Mi készül a Wirtmann műhelyben?

Az Mk II-es felújított motorral várja, hogy elkezdődjön a szezon, de egy vadonatúj, kompenzációs súlyos Escort is készül, hogy Wirtmann Ferenc és Kerekes Joti idén akár három bajnokságban is indulhasson. Ehhez azonban a német postának is össze kell szednie magát.

„Kicsit izgultunk az Orfű Rally előtt, mert a felújított motor az utolsó pillanatban esett volna be – mondta Wirtmann Ferenc. – Orfűt későbbre tették, a motor a héten megérkezett, ma (pénteken) bejáratjuk, úgyhogy rajtra készen állunk.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II

Az Escort Mk II-es motorja egy kisebb felújításon esett át, elsősorban azért, mert a kelleténél több vizet fogyasztott. Azonban nem csak ezzel az autóval foglalkoztak télen a Wirtmann műhelyben, ahol egy vadonatúj Escort Mk II-es épül.

„A napokban kapjuk vissza a fényezőtől a karosszériát, ami azt jelenti, hogy a munka több mint felén túl vagyunk. A motor, a váltó és a futóművek is megvannak, azokat csak be kell szerelni. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II

Úgy számoljuk, hogy húsz kilóval könnyebb lesz az autó és talán négy–öt lóerővel erősebb a motor. Ahogy öregszem, úgy van szükségem egyre gyorsabb autóra. A koromat ezzel a húsz kiló mínusszal próbáljuk kompenzálni“ – nevet Wirtmann.

Egy historic versenyautó építésénél mindig az alkatrész utánpótlás a legnehezebb feladat. Az új autóhoz elvileg minden megvan, már csak az utolsó tíz kilométert kellene megtenni a csomagnak, amire két hónapja vár a csapat.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II

„Angliából még januárban elküldtek mindent, meg is érkezett Németországba, ahol a főmérnök úr, Benito műhelye van. A német posta vissza is jelezte, hogy megvan a csomagunk, de 20 ezer küldemény van a raktárukban, nem győzik a kiszállítást. A COVID miatt pedig be sem lehet menni érte, hogy személyesen átvegye az ember, úgyhogy várunk. Optimista vagyok, szerintem a nyárra meglesz az új autó.“

Erre azért is lesz nagy szükség, hogy a magyar és a külföldi versenyeken felváltva tudják használni a két Escortot. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II

„Az eredeti versenynaptár szerencsés volt, mert a historic ob mellett a Mitropa és a CEZ sorozatokat is el tudtuk volna kezdeni. Úgy terveztük, hogy pár verseny után megnézzük, melyik bajnokságra koncentráljunk. Itthon szerettem volna indulni a régi autóval, külföldön pedig az újjal. 

Két hónapja még úgy nézett ki, hogy tíz versenyen állunk rajthoz, most már hétnek is nagyon örülnék. Mind a három bajnokság naptára folyamatosan változik. Mi is próbálunk rugalmasak lenni. Egyelőre úgy tervezzük, hogy az Orfű Rallyn kezdjük a szezont, aztán meglátjuk, hogy alakul a versenynaptár.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II
WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonax

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.