Loix nyert, Meeke harmadszor is felborult – Ypres Rali

Freddy Loix győzelemmel tért vissza az Ypres Ralin, az IRC hatodik futamán. A Peugeot korábbi gyári versenyzője ezúttal Skoda Fabia S2000-essel nyert.

A hazai pályán versenyző belga egészen a szombati második szakaszig szoros versenyben volt a bajnoki cím védőjével, Kris Meeke-kel, ám a brit versenyző – az idén már harmadszorra –, felborult és kiesett a versenyből. Loix ezt követően előnyét beosztva könnyedén nyerte a versenyt.

Jan Kopecky végzett a második helyen, ami egyben azt jelentette, hogy a Skoda az idén már a harmadik kettős győzelmét ünnepelhette és vihette haza a maximális megszerezhető pontszámot a gyártók versenyében.

A legjobb peugeot-s a belga Thierry Neuville lett, aki a harmadik helyet szerezte meg, megelőzve honfitársát, a skodás Bernd Casiert.

Andreas Mikkelsen első ízben ért célba IRC-futamon és lett ötödik a mezőny legeredményesebb Ford Fiestájával.

Az utolsó gyorsaságin esett ki a hatodik helyről Patrick Snijers, így az a korábban váltó hibával küzdő Bruno Magalhaes ölébe hullott. Michal Solowow lett a hetedik, Luca Betti pedig a nyolcadik.

A versenyre jellemző volt a sok murvafelhordás és a csúszós út. Nem csak Meeke, de a bajnokságot vezető Juho Hänninen, a Peugeot gyári versenyzője, Stéphane Sarrazin és a belga Pieter Tsjoen is baleset miatt estek ki.

A bajnokságot továbbra is Hänninen vezeti 42 ponttal, Kopecky 39-cel a második, a versenyt sérülés miatt kihagyó Wilks 25-tel a harmadik. A címvédő Meeke változatlanul 15 ponttal rendelkezik és csak az ötödik helyen áll.

A gyártók bajnoksága eldőlni látszik. Itt a Skoda vezet 98 ponttal, az 55 pontos Peugeot előtt.

Az IRC következő versenye az Azori-szigetek Rali lesz július 15-17-én.

Ypres Rali végeredménye

  1. Loix–Miclotte, Skoda Fabia S2000, 2:35:36,9
  2. Kopecky–Stary, Skoda Fabia S2000, +21,4
  3. Neuville–Klinger, Peugeot 207 S2000, +2:05,5
  4. Casier–Caesamaeker, Skoda Fabia S2000, +4:01,6
  5. Mikkelsen–Floene, Ford Fiesta S2000, +5:20,9
  6. Magalhaes–Magalhaes, Peugeot 207 S2000, +6:06,2
  7. Solowow–Baran, Ford Fiesta S2000, +7:24,5
  8. Betti–Scalvini, Peugeot 207 S2000, +9:37,6
Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax