Loix nyert – Madeira Rali

Megőrizte százszázalékosságát Freddy Loix az idei IRC-sorozaton, miután az Ypres Rali után második rajthoz állása során is győzött a Madeira Ralin.

„Nagyon boldog vagyok. Tegnap nagyon keményen harcoltunk és főleg délután nyomtam keményen. Ma már egy kicsit spórolhattam” – mondta Loix a célban.

A belga versenyző az első napon némi meglepetésre az Abarth gyári versenyzőjével, Luca Rossettivel vívott nagy csatát. Többször is váltották egymást az élen, ám végül Loix kerekedett felül. Rossetti pedig a 12. gyorsaságin baleset miatt ki is esett a versenyből.

Innentől kezdve Jan Kopecky és Kris Meeke vívtak szoros versenyt a második helyért. Kettejük külön versenye a 17. gyorsaságin dőlt el, amikor Meeke olajfolyás miatt feladta a versenyt. Kopecky pedig könnyedén megszerezte a második helyet.

Juho Hänninen végzett a harmadikon, teljessé téve ezzel a Skoda idei harmadik hármas győzelmét. A finn versenyző helyzete mindössze egyszer ingott meg, amikor kőfalnak csapta autóját és defektet kapott. Ezzel ideiglenesen visszaesett a negyedik helyre, de gyorsan visszakapaszkodott a dobogóra.

A negyedik helytől lefelé már csak helybéli, portugál versenyzők következtek. A Peugeot Miguel Nunes és Vitor Sá révén szerezte meg a negyedik, ötödik helyet.

A bajnokság élmezőnyében nem történt változás, továbbra is Juho Hänninen vezet 54 ponttal, Jan Kopecky a második 47-tel, Bruno Magalhaes pedig a harmadik 30-cal.

A Madeira Rali végeredménye:

  1. Loix–Miclotte, Skoda Fabia S2000, 3:08:14,3
  2. Kopecky–Stary, Skoda Fabia S2000, +37,8
  3. Hänninen–Markkula, Skoda Fabia S2000, +2:25,8
  4. Nunes–Calado, Peugeot 207 S2000, +2:42,7
  5. Sá–Rodrigues, Peugeot 207 S2000, +3:13,7
  6. Freitas–Figueiroa, Mitsubishi Lancer Evo X, +9:03,2
  7. J. Magalhaes–Preira, Mitsubishi Lancer Evo X, +9:29,0
  8. Peres–Ferreira, Mitsubishi Lancer Evo IX, +10:39,8
Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax