Matics tesztel és felkészül a Baranya Kupán

Az Országos Ralibajnokság utolsó két futamára szeretne felkészülni Matics Mihály és Zejda Viki a hétvégén megrendezésre kerülő Baranya Kupán. A verseny csak a rali 2-es bajnokságba számít be, rali 1-es licenccel rendelkezők nem kaphatnak bajnoki pontokat, de a száz gyorsasági kilométer így is jól jöhet két héttel a Kassa Rali előtt.

AIMG9016

„Több oka is van, hogy rajthoz állunk. Először is szeretjük a Baranya Kupát, ami mindig jól szervezett verseny” – mondta Matics Mihály.

„Két héttel van Kassa előtt és a murvás versenyek után mindig vissza kell állni az aszfaltra. Az ember azt gondolná, hogy megyünk már húsz éve, versenyeztem már éppen eleget aszfalton és murván is, nem okozhat problémát az átállás. De ez nem igaz. A legjobb példa az idei első murvás verseny előtti tesztünk. Itt volt egy kanyar, amit az első körben negyedikben vettem és ballal még fogtam is a féket, a teszt végén pedig ötödikben elvállaltam. Ennyit számít, ha megérzed és elhiszed, hogy mi fér el. A murvás versenyek után pont ilyen lesz az átállás az aszfaltra is.”AIMG8121

„Szintén nagy előnye a Baranya Kupának, hogy a pályái hasonlóak vagy teljesen megegyeznek a Mecsek Raliéval. Erre is azt gondolná az ember, hogy húsz éve megyünk ezeken a pályákon, mit számít még egy. Hát nagyon sokat. Annak ellenére, hogy mindenki szinte fejből ismeri ezeket a pályákat, minden évben gyorsulunk rajtuk. Szerintem most is sokat számít majd, hogy két hónappal a Mecsek Rali előtt versenytempóban végig megyünk rajtuk.”

„Az eredményre nem tudok tippelni, sok minden függ attól, hogy ki milyen autóval jön. Mi ugyanolyan kocsival indulunk, mint amivel a magyar bajnokságban megyünk, mert így a leghatásosabb a felkészülésünk. Bár nem az eredmény számít, azért most is, mint minden versenyen, szeretnénk a legjobbat kihozni magunkból.”

Székesfehérvár Rallye 2015.
Székesfehérvár Rallye 2015.

A Red Ribbon Team együttműködő partnerei:

Sepi Trans Kft., Rother.hu Kft., Ferme Kft., Formance Kft., Molnár Zoltán e.v., NBT Capital Kft., Agro-Clean Kft., Unitranscoop Kft., Unitranscoop Logistic Kft., Onlinet, Combit, Frituspecial, Reményi Károly e.v., CargoPlaza Kft., E-Vapor, Hidvégi László e.v. Autófényező, ACJ.SK

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax