Menya első CEE-győzelme

  • Bruck, 2017. április 16.
  • CEE 2. futam, magyar bajnokság 2. futam
  • Fodor Géza, DD2 Masters 2. hely
  • Krózser Menyhért, MicroMax 1. hely

Folytatta jó szereplését az MHH Kart Team, Krózser Menyhért pályafutása első CEE-futamgyőzelmét szerezte, Fodor Géza pedig egy második helyezéssel gazdagodott.

Az ausztriai Bruckban rendezték a Közép-Európai Rotax Max Challange (CEE) második futamát. Az MHH Kart Team alaposan felkészült a versenyre, hiszen két héttel korábban ugyanezen a pályán vettek részt a Morva Kupa futamán, egy héttel korábban pedig a német bajnokságban vendégeskedtek.

A DD2 Masters mezőnye sajnos alaposan megcsappant, mindössze három nevező volt, ezért a DD2-vel együtt versenyeztek. Fodor Géza az edzéseken a fiatalok között is jó eredményt ért el, ám a versenynap már egy kicsit kalandosabb lett számára, de a DD2 Mastersben így is megszerezte a második helyet.

Szárnyalt a csapat juniorversenyzője, Krózser Menyhért, aki a 25 fős MicroMax kategóriában a döntőben és a szuperdöntőben is második lett, az összesített eredmény alapján pedig a hétvége legeredményesebb versenyzője volt, ami pályafutása legjobb CEE eredménye.

„Számunkra is meglepetés volt, hogy ilyen kevesen jöttek DD2 Mastersben – mondta Fodor Géza. – Annak viszont örültem, hogy így a DD2 mezőnnyel együtt versenyeztünk. Az edzéseken nagyon jól szerepeltem. A versenynapon leesett az eső, ami általában kedvezni szokott nekem, de most nagyon rosszul mentem. Az időmérőn a 21 fős DD2 mezőnyben 11. lettem. Az elődöntőben amelyet már száraz körülmények között rendeztek a 11. helyről rajtolva 11. lettem, de miután megbüntettek két versenyzőt, így végül 9.-nek rangsoroltak.

A döntőben egy helyezést javítottam. A szuperdöntőben rosszul rajtoltam és már a célvonalon visszaestem a 14. helyre. Aztán hirtelen lelassult előttem az egyik versenyző, én próbáltam kikerülni, de hátulról meglöktek, kirepültem a fűre, majdnem felborultam.  Leállt a motor, mire visszatoltam a kartot a pályára rég elment a komplett mezőny. Ki is kellett állnom a bokszba, csak az utolsó körökre mentem vissza, hogy értékeljenek.

A Masters mezőnyben nem volt rossz az eredményem, két futamot megnyertem a szuperdöntőben harmadik lettem, de összességében ennél többet vártam magamtól. Pozitívuma volt a hétvégének, hogy a második leggyorsabb köröm volt az egész hétvégén a rendkívül erős DD2 mezőnyben, ami mutatja, hogy a sebességem jó. A rajtoknál még fejlődnöm kell!”

„Mind a két versenyzőnk teljesítményével elégedett vagyok – mondta Krózser Menyhért senior. – Fodor Géza megmutatta a tempóját, ha egy kicsit szerencsésebb, az eredménye is lehetett volna sokkal jobb. Menya (Krózser Menyhért) pedig pályafutása egyik legjobb formáját hozta, látszik rajta az egyre több versenykilométer és a tapasztalat.

Már csütörtökön kint voltunk a pályán, mert erre a napra és vasárnapra, a versenyre jósoltak esőt. Mindenképpen szerettünk volna vizes pályán menni, mert Menyának ebben még nincs nagy tapasztalta. Be is jött a számításunk. Az időmérőn második lett, az elődöntőben egy jó változatos futamon negyediknek futott be, de mivel az első spoilere beesett – ami ütközést jelent –, öt másodperc büntetést kapott és csak hetedik lett. Szerintem nem tehetett az ütközésről, de a szabály ezt nem mérlegeli, el kell fogadnunk.

A döntőben és a szuperdöntőben is második lett, de a körbeverések miatt így is a hétvége legeredményesebb versenyzője volt. Mint csapatvezető és mint apuka is nagyon büszke vagyok az első CEE győzelmünkre. Ki kell emelnem, hogy nagyon jól dolgozott a csapat, összeszedettek és erősek voltunk a hétvégén.”

EREDMÉNYEK

Fodor Géza, DD2 Masters:

  • résztvevők: 3
  • végső helyezés: 2.
  • szuperdöntő: 3.
  • döntő: 1.
  • elődöntő: 1.
  • időmérő: 2.

Krózser Menyhért, MicroMax:

  • Résztvevők: 25
  • Végső helyezés: 1.
  • szuperdöntő: 2.
  • döntő: 2.
  • elődöntő: 7.
  • időmérő: 2.

A VERSENY HIVATALOS EREDMÉNYE:

https://speedhive.mylaps.com/Events/1377805

 Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft.

További információ:

www.facebook.com/menya.hu

Tóth-Gili Tamás, Mecsek Rally 2024

Tóth-Gili Tamás, a gólkirály, aki kétszer autózott 2WD harmadik időt a Mecsek Rallyn

Egy év szünet után, vízilabda bronzéremmel és gólkirályi címmel tért vissza Tóth-Gili Tamás az Országos Rally Bajnokságba. A Mecsek Rallyn először láthattunk őt ORB1-es futamon Ford Fiesta Rally4-es volánja mögött. Ráadásul különleges navigátorral tért vissza, hiszen a kiváló sofőr, Németh „8V“ Péter önként vállalta, hogy megijeszti magát a jobb 1-ben. A különleges kombináció meglepően jó eredményt és még jobb hangulatot hozott. 

Tavaly a Mecsek Rallyn indult utoljára ORB1-ben Tóth-Gili Tamás, akkor még a Peugeot Kupában. Ősszel Árpádtetőn egy rallysprinten próbálta ki először a Ford Fiesta Rally4-et, ami annyira megtetszett neki, hogy erre a típusra váltott. 

Idei első versenyére vízilabda játékosi elfoglaltsága miatt mostanáig kellett várni. Megérte, hiszen az OB1/B-be tavaly feljutó PTE-PEAC színeiben pont a Diósgyőr Rally idejében játszotta a bronzmeccset, amit meg is nyertek, és Gili lett a szezon gólkirálya. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

„A vízilabdában sikerült minden elérnem, amit idén célul tűztem ki, a bronzéremre és a gólkirályi címre is nagyon büszke vagyok – mondta Gili. – De már nagyon hiányzott a rally is. 

Tavaly egy sprinten kipróbáltam a Fiesta Rally4-et, és azonnal úgy éreztem, hogy sokkal közelebb áll hozzám. A Peugeot-val gyorsabban lehet menni, de annak a beállítása sokkal több tapasztalatot igényel, mint amivel most rendelkezek. 

Rendhagyó navigátorral vágtam neki a szezonnak. Pepével (8V) pont a tavalyi Mecsek Rallyn kerültünk közelebbi barátságba, és három héttel ezelőtt felhívtam, hogy volna-e kedve kicsit megijeszteni magát a jobb 1-ben.  Nem válaszolt, csak röhögött, mert éppen azon gondolkodott, hogy felhív, nincs-e szükségem egy navigátorra. Így a kérdés eldőlt. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Jó régen versenyeztem, úgyhogy a teszten borzasztó szögletes volt a mozgásom. A versenyen is kellett egy kis idő, mire elhittem, amit Pepe mond. Így is volt egy-két melegebb pillanatunk, amit Pepe nem száz százalékos nyugodtsággal kezelt, én meg persze jót nevettem rajta, úgyhogy a hangulat kifogástalan volt a kocsiban. 

Nagyon örülök, hogy Árpádtetőn kétszer is sikerült 2WD harmadik időt autóznunk. Egy ilyen erős mezőnyben ez számomra hatalmas dolog. 

Pécsvárad viszont nagyon nem ment. Ahhoz, hogy ott jól tudj menni, sok rutinra van szükség. Ezért megbeszéltük, hogy ha ott gyorsan megyünk, az elejét akkor sem tudjuk megszorítani, magunkat viszont rommá ijesztjük, ezért inkább elspóroltuk. 

A tavalyi Salgó rallys gumijainkat használtuk el. Az utolsó gyorsra már annyira elkoptak, hogy a drót is kilátszott. Az egyik guminkat kicsípte az aszfalt és eresztett, de mivel már csak egy pótkerekünk volt, ezzel fejeztük be a kört. Érdekes tapasztalat volt ez is. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Az utolsó gyorsra annyira elfogyott a tapadásunk, hogy elvittem egy lassítót, amiért 10 másodperc büntetést kaptunk. Ezzel egy helyet hátracsúsztunk és 2WD-ben hetedikek lettünk, de nem is ez volt a lényeg. Nagyon sok tapasztalatot szereztem, Pepe is kibírta mellettem, amit nagyon köszönök neki. 

Idén még két ORB1-es hétvégém szabad. A Székesfehérvár és a Győr Rally jöhet szóba, esetleg a Pécs környéki sprintversenyek. Örülnék, ha Pepe mielőbb volán mögé tudna ülni, de ha nem, akkor szeretném az idei versenyeken még egy párszor megijeszteni őt.

Köszönöm a csapatnak a jól felkészített autót és a gyors gyertyacserét.“

Tóth-Gili Tamás együttműködő partnerei: 

Gil-Trade Kft., Alu-Redőny Kft., a német Roma árnyékoló család importőre