Krózser nehéz, de sikeres versenye

MHH Rally & Kart Team, Veszprém Rali (július 10–12.)

Az abszolút hatodik helyet szerezte meg Krózser Menyhért és Buchholz János, Mitsubishi Lancer Evo IX R4-essel a Veszprém Ralin, az Országos Ralibajnokság ötödik futamán. A fordulatokban bővelkedő versenyt remekül kezdték és két R5-ös valamint egy S2000-es autó mögött, a legjobb mitsubishis párosként a negyedik helyen zárták az első napot. Másnap nagyon szoros verseny alakult ki a negyediktől a tizedik helyig, minden gyorsasági szakasz után változott a sorrend. Az MHH Team párosának taktikáját az első körben kapott defekt felborította, de így is sikerült pár jó részeredményt elérniük és két kiesés után sikeresen célba érniük.

_U9A1988 (Large)

„Az első nap jól sikerült, főleg a második gyorsasági. Negyediknek fordultunk, amivel elégedettek lehetünk” – mondta Krózser. „A vasárnapunk már nem volt ennyire sikeres. Volt egy sémánk, ami alapján felépítettük a versenyt. Az első körben az utolsó gyorsaságira vittünk magunkkal két gumit, de defektet kaptunk, ezért hamarabb fel kellett tenni a pótkereket, így borult a taktikánk. A két lőtéri gyorsasági szakasz így is jól sikerült, bár a másodikon az idén is elhagytuk a kipufogónkat, száz méterre attól a helytől, ahol tavaly. Túlzás lenne azt állítanom, hogy a hetedik helyezéssel elégedettek vagyunk, de két kiesés után végre célba értünk.”

_U9A2766 (Large)

A navigátor, Buchholz János szerint a verseny különleges nehézségét kivételesen nem a pályák jelenték, hanem az igen erős mezőnyből adódó szoros verseny.

„Alapvetően nem lett volna nehéz verseny, de nagyon sok mindenre kellett figyelni. A vasárnapi három pálya mindegyikére másmilyen gumi kellett volna. Hosszúk voltak az etapok, amik után újra fel kellett pörögni és nagyon erős volt a mezőny. A negyedik és a tizedik hely között állandóan változott a sorrend, néha csak tizedek döntöttek, nagyon kellett nyomni és emiatt nagy volt a hibázási lehetőség is. Két kiesés után jó volt célba érni. Annyira belejöttünk, hogy az utolsó gyorsasági után én még mentem volna, de most így pár órával a verseny után nagyon jól esik kicsit pihenni.”

079B1894 (Large)

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei: Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Logiszerviz Kft.

További információ: ww.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“