Matics tesztel és felkészül a Baranya Kupán

Az Országos Ralibajnokság utolsó két futamára szeretne felkészülni Matics Mihály és Zejda Viki a hétvégén megrendezésre kerülő Baranya Kupán. A verseny csak a rali 2-es bajnokságba számít be, rali 1-es licenccel rendelkezők nem kaphatnak bajnoki pontokat, de a száz gyorsasági kilométer így is jól jöhet két héttel a Kassa Rali előtt.

AIMG9016

„Több oka is van, hogy rajthoz állunk. Először is szeretjük a Baranya Kupát, ami mindig jól szervezett verseny” – mondta Matics Mihály.

„Két héttel van Kassa előtt és a murvás versenyek után mindig vissza kell állni az aszfaltra. Az ember azt gondolná, hogy megyünk már húsz éve, versenyeztem már éppen eleget aszfalton és murván is, nem okozhat problémát az átállás. De ez nem igaz. A legjobb példa az idei első murvás verseny előtti tesztünk. Itt volt egy kanyar, amit az első körben negyedikben vettem és ballal még fogtam is a féket, a teszt végén pedig ötödikben elvállaltam. Ennyit számít, ha megérzed és elhiszed, hogy mi fér el. A murvás versenyek után pont ilyen lesz az átállás az aszfaltra is.”AIMG8121

„Szintén nagy előnye a Baranya Kupának, hogy a pályái hasonlóak vagy teljesen megegyeznek a Mecsek Raliéval. Erre is azt gondolná az ember, hogy húsz éve megyünk ezeken a pályákon, mit számít még egy. Hát nagyon sokat. Annak ellenére, hogy mindenki szinte fejből ismeri ezeket a pályákat, minden évben gyorsulunk rajtuk. Szerintem most is sokat számít majd, hogy két hónappal a Mecsek Rali előtt versenytempóban végig megyünk rajtuk.”

„Az eredményre nem tudok tippelni, sok minden függ attól, hogy ki milyen autóval jön. Mi ugyanolyan kocsival indulunk, mint amivel a magyar bajnokságban megyünk, mert így a leghatásosabb a felkészülésünk. Bár nem az eredmény számít, azért most is, mint minden versenyen, szeretnénk a legjobbat kihozni magunkból.”

Székesfehérvár Rallye 2015.
Székesfehérvár Rallye 2015.

A Red Ribbon Team együttműködő partnerei:

Sepi Trans Kft., Rother.hu Kft., Ferme Kft., Formance Kft., Molnár Zoltán e.v., NBT Capital Kft., Agro-Clean Kft., Unitranscoop Kft., Unitranscoop Logistic Kft., Onlinet, Combit, Frituspecial, Reményi Károly e.v., CargoPlaza Kft., E-Vapor, Hidvégi László e.v. Autófényező, ACJ.SK

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“