Matics biztosra ment Veszprémben

A 3. géposztály második helyét szerezte meg Matics Mihály és Zejda Viki a Veszprém Ralin, az Országos Ralibajnokság ötödik futamán, valamint az erőgyorsaságin is a második helyen végeztek, így összesen tíz pontot gyűjtöttek. Ezzel a Mitsubishi Lancer Evo IX-cel versenyző páros a bajnokságban, holtversenyben feljött a második helyre.  Matics óvatosan kezdett és végig a célba érés lebegett a szeme előtt. Az áhított győzelem ugyan nem lett meg, de így is elégedett.

AIMG5230

„Nagyon nehéz verseny volt a Veszprém Rali. Ezeken a pályákon a kategória második hely felér egy győzelemmel is” – mondta Matics.

„Az első napi két pályán óvatosan kezdtünk, minden hibázási lehetőséget el akartam kerülni és a biztonságos célba érésre törekedtem. A szombati pálya is nagyon nyomos lett. Jobban kijártuk, mint tavaly, ezért sok kő, szikladarab került elő, amin defektet lehet kapni, ha pedig a nyomban nagyon megterheled a gumi oldalát, azt is kicsípheted. Ezért inkább egy kicsit a nyom mellett mentem, ahol viszont nincs olyan nagy tapadás, nem tudsz olyan gyors lenni.”

AIMG8121

„A taktikánk bejött, mert végül is gond nélkül túléltük az első napot, de Balogh Jani az élen ekkor már annyira elhúzott, hogy ha nekiállok vele kardoskodni, akkor többet veszíthettem volna, ezért a biztos második helyet tartottuk szem előtt.”

„Az autóval nem volt semmi gond, egyszer veszítettünk időt, amikor az előttünk rajtolót, műszaki hibája miatt félig utolértük. Két percre rajtoltatták a mezőnyt, mi kb egy percet hoztunk rajtuk, de már ekkor is olyan nagy porban mentünk, hogy nem láttunk semmit.  De nem ezen múlott a verseny, inkább az én óvatosságomon.”

AIMG9019

„Nem bántam meg ezt a taktikát. A Mitsubishivel akár a veszprémi pályákon is lehetne abszolút közeli időt autózni, de akkor a következő gyorsaságin már nem tudsz elrajtolni.”

„Az erő gyorsaságin is másodikok lettünk, így összesen tíz pontot szereztünk, amivel holtversenyben a második helyen állunk, de még a bajnoki címre is van matematikai esélyünk. Két nagyon kemény verseny van még hátra.”

A Red Ribbon Team együttműködő partnerei: Sepi Trans Kft., Rother.hu Kft., Ferme Kft., Formance Kft., Molnár Zoltán e.v., NBT Capital Kft., Agro-Clean Kft., Unitranscoop Kft., Unitranscoop Logistic Kft., Onlinet, Combit, Frituspecial, Reményi Károly e.v., CargoPlaza Kft., E-Vapor, Hidvégi László e.v. Autófényező,  ACJ.SK

 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax