Matics biztosra ment Veszprémben

A 3. géposztály második helyét szerezte meg Matics Mihály és Zejda Viki a Veszprém Ralin, az Országos Ralibajnokság ötödik futamán, valamint az erőgyorsaságin is a második helyen végeztek, így összesen tíz pontot gyűjtöttek. Ezzel a Mitsubishi Lancer Evo IX-cel versenyző páros a bajnokságban, holtversenyben feljött a második helyre.  Matics óvatosan kezdett és végig a célba érés lebegett a szeme előtt. Az áhított győzelem ugyan nem lett meg, de így is elégedett.

AIMG5230

„Nagyon nehéz verseny volt a Veszprém Rali. Ezeken a pályákon a kategória második hely felér egy győzelemmel is” – mondta Matics.

„Az első napi két pályán óvatosan kezdtünk, minden hibázási lehetőséget el akartam kerülni és a biztonságos célba érésre törekedtem. A szombati pálya is nagyon nyomos lett. Jobban kijártuk, mint tavaly, ezért sok kő, szikladarab került elő, amin defektet lehet kapni, ha pedig a nyomban nagyon megterheled a gumi oldalát, azt is kicsípheted. Ezért inkább egy kicsit a nyom mellett mentem, ahol viszont nincs olyan nagy tapadás, nem tudsz olyan gyors lenni.”

AIMG8121

„A taktikánk bejött, mert végül is gond nélkül túléltük az első napot, de Balogh Jani az élen ekkor már annyira elhúzott, hogy ha nekiállok vele kardoskodni, akkor többet veszíthettem volna, ezért a biztos második helyet tartottuk szem előtt.”

„Az autóval nem volt semmi gond, egyszer veszítettünk időt, amikor az előttünk rajtolót, műszaki hibája miatt félig utolértük. Két percre rajtoltatták a mezőnyt, mi kb egy percet hoztunk rajtuk, de már ekkor is olyan nagy porban mentünk, hogy nem láttunk semmit.  De nem ezen múlott a verseny, inkább az én óvatosságomon.”

AIMG9019

„Nem bántam meg ezt a taktikát. A Mitsubishivel akár a veszprémi pályákon is lehetne abszolút közeli időt autózni, de akkor a következő gyorsaságin már nem tudsz elrajtolni.”

„Az erő gyorsaságin is másodikok lettünk, így összesen tíz pontot szereztünk, amivel holtversenyben a második helyen állunk, de még a bajnoki címre is van matematikai esélyünk. Két nagyon kemény verseny van még hátra.”

A Red Ribbon Team együttműködő partnerei: Sepi Trans Kft., Rother.hu Kft., Ferme Kft., Formance Kft., Molnár Zoltán e.v., NBT Capital Kft., Agro-Clean Kft., Unitranscoop Kft., Unitranscoop Logistic Kft., Onlinet, Combit, Frituspecial, Reményi Károly e.v., CargoPlaza Kft., E-Vapor, Hidvégi László e.v. Autófényező,  ACJ.SK

 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“