Az Mk II-es felújított motorral várja, hogy elkezdődjön a szezon, de egy vadonatúj, kompenzációs súlyos Escort is készül, hogy Wirtmann Ferenc és Kerekes Joti idén akár három bajnokságban is indulhasson. Ehhez azonban a német postának is össze kell szednie magát.
„Kicsit izgultunk az Orfű Rally előtt, mert a felújított motor az utolsó pillanatban esett volna be – mondta Wirtmann Ferenc. – Orfűt későbbre tették, a motor a héten megérkezett, ma (pénteken) bejáratjuk, úgyhogy rajtra készen állunk.“
Az Escort Mk II-es motorja egy kisebb felújításon esett át, elsősorban azért, mert a kelleténél több vizet fogyasztott. Azonban nem csak ezzel az autóval foglalkoztak télen a Wirtmann műhelyben, ahol egy vadonatúj Escort Mk II-es épül.
„A napokban kapjuk vissza a fényezőtől a karosszériát, ami azt jelenti, hogy a munka több mint felén túl vagyunk. A motor, a váltó és a futóművek is megvannak, azokat csak be kell szerelni.
Úgy számoljuk, hogy húsz kilóval könnyebb lesz az autó és talán négy–öt lóerővel erősebb a motor. Ahogy öregszem, úgy van szükségem egyre gyorsabb autóra. A koromat ezzel a húsz kiló mínusszal próbáljuk kompenzálni“ – nevet Wirtmann.
Egy historic versenyautó építésénél mindig az alkatrész utánpótlás a legnehezebb feladat. Az új autóhoz elvileg minden megvan, már csak az utolsó tíz kilométert kellene megtenni a csomagnak, amire két hónapja vár a csapat.
„Angliából még januárban elküldtek mindent, meg is érkezett Németországba, ahol a főmérnök úr, Benito műhelye van. A német posta vissza is jelezte, hogy megvan a csomagunk, de 20 ezer küldemény van a raktárukban, nem győzik a kiszállítást. A COVID miatt pedig be sem lehet menni érte, hogy személyesen átvegye az ember, úgyhogy várunk. Optimista vagyok, szerintem a nyárra meglesz az új autó.“
Erre azért is lesz nagy szükség, hogy a magyar és a külföldi versenyeken felváltva tudják használni a két Escortot.
„Az eredeti versenynaptár szerencsés volt, mert a historic ob mellett a Mitropa és a CEZ sorozatokat is el tudtuk volna kezdeni. Úgy terveztük, hogy pár verseny után megnézzük, melyik bajnokságra koncentráljunk. Itthon szerettem volna indulni a régi autóval, külföldön pedig az újjal.
Két hónapja még úgy nézett ki, hogy tíz versenyen állunk rajthoz, most már hétnek is nagyon örülnék. Mind a három bajnokság naptára folyamatosan változik. Mi is próbálunk rugalmasak lenni. Egyelőre úgy tervezzük, hogy az Orfű Rallyn kezdjük a szezont, aztán meglátjuk, hogy alakul a versenynaptár.“
WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI
2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4.
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2.
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2.
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2.
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonax