Menya lett Bútor utóda

Hét év után tért vissza a Citroën Hungária az Országos Ralibajnokságba. Bútor Robival korában több bajnoki címet nyert importőr ezúttal egy Citroën DS3 R3-ast indít, amely a Team Bútor Robi műhelyében készült, Bútor lesz a csapatvezetője, de Krózser Menyhért és Lovay Miklós próbálják sikerre vinni.

A bemutató alapján nem sok kétségünk lehet a felől, hogy a csapat a kétkerékhajtásúak között akar a legjobb lenni, és ezért mindent meg is tesz.

„A célunk teljesen egyértelmű: meg akarjuk nyerni a bajnokságot. Az autó és Menya személyében a versenyző is abszolút alkalmas erre a feladatra” – mondta Bútor Róbert.

„A DS3-as a mi műhelyünkben épült és én is kipróbáltam a teszten. 1997 óta versenyzem elsőkerékhajtású autókkal, amik közül messze ez a legjobb. Először is nagyon jó motor van benne, az R3-as kategóriában egyedülállóan nem kétliteres szívómotorja, hanem 1,6 turbója van, amivel 210 lóerős és 350 newtonméter a nyomatéka. Óriási előnye, hogy míg a kategóriatársak végsebessége 174 km/h, addig a DS3-as 192-vel megy. Ez főleg az olyan gyors pályákon, mint amilyen a szezonnyitó Eger Ralin lesz, szinte behozhatatlan előnyt jelent. A váltóját a Citroën C4 WRC-jéből alakítottak ki. Elektronikus vezérlésű, a versenyző egy ujjával is képes váltani. R3-ban nincs más autóban ilyen váltó.”

„Ebben a kategóriában jellemzően utcai autókból építik a versenyautókat, ami miatt elég nehéz a súlyhatárra levinni őket. A kategória minimális súlyhatára 1080 kg, a mi autónk 1085 kg úgy, hogy tíz kiló plusz súly van benne.”

Az autó tehát abszolút ütőképes és Krózser Menyhért személyében is jó kezek közé került. „80 km-es teszten vettünk részt az autóval, fantasztikusan jó kocsi, nagyon tetszik, és alig várom, hogy Egerben mehessek vele” – lelkendezett Menya. „A rali technikai sport, bármi előfordulhat, de a csapat minden tagja és én is a bajnoki címet akarjuk megszerezni. Úgy gondolom, hogy ezzel az autóval és ezzel a háttérrel erre minden esélyünk meg is van.”

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“