A Ford addig hajtogatta, hogy az idén nem szereli be 1,6 turbómotorját a Szuper–2000-es Fiestákba, hogy végül megtette.
A Fiesta WRC-t májustól vásárolhatják meg privát csapatok. Hogy az autót ne csak a vb-n, hanem regionális és nemzeti bajnokságokban is lehessen használni, a Ford májustól szintén árulja a WRC-hez az átalakító csomagot. Az aerodinamikai kit kicserélésével és a 30 mm-es szűkítő beépítésével pedig a Fiesta azonnal Szuper–2000-essé válik.
A MINI Countryman márciustól érhető el 1,6 turbómotorral szerelt S2000-es változattal (a WRC csak májustól homológ). A Citroën azonban nem készít ilyen autót, a DS3 csak WRC specifikációval lesz homológ.
Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Jotinak a Zemplén Rallyn. Tőlük szokatlan módon kétszer is árokba csúsztak, három szakasszal a verseny vége előtt pedig lefogazott a Ford Escort Mk II-es differenciálműve és kiestek a versenyből. Szerencsére, nem volt tétje a szezonzárónak, hiszen a D csoport és a D2-es kategória bajnoki címét már korábban megnyerték.
„A Zempléni pályák nem fekszenek az Escortnak – kezdte Wirtmann. – Talán még emlékeznek rá a szurkolók, hogy tavaly ezen a versenyen mentünk el szőlőt szedni.
Kétféle gumiból tudunk választani: a 13 és a 15 colos. Az első, mádi gyorsasági nagyon kihordásos volt, gondoltam, hogy ott a magas és keskeny 15 colos gumi jobb lesz. A második szakaszra pedig feltettük az alacsonyabb és szélesebb 13 colosakat.
Azzal viszont nem számoltam, hogy a nagy páralecsapódás miatt vizes, csúszós az aszfalt. Hiába fordítottam el a kormányt, az autó ment egyenesen és becsúsztunk az árokba. Azzal a lendülettel jöttünk is ki. A harmadik gyorsaságin ugyanez történt, körülbelül hússzal mentünk bele az árokba. Onnan is kijöttünk gond nélkül, maximum fél percet veszítettünk a két kalanddal.
A negyedik gyorsaságitól visszaraktuk a 15 colos gumikat. Ez viszont a difihez nem passzolt: nagy volt a végsebességünk, de nem gyorsult az autó. Ennek ellenére jöttünk fel, a D csoportot vezettük, abszolútban pedig a második helyen álltunk.
Három gyorsasági volt már csak hátra, amikor Óhután az időellenőrzőből előre akartunk gurulni a rajtig. Elindultunk, abban a pillanatban reccsenés, eltört a difi. Nem volt semmi előjele, ott fáradt el. Telefonáltunk a srácoknak, hogy hozzák a trélert és jöttünk haza.
Az elmúlt nyolc évben most estünk ki harmadszorra műszaki hiba miatt, úgyhogy még mindig nagyon jó a statisztikája az Escortnak.
Tétje nem volt a versenynek, a csoport és a kategória bajnoki címet is megnyertük már korábban, csak egy jót akartunk autózni, az végülis sikerült.
Köszönöm mindenkinek, aki segítette az idei szereplésünket, a szurkolóknak, hogy kijöttek megnézni minket. Találkozunk jövőre.“
A Textura Sport Club partnerei:
Textura Zrt., Valvoline és Sonax
WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI
2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
2022. D csoport magyar bajnok
2023. D csoport magyar bajnok
2024. D csoport magyar bajnok