Krózser Menya

MHH Kart Team: Krózser Menya dobogón

Dobogós helyezést szerzett Krózser Menyhért a Rotax Max Grand Festiválon, Bruckban, ahol a Mini Max kategória harmadik helyén végzett.

A csapat egyik szeme sír, a másik nevet, hiszen Menya gokartja ezen a hétvégén nem volt a legversenyképesebb, a döntőre egy kockázatos stratégiát választott a csapat, de így sem jutottak előre.

Az MHH Kart Team 11 éves versenyzője azonban így is kiválóan szerepelt és bár győzni szeretett volna, ezért a harmadik helyért is meg kellett küzdenie.

„Nagyon sajnálom, hogy nem tudtunk Menyának megfelelő technikát biztosítani erre a hétvégére – mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető. – A váz nem volt tökéletes és hiába próbált meg mindent, úgy nem lehet jó eredményt elérni, ha a kanyarokban befullad a gokart.

Többnyire inkább kritikus vagyok Menyával szemben, de most tényleg nem rajta múlott, még a döntőbe is úgy ment be, hogy  nyerni akar.

Megpróbálkoztunk egy olyan guminyomás stratégiával, ami az első körökben előnyösebb, hátha az élre tud állni, de ez sem volt elég.

A hétvége pozitívuma volt, hogy Menya nagyon odatette magát és végül is egy dobogós helyezést még akkor sem kell nagyon megmagyaráznunk, ha jobbat szerettünk volna.“

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Mini
Rotax Max Grand Festival, Bruck 2019. augusztus 8–11.
  • Döntő: 3.
  • Elődöntő: 3.
  • Előfutam 4.
  • Időmérő: 3.
Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ

www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax