Matics biztosra ment Veszprémben

A 3. géposztály második helyét szerezte meg Matics Mihály és Zejda Viki a Veszprém Ralin, az Országos Ralibajnokság ötödik futamán, valamint az erőgyorsaságin is a második helyen végeztek, így összesen tíz pontot gyűjtöttek. Ezzel a Mitsubishi Lancer Evo IX-cel versenyző páros a bajnokságban, holtversenyben feljött a második helyre.  Matics óvatosan kezdett és végig a célba érés lebegett a szeme előtt. Az áhított győzelem ugyan nem lett meg, de így is elégedett.

AIMG5230

„Nagyon nehéz verseny volt a Veszprém Rali. Ezeken a pályákon a kategória második hely felér egy győzelemmel is” – mondta Matics.

„Az első napi két pályán óvatosan kezdtünk, minden hibázási lehetőséget el akartam kerülni és a biztonságos célba érésre törekedtem. A szombati pálya is nagyon nyomos lett. Jobban kijártuk, mint tavaly, ezért sok kő, szikladarab került elő, amin defektet lehet kapni, ha pedig a nyomban nagyon megterheled a gumi oldalát, azt is kicsípheted. Ezért inkább egy kicsit a nyom mellett mentem, ahol viszont nincs olyan nagy tapadás, nem tudsz olyan gyors lenni.”

AIMG8121

„A taktikánk bejött, mert végül is gond nélkül túléltük az első napot, de Balogh Jani az élen ekkor már annyira elhúzott, hogy ha nekiállok vele kardoskodni, akkor többet veszíthettem volna, ezért a biztos második helyet tartottuk szem előtt.”

„Az autóval nem volt semmi gond, egyszer veszítettünk időt, amikor az előttünk rajtolót, műszaki hibája miatt félig utolértük. Két percre rajtoltatták a mezőnyt, mi kb egy percet hoztunk rajtuk, de már ekkor is olyan nagy porban mentünk, hogy nem láttunk semmit.  De nem ezen múlott a verseny, inkább az én óvatosságomon.”

AIMG9019

„Nem bántam meg ezt a taktikát. A Mitsubishivel akár a veszprémi pályákon is lehetne abszolút közeli időt autózni, de akkor a következő gyorsaságin már nem tudsz elrajtolni.”

„Az erő gyorsaságin is másodikok lettünk, így összesen tíz pontot szereztünk, amivel holtversenyben a második helyen állunk, de még a bajnoki címre is van matematikai esélyünk. Két nagyon kemény verseny van még hátra.”

A Red Ribbon Team együttműködő partnerei: Sepi Trans Kft., Rother.hu Kft., Ferme Kft., Formance Kft., Molnár Zoltán e.v., NBT Capital Kft., Agro-Clean Kft., Unitranscoop Kft., Unitranscoop Logistic Kft., Onlinet, Combit, Frituspecial, Reményi Károly e.v., CargoPlaza Kft., E-Vapor, Hidvégi László e.v. Autófényező,  ACJ.SK

 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax