Levi ismét dobogón

Sikerben és tanulságban is bővelkedett Losonczy Levente hétvégéje az Eset V4 Clio Kupa Slovakia Ring-i fordulóján. Az MHH Kart Team versenyzője az időmérőn a harmadik helyet szerezte meg, az első futamban kiváló versenyzéssel lett második. A második futamon az első körben ütközött, és kiesett. Ennek ellenére a bajnokság negyedik helyén áll, mindössze 18 pont hátrányban a második helyezetthez képest. 

Tovább folyatódott Losonczy Levente idei jó szereplése. Az általa jól ismert Hungaroring után a Slovakia Ringen kellett bizonyítania. Itt tavaly versenyzett utoljára, tesztelni sem tudott és mindössze három szabadedzés állt rendelkezésre, hogy begyakorolja a pályát. Ráadásul az edzések nagyrészt esőben zajlottak, egyetlen egy száraz bemenetből kellett az autót beállítani az időmérőre. 

Losonczy Levente, MHH Kart Team, Eset V4 Clio Kupa, Slovakia RIng, 2021. május 9.

A munkát segítette, hogy Hatvani Bálint személyében nagyon rutinos csapattársat kapott. Így két autóval tudtak adatot nyerni a pályáról és szélárnyékozni is lehetett egymásnak, ami a Slovakia Ringen nagyon fontos. 

Levi négy másodpercet javított tavalyi köridejéhez képest, ami az idei rendkívül erős mezőnyben a harmadik helyet jelentette. Az első versenyen a bajnokságot vezető Filip Sandström és Hatvani Bálint lógtak el a mezőnytől, őket követte Levi a harmadik helyen. Az utolsó körben azonban Hatvani lassú defektet kapott így, Levi meg tudta előzni, ezzel feljött a második helyre. 

Losonczy Levente, MHH Kart Team, Eset V4 Clio Kupa, Slovakia RIng, 2021. május 9.

A második, fordított rajtrácsos futam első körében szintén Sandström és Hatvani álltak az élre. Levi is jól rajtolt, komolyan támadta a harmadik helyezettet, akivel egy pillanatra összeért, megforgott a Cliója, és a kavicságyba csúszott. 

„Nagyon jó hétvégénk volt, a hungaroringi tempót sikerült átmenteni, és abszolút az élmezőnyben autóztam – mondta Losonczy Levente. – Nagyon örülök, hogy Bálint személyében egy ilyen rutinos csapattársat kaptam, akitől sokat tanulhatok. 

Az időmérő harmadik helye reális volt. Az első futamban az első két helyezett nagyon elhúzott, így nem volt szélárnyékom, ami miatt az első gumikat elmelegítettem. Ez az én rutintalanságomnak köszönhető. A tempóm nagyon közel volt az első kettőéhez, de nem tudtam felzárkózni rájuk. Bálint defektje után szereztem meg a második helyet, ami nagyon jó eredmény. 

Losonczy Levente, MHH Kart Team, Eset V4 Clio Kupa, Slovakia RIng, 2021. május 9.

Sajnos a második futam első körében ütköztem. Nagyon jó volt a tempóm és úgy gondoltam, hogy meg tudom előzni a harmadik helyezettet. Ez fontos lett volna, hogy ne szakadjak le az első kettőtől. Volt egy rés, amin megpróbáltam átbújni, de a kanyar szűkült, az ellenfelem rám zárt, és egy nagyon picit összeért az autónk, ez elég volt ahhoz, hogy megforogjak. Nem hiszem, hogy szándékosan húzott volna rám, egyszerűen ez a kanyar ilyen, lehet, hogy nekem is türelmesebbnek kellett volna lennem. Ez is nagy tanulság volt. 

Összességében pozitívan értékelem a hétvégét, jó volt a tempóm, sokat tanultam. Sajnos a Hungaroringen és itt is volt egy kiesésem, azok a pontok nagyon hiányoznak a bajnokságból. Jelenleg a negyedik helyen állok, de szerintem az év végi második hely reális cél lehet. Ehhez viszont minden versenyen célba kell érni. Nagyon szeretnék a következő hétvégén egy dupla pontszerzést. 

Köszönöm a Zsille Motorsportnak, hogy ilyen jó technikát kaptam a versenyre.“

Losonczy Levente, MHH Kart Team, Eset V4 Clio Kupa, Slovakia RIng, 2021. május 9.
Losonczy Levente, MHH Kart Team
Eset V4 Clio Kupa, Slovakia Ring 2021. május 8–9. eredmények:

Időmérő: 3.
1. futam: 2.
2. futam: kiesett

Eset V4 Clio Kupa állása négy futam után: 

1. Filip Sandström 108 pont
2. Erik Bertilsson 54 pont
3. Richard Meixner 40 pont
4. Losonczy Levente 36 pont
5. Hatvani Bálint 33 pont
6. Miha Primozic 27 pont

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., MedVie healthcare solutions, Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Losonczy Levente, MHH Kart Team, Eset V4 Clio Kupa, Slovakia RIng, 2021. május 9.
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax