Levi ismét dobogón

Sikerben és tanulságban is bővelkedett Losonczy Levente hétvégéje az Eset V4 Clio Kupa Slovakia Ring-i fordulóján. Az MHH Kart Team versenyzője az időmérőn a harmadik helyet szerezte meg, az első futamban kiváló versenyzéssel lett második. A második futamon az első körben ütközött, és kiesett. Ennek ellenére a bajnokság negyedik helyén áll, mindössze 18 pont hátrányban a második helyezetthez képest. 

Tovább folyatódott Losonczy Levente idei jó szereplése. Az általa jól ismert Hungaroring után a Slovakia Ringen kellett bizonyítania. Itt tavaly versenyzett utoljára, tesztelni sem tudott és mindössze három szabadedzés állt rendelkezésre, hogy begyakorolja a pályát. Ráadásul az edzések nagyrészt esőben zajlottak, egyetlen egy száraz bemenetből kellett az autót beállítani az időmérőre. 

Losonczy Levente, MHH Kart Team, Eset V4 Clio Kupa, Slovakia RIng, 2021. május 9.

A munkát segítette, hogy Hatvani Bálint személyében nagyon rutinos csapattársat kapott. Így két autóval tudtak adatot nyerni a pályáról és szélárnyékozni is lehetett egymásnak, ami a Slovakia Ringen nagyon fontos. 

Levi négy másodpercet javított tavalyi köridejéhez képest, ami az idei rendkívül erős mezőnyben a harmadik helyet jelentette. Az első versenyen a bajnokságot vezető Filip Sandström és Hatvani Bálint lógtak el a mezőnytől, őket követte Levi a harmadik helyen. Az utolsó körben azonban Hatvani lassú defektet kapott így, Levi meg tudta előzni, ezzel feljött a második helyre. 

Losonczy Levente, MHH Kart Team, Eset V4 Clio Kupa, Slovakia RIng, 2021. május 9.

A második, fordított rajtrácsos futam első körében szintén Sandström és Hatvani álltak az élre. Levi is jól rajtolt, komolyan támadta a harmadik helyezettet, akivel egy pillanatra összeért, megforgott a Cliója, és a kavicságyba csúszott. 

„Nagyon jó hétvégénk volt, a hungaroringi tempót sikerült átmenteni, és abszolút az élmezőnyben autóztam – mondta Losonczy Levente. – Nagyon örülök, hogy Bálint személyében egy ilyen rutinos csapattársat kaptam, akitől sokat tanulhatok. 

Az időmérő harmadik helye reális volt. Az első futamban az első két helyezett nagyon elhúzott, így nem volt szélárnyékom, ami miatt az első gumikat elmelegítettem. Ez az én rutintalanságomnak köszönhető. A tempóm nagyon közel volt az első kettőéhez, de nem tudtam felzárkózni rájuk. Bálint defektje után szereztem meg a második helyet, ami nagyon jó eredmény. 

Losonczy Levente, MHH Kart Team, Eset V4 Clio Kupa, Slovakia RIng, 2021. május 9.

Sajnos a második futam első körében ütköztem. Nagyon jó volt a tempóm és úgy gondoltam, hogy meg tudom előzni a harmadik helyezettet. Ez fontos lett volna, hogy ne szakadjak le az első kettőtől. Volt egy rés, amin megpróbáltam átbújni, de a kanyar szűkült, az ellenfelem rám zárt, és egy nagyon picit összeért az autónk, ez elég volt ahhoz, hogy megforogjak. Nem hiszem, hogy szándékosan húzott volna rám, egyszerűen ez a kanyar ilyen, lehet, hogy nekem is türelmesebbnek kellett volna lennem. Ez is nagy tanulság volt. 

Összességében pozitívan értékelem a hétvégét, jó volt a tempóm, sokat tanultam. Sajnos a Hungaroringen és itt is volt egy kiesésem, azok a pontok nagyon hiányoznak a bajnokságból. Jelenleg a negyedik helyen állok, de szerintem az év végi második hely reális cél lehet. Ehhez viszont minden versenyen célba kell érni. Nagyon szeretnék a következő hétvégén egy dupla pontszerzést. 

Köszönöm a Zsille Motorsportnak, hogy ilyen jó technikát kaptam a versenyre.“

Losonczy Levente, MHH Kart Team, Eset V4 Clio Kupa, Slovakia RIng, 2021. május 9.
Losonczy Levente, MHH Kart Team
Eset V4 Clio Kupa, Slovakia Ring 2021. május 8–9. eredmények:

Időmérő: 3.
1. futam: 2.
2. futam: kiesett

Eset V4 Clio Kupa állása négy futam után: 

1. Filip Sandström 108 pont
2. Erik Bertilsson 54 pont
3. Richard Meixner 40 pont
4. Losonczy Levente 36 pont
5. Hatvani Bálint 33 pont
6. Miha Primozic 27 pont

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., MedVie healthcare solutions, Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Losonczy Levente, MHH Kart Team, Eset V4 Clio Kupa, Slovakia RIng, 2021. május 9.
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax