Menya első CEE-győzelme

  • Bruck, 2017. április 16.
  • CEE 2. futam, magyar bajnokság 2. futam
  • Fodor Géza, DD2 Masters 2. hely
  • Krózser Menyhért, MicroMax 1. hely

Folytatta jó szereplését az MHH Kart Team, Krózser Menyhért pályafutása első CEE-futamgyőzelmét szerezte, Fodor Géza pedig egy második helyezéssel gazdagodott.

Az ausztriai Bruckban rendezték a Közép-Európai Rotax Max Challange (CEE) második futamát. Az MHH Kart Team alaposan felkészült a versenyre, hiszen két héttel korábban ugyanezen a pályán vettek részt a Morva Kupa futamán, egy héttel korábban pedig a német bajnokságban vendégeskedtek.

A DD2 Masters mezőnye sajnos alaposan megcsappant, mindössze három nevező volt, ezért a DD2-vel együtt versenyeztek. Fodor Géza az edzéseken a fiatalok között is jó eredményt ért el, ám a versenynap már egy kicsit kalandosabb lett számára, de a DD2 Mastersben így is megszerezte a második helyet.

Szárnyalt a csapat juniorversenyzője, Krózser Menyhért, aki a 25 fős MicroMax kategóriában a döntőben és a szuperdöntőben is második lett, az összesített eredmény alapján pedig a hétvége legeredményesebb versenyzője volt, ami pályafutása legjobb CEE eredménye.

„Számunkra is meglepetés volt, hogy ilyen kevesen jöttek DD2 Mastersben – mondta Fodor Géza. – Annak viszont örültem, hogy így a DD2 mezőnnyel együtt versenyeztünk. Az edzéseken nagyon jól szerepeltem. A versenynapon leesett az eső, ami általában kedvezni szokott nekem, de most nagyon rosszul mentem. Az időmérőn a 21 fős DD2 mezőnyben 11. lettem. Az elődöntőben amelyet már száraz körülmények között rendeztek a 11. helyről rajtolva 11. lettem, de miután megbüntettek két versenyzőt, így végül 9.-nek rangsoroltak.

A döntőben egy helyezést javítottam. A szuperdöntőben rosszul rajtoltam és már a célvonalon visszaestem a 14. helyre. Aztán hirtelen lelassult előttem az egyik versenyző, én próbáltam kikerülni, de hátulról meglöktek, kirepültem a fűre, majdnem felborultam.  Leállt a motor, mire visszatoltam a kartot a pályára rég elment a komplett mezőny. Ki is kellett állnom a bokszba, csak az utolsó körökre mentem vissza, hogy értékeljenek.

A Masters mezőnyben nem volt rossz az eredményem, két futamot megnyertem a szuperdöntőben harmadik lettem, de összességében ennél többet vártam magamtól. Pozitívuma volt a hétvégének, hogy a második leggyorsabb köröm volt az egész hétvégén a rendkívül erős DD2 mezőnyben, ami mutatja, hogy a sebességem jó. A rajtoknál még fejlődnöm kell!”

„Mind a két versenyzőnk teljesítményével elégedett vagyok – mondta Krózser Menyhért senior. – Fodor Géza megmutatta a tempóját, ha egy kicsit szerencsésebb, az eredménye is lehetett volna sokkal jobb. Menya (Krózser Menyhért) pedig pályafutása egyik legjobb formáját hozta, látszik rajta az egyre több versenykilométer és a tapasztalat.

Már csütörtökön kint voltunk a pályán, mert erre a napra és vasárnapra, a versenyre jósoltak esőt. Mindenképpen szerettünk volna vizes pályán menni, mert Menyának ebben még nincs nagy tapasztalta. Be is jött a számításunk. Az időmérőn második lett, az elődöntőben egy jó változatos futamon negyediknek futott be, de mivel az első spoilere beesett – ami ütközést jelent –, öt másodperc büntetést kapott és csak hetedik lett. Szerintem nem tehetett az ütközésről, de a szabály ezt nem mérlegeli, el kell fogadnunk.

A döntőben és a szuperdöntőben is második lett, de a körbeverések miatt így is a hétvége legeredményesebb versenyzője volt. Mint csapatvezető és mint apuka is nagyon büszke vagyok az első CEE győzelmünkre. Ki kell emelnem, hogy nagyon jól dolgozott a csapat, összeszedettek és erősek voltunk a hétvégén.”

EREDMÉNYEK

Fodor Géza, DD2 Masters:

  • résztvevők: 3
  • végső helyezés: 2.
  • szuperdöntő: 3.
  • döntő: 1.
  • elődöntő: 1.
  • időmérő: 2.

Krózser Menyhért, MicroMax:

  • Résztvevők: 25
  • Végső helyezés: 1.
  • szuperdöntő: 2.
  • döntő: 2.
  • elődöntő: 7.
  • időmérő: 2.

A VERSENY HIVATALOS EREDMÉNYE:

https://speedhive.mylaps.com/Events/1377805

 Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft.

További információ:

www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax