Matics Oroszlányban kereste a másodperceket

 

A legjobb licences versenyző volt Matics Mihály a Bányásznapi Oroszlány Ralin, amely MARB-futam volt, de rali 1-es versenyzők külön kategóriában részt vehettek rajta.

Bányásznapi Oroszlány Rallye 2016.
Bányásznapi Oroszlány Rallye 2016.

Matics ezúttal is tesztelésre, kilométergyűjtésre és baráti autóztatásra is használta a versenyt, hiszen felesége, Matics Heni, barátja és támogatója, Benke Balázs és régi versenyzőtársa, Notheisz Attila olvasta neki az itinert felváltva. A hat gyorsasági szakaszt előfutóként és versenyben is teljesítette, így összesen 12-szer ment végig a pályán, hatszor oda, hatszor vissza.

Bányásznapi Oroszlány Rallye 2016.
Bányásznapi Oroszlány Rallye 2016.

„Nagyon jó hangulatú volt a verseny – mosolygott Matics. – Mivel nem volt igazán tétje, a pályát szinte fejből ismerem, a lassítók pedig előre voltak jelezve, nem hárult olyan komoly feladat a navigátorra. Ilyenkor nem Zejda Vikivel szoktam menni. Az elmúlt években a lányaimat vittem, de a kisebbik Virág Tominak navigált ezen a versenyen, a nagyobbik pedig babát vár, úgyhogy hosszú idő után a feleségem, Heni ült be mellém. Én nagyon élveztem, ő azt mondta, nem annyira, mert nem tetszett neki, hogy olvastatom vele az itinert, de hát mondtam, hogy a navigátornak ez a dolga.

Bányásznapi Oroszlány Rallye 2016.
Bányásznapi Oroszlány Rallye 2016.

A következő körben Benke Balázst vittem, aki régi barátom és az egyik legkitartóbb támogatóm is. Hétköznap mindig savazzuk egymást, most megmutattam neki, hogy milyen belülről. A harmadik körben pedig Notheisz Attila ült mellettem. A versenyzőtársaktól jobban viselem a kritikát, szerencsére nem kritizált, de lehet, hogy csak udvarias volt.

Bányásznapi Oroszlány Rallye 2016.
Bányásznapi Oroszlány Rallye 2016.

A licences versenyzőket ugyan nem értékelik, de az időnket mérik, ami alapján mi voltunk a legjobbak. Ez mindig jól esik az ember önértékelésének, még akkor is, ha egy meghívásos versenyről van szó. Hasznos volt a verseny abból a szempontból is, hogy találtam a pályán még egy-két másodpercet, ha jövőre is szerepel a Fehérvár Ralin, akkor biztosan gyorsabb tudok lenni.

Bányásznapi Oroszlány Rallye 2016.
Bányásznapi Oroszlány Rallye 2016.

A hétvégén Ercsiben indulunk, régi VFTS-es barátom, Hodula Misi versenyén, de szeptember közepén ott leszünk a Salgó Ralin is, ami az idén rali 2-es futam, de hátha jövőre ORB lesz belőle.”

Red Ribbon Team együttműködő partnerei: Sepi Trans Kft., Rother.hu Kft., Ferme Kft., Formance Kft., Molnár Zoltán e.v., NBT Capital Kft., Agro-Clean Kft., Unitranscoop Kft., Unitranscoop Logistic Kft., Onlinet Kft, Combit számítástechnikai Zrt., Frituspecial Kft., Reményi Károly e.v., CargoPlaza Kft., Hidvégi László e.v. Autófényező, ACJ.SK, Gasztransz Kft., Garancia-Sped Kft.

 

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért világbajnokok ellen bizonyított

Soha sem kellett még ennyi világ-, Európa- és olasz bajnok ellen bizonyítania Krózser Menyhértnek, aki pályafutása legerősebb mezőnyébe csöppent a WSK Super Master Series harmadik fordulóján. A Brilliant Driver Program versenyzője azonban cseppet sem illetődött meg, az időmérő csoportjában egy 5. hellyel tette le a névjegyét.

﹡ WSK Super Master Series – 3. futam, Franciacorta (Olaszország), 2024. február 16–18.

A KZ kategória a gokartversenyzés csúcsa, ahol nem ritka, hogy valaki akár húsz év tapasztalattal is versenyezzen. Éppen ezért szokták a kategóriát két csoportra, KZ-re és KZ2-re osztani. Előbbiben a rutinos, eredményes versenyzők indulnak – például a korábbi KZ2-es világ- és Európa-bajnokok –, míg a KZ2-t alapvetően utánpótlás kategóriának szánják. Ritkán versenyez egy mezőnyben a KZ és a KZ2, azonban ahol ezt megteszik, ott igazi tűzijátékot láthatnak a szurkolók.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

Ez történt Franciacortában, a WSK Super Master Series harmadik futamán, ahol rekordszámú, 85 fő nevezett KZ2-be (ez volt az összevont kategória neve). De nem csak sokan voltak, hanem erősek is, hiszen szokatlan módon több egykori világ-, Európa és olasz bajnok is rajthoz állt.

Krózser Menyhért, ahogyan megszokhattuk tőle, örült a kihívásnak és hogy a gokartversenyzés legjobbjaival mérheti össze tudását. Az időmérőn alaposan oda is tette magát és csoportjában 5., míg összesített értékelésben 15. lett.

Az előfutamok során kuplunghibával küzdött, ami miatt a rajtjai nem voltak tökéletesek, ennek ellenére három top 9-es eredményt ért el. A második előfutamban azonban kilökték, így ott utolsó helyen végzett. Ez eléggé rányomta a bélyegét a további szereplésére, hiszen ennek az egy mozzanatnak köszönhetően 15 helyet veszített az előfutamok során és a 29.-en jutott tovább.

Az elődöntőben és a döntőben fékhiba hátráltatta ugyan, de így is mind a kétszer – ahogy már megszokhattuk tőle – javított a pozícióján és végül a 25. helyen fejezte be a döntőt.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

„Ez volt a legerősebb mezőny, amiben valaha versenyeztem – mondta Krózser Menyhért. – A franciacortai pályát ismerem és szeretem is, nagyon készültem erre a hétvégére.

Az időmérő jól sikerült. Ennyi világ- és Európa-bajnok között a 15. helyezés szerintem nagyon jó eredmény. Főleg, ha belegondolsz abba, hogy volt olyan ellenfelem, aki már akkor ebben a kategóriában versenyzett, amikor én elkezdtem gokartozni. Gondolhatod, hogy mekkora rutinjuk van, de éppen ezért volt nagy kihívás ellenük versenyezni.

Nagyon bosszantott, amikor a második előfutamban kilöktek, egy teljesen érthetetlen manőverrel. Ezzel sokat buktam, ha olyan eredményt tudtam volna elérni, mint a többi előfutamon, akkor a 14–15. helyen juthattam volna tovább.

Az előfutamokon kuplung problémám volt, ami a rajtnál hátráltatott, vasárnap pedig a fék nem működött rendesen.

Mindent egybevetve, úgy érzem, hogy a hétvégéből kihoztam a lehető legtöbbet, iszonyúan sokat lehet fejlődni ilyen ellenfelek között, ilyen harcias környezetben. Két hét múlva még jobb leszek.“

A WSK Super Master Series március 1–3-a között zárul Krózser Menyhért egyik kedvenc pályáján, Sarnóban.

Krózser Menyhért, BDP Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 85
Időmérő csoport: 5.
Időmérő: 13.
CE előfutam: 8.
CD előfutam: 34. (baleset miatt kiesett)
AC előfutam: 7.
BC előfutam: 9.
Előfutamok összesített: 29.
A Elődöntő: 14.
Elődöntő utáni összesített: 27.
Döntő: 25.

A Brilliant Driver Program együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program