam is jól alakult, öt körön keresztül top 3-as ideje volt, a hatodik, leggyorsabb körben azonban utolért egy lassabb versenyzőt, amivel időt veszített, így csoportjában 9., összesítettben pedig a 18. helyen végzett a 49 fős mezőnyben. 

Az előfutamok során több kalandos szituációba is keveredett, és a 22. helyen jutott tovább. A B elődöntőben (ahol ketté bontották a mezőnyt) hetediknek futott be, de mivel a rajtnál beesett a spoilere, öt másodperces büntetést kapott, így 10. lett. Ezért három bajnoki pont járt. 

Az elődöntőben a csapat nem akart kockáztatni és négy új gumit tett fel Menyának, így a döntőre csak két új és két használt abroncsa maradt. Ez látszott is a tempóján és a 27. helyen ért célba. 

Fotó: MHH Kart Team / Krózser Menya

„Nagyon tanulságos verseny volt – kezdte Menya. – A szabadedzéseken sikerült megmutatnom a tempómat. Ezt az időmérőre is át tudtam vinni, de az utolsó körben utolértem egy lassabb versenyzőt. A WSK-ban az utolsó időmérő kör számít, mert akkora tudod bemelegíteni a gumikat.

A három előfutamból kétszer is belém jöttek, ott azért veszítettem pozíciót. A harmadikra pedig annyit változott a pálya, hogy a beállításunk már nem volt jó. Mese nincs, az időmérőn jobban kell helyezkednem, akkor az előfutamokban is előrébb rajtolhatok és elkerülhetem a hasonló szituációkat. Most már azt is tudjuk, hogy ha lemegy a nap, akkor hogyan kell változtatni a beállításokon. 

Az elődöntőt nem mertük megkockáztatni két új és két használt gumival, ezért feltettünk négy újat. A döntőre így két új gumim maradt, amivel egyértelműen tempóhátrányban voltam. 

Viszont most már van tapasztalatom a két új gumival, a következő versenyen már mehetek így az elődöntőben. 

Fotó: MHH Kart Team / Krózser Menya

Összegezve: a tempóm jó volt, nagyon sok tapasztalatot szereztem, a Ward Racinggel nagyon jó az együttműködés, megszereztem az első OK pontjaimat és minden esélyem megvan rá, hogy a következő futamokon még jobb eredményt érjek el és még több pontot szerezzek.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, OK (Senior) eredmények
WSK Super Master Series, 1. futam, Lonato (Olaszország) 2022. január 28–30.

Résztvevők: 49
Időmérő összesített: 18.
AB előfutam: 8.
BD előfutam: 12.
BC előfutam: 15.
Előfutamok összesítve: 22.
B elődöntő: 10.
Döntő: 15.

WSK Super Master Series bajnokság helyezése:
20. 13 ponttal

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., MedVie healthcare solutions, Pillango GmbH

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax