Loeb: Ez nem sport!

A Jordán Rali szégyenteljes alakulása Sébastien Loeböt sem hagyta szó nélkül. Loeb és Hirvonen egyébként a rali történelem talán két leginkább olyan versenyzői, akik fáznak mindennemű sportszerűtlen megmozdulástól vagy csapatsorrendtől.

„Teljesen meglepődtem” – mondta Loeb, csapata taktikai döntéséről, mely szerint a Jordán Rali utolsó napján Ogier korai érkezéssel előtte rajtolt. „Egyáltalán nem számítottam ilyesmire. Ültünk az autóban, beszélgettünk, egyszer csak megjött (Ogier) és előttünk elrajtolt.”

„Nehéz dolog. Ez a taktika nem sport(szerű). Ez az egész egy kicsit olyan volt, mint egy sakkjátszma amit Malcolm (Wilson) és (Olivier) Quesnel játszanak, mi meg a sofőrök vagyunk. Egyáltalán nem jó.”

Loeb egy másik nyilatkozatában a megoldásra is tett egy javaslatot, amely pofonegyszerű:

„Ki kell találnunk, hogyan változtassunk ezen a helyzeten, és az összes versenyző egy lehetőségről beszél: a shake down legyen egyben kvalifikáció is.”

„Mindenkinek négyszer kell teljesíteni a shake downt (ez már most szabály). Az első három alkalommal letakarítjuk a pályát, a negyedik alkalommal pedig mérik az időnket. A leggyorsabb versenyző választ rajtpozíciót az első napon. Ez után a versenyt vezető választja ki a rajtpozícióját a következő napokon. Ez fair lenne mindenki számára, és mindenki azonos eséllyel indulna. A sport oldaláról ez teljesen fair lenne.”

„Ettől érdekesebbek lennének a shake downok is. Jó sztori lenne a média számára, és megoldanánk ezt a problémát. Így még akár kétnapos versenyek is működhetnének, mert néhány futamon az első két nap tényleg nem történik semmi, csak taktikázunk, és csak vasárnap van igazi verseny.”

Én ehhez hozzátennék még egy dolgot. Nem tudom, az olvasók mennyire figyelik a Formula–1 eseményeit, de ott illemkódex kidolgozását sürgetik, mert Lewis Hamilton Ausztráliában ki merte pörgetni utcai Mercedese kerekét, amitől néhányan azonnal maguk alá pisiltek hiszti rohamukban. Én inkább az illemkódexba azt foglalnám bele, hogy akit hazugságon kapnak, azt egy életre tiltsák el a sporttól. És akkor nem lesznek ilyen ötperces komputercserék sem.

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“