Loix nyert, Meeke harmadszor is felborult – Ypres Rali

Freddy Loix győzelemmel tért vissza az Ypres Ralin, az IRC hatodik futamán. A Peugeot korábbi gyári versenyzője ezúttal Skoda Fabia S2000-essel nyert.

A hazai pályán versenyző belga egészen a szombati második szakaszig szoros versenyben volt a bajnoki cím védőjével, Kris Meeke-kel, ám a brit versenyző – az idén már harmadszorra –, felborult és kiesett a versenyből. Loix ezt követően előnyét beosztva könnyedén nyerte a versenyt.

Jan Kopecky végzett a második helyen, ami egyben azt jelentette, hogy a Skoda az idén már a harmadik kettős győzelmét ünnepelhette és vihette haza a maximális megszerezhető pontszámot a gyártók versenyében.

A legjobb peugeot-s a belga Thierry Neuville lett, aki a harmadik helyet szerezte meg, megelőzve honfitársát, a skodás Bernd Casiert.

Andreas Mikkelsen első ízben ért célba IRC-futamon és lett ötödik a mezőny legeredményesebb Ford Fiestájával.

Az utolsó gyorsaságin esett ki a hatodik helyről Patrick Snijers, így az a korábban váltó hibával küzdő Bruno Magalhaes ölébe hullott. Michal Solowow lett a hetedik, Luca Betti pedig a nyolcadik.

A versenyre jellemző volt a sok murvafelhordás és a csúszós út. Nem csak Meeke, de a bajnokságot vezető Juho Hänninen, a Peugeot gyári versenyzője, Stéphane Sarrazin és a belga Pieter Tsjoen is baleset miatt estek ki.

A bajnokságot továbbra is Hänninen vezeti 42 ponttal, Kopecky 39-cel a második, a versenyt sérülés miatt kihagyó Wilks 25-tel a harmadik. A címvédő Meeke változatlanul 15 ponttal rendelkezik és csak az ötödik helyen áll.

A gyártók bajnoksága eldőlni látszik. Itt a Skoda vezet 98 ponttal, az 55 pontos Peugeot előtt.

Az IRC következő versenye az Azori-szigetek Rali lesz július 15-17-én.

Ypres Rali végeredménye

  1. Loix–Miclotte, Skoda Fabia S2000, 2:35:36,9
  2. Kopecky–Stary, Skoda Fabia S2000, +21,4
  3. Neuville–Klinger, Peugeot 207 S2000, +2:05,5
  4. Casier–Caesamaeker, Skoda Fabia S2000, +4:01,6
  5. Mikkelsen–Floene, Ford Fiesta S2000, +5:20,9
  6. Magalhaes–Magalhaes, Peugeot 207 S2000, +6:06,2
  7. Solowow–Baran, Ford Fiesta S2000, +7:24,5
  8. Betti–Scalvini, Peugeot 207 S2000, +9:37,6
Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“