Matics Misi és a hajtáspumpa

 

A győzelem volt a célja Matics Mihálynak és Zejda Vikinek a Fehérvár Ralin, illetve a 3. géposztály bajnokságában szerettek volna a harmadikról a második helyre előre lépni. Ezért meg is tettek mindent, a felkészülés és az autó is jó volt, csak éppen a hajtáspumpa makacsolta meg magát. Ráadásul kettő is.

Székesfehérvár Rallye 2015.
Székesfehérvár Rallye 2015.

„Soha sem volt szerencsém a Fehérvár Ralin, de tavaly sikerült kategóriát nyerni, úgy gondoltam, hogy ezzel végre megszakadt a rossz sorozat és hátha az idén is meg tudjuk ismételni a győzelmet” – mondta Matics Mihály.

„Minden rendben is lett volna, csak a hajtáspumpa meghibásodásával nem számoltunk. Ez zárja a középső difit és tulajdonképpen ez az, amitől a Mitsubishivel olyan jól lehet autózni. Ha nem zár, akkor a kanyarba nem tudod behúzni az elejét, a kigyorsításnál meg jár a hátulja. Az első szervizben kicseréltük, de kiderült, hogy a tartalék pumpánk is hibás volt, egyáltalán nem működött.

Székesfehérvár Rallye 2015.
Székesfehérvár Rallye 2015.

Az első körben csak irányítani nem lehetett az autót, a másodikban már fékezni sem. Mivel több pumpánk nem volt, így a második napra visszatettük az elsőt. Négy kilométerig működött, utána nem.

Az utolsó előtti gyorsaságin így is a kategória harmadik helyén álltunk, négy másodperccel lemaradva Botka mögött. Itt viszont a rajtban eltört a bal hátsó féltengelyünk, amivel visszaestünk a negyedik helyre. Viszont az összes problémánk ellenére célba értünk.

Székesfehérvár Rallye 2015.
Székesfehérvár Rallye 2015.

Tetszett a versenyen a szervizpark, a parc fermé, a rajt ceremónia, hogy megadják a módját. A pályák talán valamivel jobbak voltak, mint az utóbbi években, de szerintem még kellene javítani rajtuk, így még mindig nagyon durvák. A következő Veszprém Ralin sok választásunk nem lesz: nyomni kell és újra megpróbálunk nyerni.”

Székesfehérvár Rallye 2015.
Székesfehérvár Rallye 2015.

A Red Ribbon Team együttműködő partnerei: Sepi Trans Kft., Rother.hu Kft., Ferme Kft., Formance Kft., Molnár Zoltán e.v., NBT Capital Kft., Agro-Clean Kft., Unitranscoop Kft., Unitranscoop Logistic Kft., Onlinet, Combit, Frituspecial, Reményi Károly e.v., CargoPlaza Kft., E-Vapor, Hidvégi László e.v. Autófényező,  ACJ.SK

 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“