Mi készül a Wirtmann műhelyben?

Az Mk II-es felújított motorral várja, hogy elkezdődjön a szezon, de egy vadonatúj, kompenzációs súlyos Escort is készül, hogy Wirtmann Ferenc és Kerekes Joti idén akár három bajnokságban is indulhasson. Ehhez azonban a német postának is össze kell szednie magát.

„Kicsit izgultunk az Orfű Rally előtt, mert a felújított motor az utolsó pillanatban esett volna be – mondta Wirtmann Ferenc. – Orfűt későbbre tették, a motor a héten megérkezett, ma (pénteken) bejáratjuk, úgyhogy rajtra készen állunk.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II

Az Escort Mk II-es motorja egy kisebb felújításon esett át, elsősorban azért, mert a kelleténél több vizet fogyasztott. Azonban nem csak ezzel az autóval foglalkoztak télen a Wirtmann műhelyben, ahol egy vadonatúj Escort Mk II-es épül.

„A napokban kapjuk vissza a fényezőtől a karosszériát, ami azt jelenti, hogy a munka több mint felén túl vagyunk. A motor, a váltó és a futóművek is megvannak, azokat csak be kell szerelni. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II

Úgy számoljuk, hogy húsz kilóval könnyebb lesz az autó és talán négy–öt lóerővel erősebb a motor. Ahogy öregszem, úgy van szükségem egyre gyorsabb autóra. A koromat ezzel a húsz kiló mínusszal próbáljuk kompenzálni“ – nevet Wirtmann.

Egy historic versenyautó építésénél mindig az alkatrész utánpótlás a legnehezebb feladat. Az új autóhoz elvileg minden megvan, már csak az utolsó tíz kilométert kellene megtenni a csomagnak, amire két hónapja vár a csapat.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II

„Angliából még januárban elküldtek mindent, meg is érkezett Németországba, ahol a főmérnök úr, Benito műhelye van. A német posta vissza is jelezte, hogy megvan a csomagunk, de 20 ezer küldemény van a raktárukban, nem győzik a kiszállítást. A COVID miatt pedig be sem lehet menni érte, hogy személyesen átvegye az ember, úgyhogy várunk. Optimista vagyok, szerintem a nyárra meglesz az új autó.“

Erre azért is lesz nagy szükség, hogy a magyar és a külföldi versenyeken felváltva tudják használni a két Escortot. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II

„Az eredeti versenynaptár szerencsés volt, mert a historic ob mellett a Mitropa és a CEZ sorozatokat is el tudtuk volna kezdeni. Úgy terveztük, hogy pár verseny után megnézzük, melyik bajnokságra koncentráljunk. Itthon szerettem volna indulni a régi autóval, külföldön pedig az újjal. 

Két hónapja még úgy nézett ki, hogy tíz versenyen állunk rajthoz, most már hétnek is nagyon örülnék. Mind a három bajnokság naptára folyamatosan változik. Mi is próbálunk rugalmasak lenni. Egyelőre úgy tervezzük, hogy az Orfű Rallyn kezdjük a szezont, aztán meglátjuk, hogy alakul a versenynaptár.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II
WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonax

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program