Krózser Menya három edzést nyert

Nagyon erősen kezdte Krózser Menyhért idei első versenyét, a WSK Super Master Series lonatói futamán. Az MHH Kart Team versenyzője az OK (senior) kategóriában három szabadedzésen is a leggyorsabb volt.

Az időmérőn és a futamokon is jó volt a tempója, a B elődöntő 10. helyezésével pedig megszerezte az OK kategóriában az első WSK-pontjait. 

Fontos versenye volt Krózser Menyhértnek a WSK Super Master Series első futama, a legendás South Garda Kartingon, az olaszországi Lonatóban. Menya itt indult először idén az OK mezőnyben – az egy héttel korábbi Champions Cupot a középiskolai felvételi miatt kellett kihagynia –, és szintén most szerepelt először a svéd Ward Racing színeiben. Vagyis az ellenfelek és a csapat előtt is bizonyítania kellett. 

Fotó: MHH Kart Team / Krózser Menya

Ezt már a szabadedzéseken megtette, hiszen háromszor is ő volt a leggyorsabb OK versenyző. Az időmérő futam is jól alakult, öt körön keresztül top 3-as ideje volt, a hatodik, leggyorsabb körben azonban utolért egy lassabb versenyzőt, amivel időt veszített, így csoportjában 9., összesítettben pedig a 18. helyen végzett a 49 fős mezőnyben. 

Az előfutamok során több kalandos szituációba is keveredett, és a 22. helyen jutott tovább. A B elődöntőben (ahol ketté bontották a mezőnyt) hetediknek futott be, de mivel a rajtnál beesett a spoilere, öt másodperces büntetést kapott, így 10. lett. Ezért három bajnoki pont járt. 

Az elődöntőben a csapat nem akart kockáztatni és négy új gumit tett fel Menyának, így a döntőre csak két új és két használt abroncsa maradt. Ez látszott is a tempóján és a 27. helyen ért célba. 

Fotó: MHH Kart Team / Krózser Menya

„Nagyon tanulságos verseny volt – kezdte Menya. – A szabadedzéseken sikerült megmutatnom a tempómat. Ezt az időmérőre is át tudtam vinni, de az utolsó körben utolértem egy lassabb versenyzőt. A WSK-ban az utolsó időmérő kör számít, mert akkora tudod bemelegíteni a gumikat.

A három előfutamból kétszer is belém jöttek, ott azért veszítettem pozíciót. A harmadikra pedig annyit változott a pálya, hogy a beállításunk már nem volt jó. Mese nincs, az időmérőn jobban kell helyezkednem, akkor az előfutamokban is előrébb rajtolhatok és elkerülhetem a hasonló szituációkat. Most már azt is tudjuk, hogy ha lemegy a nap, akkor hogyan kell változtatni a beállításokon. 

Az elődöntőt nem mertük megkockáztatni két új és két használt gumival, ezért feltettünk négy újat. A döntőre így két új gumim maradt, amivel egyértelműen tempóhátrányban voltam. 

Viszont most már van tapasztalatom a két új gumival, a következő versenyen már mehetek így az elődöntőben. 

Fotó: MHH Kart Team / Krózser Menya

Összegezve: a tempóm jó volt, nagyon sok tapasztalatot szereztem, a Ward Racinggel nagyon jó az együttműködés, megszereztem az első OK pontjaimat és minden esélyem megvan rá, hogy a következő futamokon még jobb eredményt érjek el és még több pontot szerezzek.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, OK (Senior) eredmények
WSK Super Master Series, 1. futam, Lonato (Olaszország) 2022. január 28–30.

Résztvevők: 49
Időmérő összesített: 18.
AB előfutam: 8.
BD előfutam: 12.
BC előfutam: 15.
Előfutamok összesítve: 22.
B elődöntő: 10.
Döntő: 15.

WSK Super Master Series bajnokság helyezése:
20. 13 ponttal

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., MedVie healthcare solutions, Pillango GmbH

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax