Miskolc helyett Saturnus Rali

Kihagyja az Országos Historic Ralibajnokság harmadik, negyedik fordulóját Miskolcon Wirtmann Ferenc és Barna György, helyette a Historic CEZ-bajnokság negyedik futamán, a szlovén Saturnus Ralin állnak rajthoz. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros az idén a Historic CEZ-bajnoki címét szeretné megvédeni, ami felé jó úton haladnak, hiszen három futam után vezetik a bajnokságot.

Wirtmann_Rebenland5

„Nagy dilemma előtt álltunk ezzel a hétvégével kapcsolatban” – mondta Wirtmann Ferenc. „Szerettünk volna a magyar és a CEZ-bajnokságban is indulni, de sajnos nem tudunk egyszerre két helyen lenni. Végül úgy döntöttünk, hogy a CEZ-be már elég sok energiát öltünk, három futam után vezetjük a bajnokságot, amit jó lenne megtartani.”

„A Saturnus Rali híres futam Szlovéniában, a historic-versenyzők körében is közkedvelt. Megint sok és erős ellenfelünk lesz, ráadásul úgy tűnik, hogy a CEZ-bajnoki címért folyó versenyben elsősorban osztrák versenyzőkkel kell megmérkőznünk, akik szintén indulnak ezen a ralin.”

Wirtmann_Vltava03 (Large)

„Most sem lesz könnyű dolgunk, de a ralinak éppen ez a szépsége. A CEZ-értékelésben egy dobogós helyezéssel már elégedett lennék.”

„Nagyon sajnálom, hogy Miskolcon nem lehetünk ott, de a szurkolóknak ígérem, hogy a hátralévő magyar historic-versenyeken kárpótoljuk őket, az ellenfeleinknek pedig üzenem, készüljenek, mert ezt a versenyt ugyan kihagyjuk, de ez nem jelenti azt, hogy a bajnokságban könnyen adjuk a bőrünket!”

A Saturnus Rali hivatalos weboldala: http://www.rally-saturnus.si

A Saturnus Rali nevezési listája: 
http://www.rally-saturnus.si/en/1021/Official_notice_board.aspx

A Wirtmann–Barna kettős 2013-as CEZ eredményei:

  • Rebenland Rali 2. hely
  • Eger Rali 1. hely
  • Vltava Rali 1. hely

Wirtmann_Vltava01 (Large)

A CEZ Historic Ralibajnokság 2013-as naptára:
március 22–23. Rebenland Rali (Ausztria)
április 6–7. Eger Rali (Magyarország)
április 20–21. Vltava Rali (Csehország)
május 10–11. Saturnus Rali (Szlovénia)
június 1–2. Piancavallo Rali (Olaszország)
június 8–9. Velenje Rali (Szlovénia)
szeptember 1. Alpi Orientali (Olaszország)
szeptember 20–21. ARBÖ Rali (Ausztria)
november 8–9. Mecsek Rali (Magyarország)

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

 

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax