Mitropa Kupán indul Fogasy

Két nemzetközi sorozatban is rajthoz áll az idén Fogasy Gergely és Berendi Dávid Peugeot 208 T16-tal.

A teljes Mitropa Kupa mellett a European Rally Trophy (ERT) Central bajnokságának pár futamán is megméretnék magukat. A szezont Ausztriában kezdik, március 16-17-e között a Rebenland Ralin.

„Kilenc évet versenyeztem a magyar bajnokságban, szeretek itthon indulni, de úgy éreztem, eljött az ideje egy új kihívásnak és egy nemzetközi sorozatnak — mondta Fogasy Gergely. — Többször versenyeztünk már külföldön, Európa-bajnoki futamon is, de az idei lesz az első teljes nemzetközi szezonunk.

Több bajnokságot is megnéztünk, amiből a Mitropa Kupa és az ERT volt a legszimpatikusabb, de a hétvégén a Rebenland Ralin neveztünk az osztrák bajnokságba is. A Mitropa Kupának kettő, az ERT-nek egy versenye esik egybe az osztrák bajnoksággal, ha jó eredményt érünk el, akár itt is indulhatunk még. Ebből a szempontból képlékeny a szezonunk.“

Az autó maradt a Peugeot 208 T16, amivel 2016 óta versenyzünk. Tavaly megkapta a legutolsó fejlesztést és egy új programot. Az idén gumimárkát váltottunk, Hankookkal versenyzünk. Szerdán a teszten mentünk vele először, kellemes meglepetés volt, remélem verseny körülmények között is így fog viselkedni.

A Rebenland Ralin még nem indultunk, újdonság lesz számunkra. Horvátországban, Szlovéniában már versenyeztünk, a belsőkamerás felvételek alapján azokhoz a pályákhoz tudnám hasonlítani. Ami külön érdekessége lesz a versenynek, az az, hogy péntekre esőt jósolnak, szombatra viszont havazást.

Mitropa Kupa 2018-as versenynaptára

  • március 16-17. Rebenland Rali (Ausztria)
  • április 6-7. Lavanttal Rali (Ausztria)
  • május 4-5. Opatija Rali (Horvátország)
  • május 25-26. Velenje Rali (Szlovénia)
  • július 6-7. Casentino Rali (Olaszország)
  • augusztus 3-4. Baranya Kupa (Magyarország)
  • szeptember 6-8. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 28-29. Citta di Bassano Rali (Olaszország)
  • október 19-20. 3-Städte Rali (Németország)

European Rally Trophy (Central Rally Trophy) 2018-as versenynaptára

  • május 19-20. Cesky Krumlov Rali (Csehország)
  • június 9-10. INA Delta Rali (Horvátország)
  • július 21-22. Weiz Rali (Ausztria)
  • szeptember 8-9. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • szeptember 28-30. Croatia Rali (Horvátország)
  • november 2-4. Lausitz Rali (Németország)
Wirtmann Mecsek Rally

Wirtmann huhogott, orron csúszott és nyert

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek az Országos Historic Rally Bajnokság harmadik fordulóján, a Mecsek Rallyn, ahol a szokásosnál többet kockáztattak. Ennek ellenére a magyar értékelésben a D korcsoportot és a D2-es kategóriát is megnyerték. A nemzetközi historic mezőnyben abszolút értékelésben negyedikek lettek, D csoportban pedig Zippo Audi Quattrója mögött a második helyet szerezték meg. 

„Hibátlan verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Jó pályák, jó rendezés. Az Eb-mezőny nem volt túl nagy, de az eleje nagyon sietett. A két magyar vitézzel, Érdi Tibikével és Varga Zolival nem bírtunk. Amíg az Eb-mezőnyben mindenki rendben volt, hatodik–nyolcadik időket autóztunk. Amikor elkezdtek egymással versenyezni és hibázgattak, akkor tudtunk előrébb jönni. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Mecsek Rally

Mi is gyorsabban mentünk, mint szoktunk, volt is kalandunk, bőven. Az egyik lassító előtt felírtuk, hogy bukkan, száz. A bukkan még megvolt, de a száz helyett már csak negyven maradt. Csúsztunk keresztbe, én már huhogtam, de valahogy sikerült úgy áttáncolnunk a lassítón, hogy nem értünk hozzá. Joti ujjongott, hogy de jó volt, én meg nem győztem a vizet törölgetni magamról. 

Volt még egy bukkanó, amit felírtunk, hogy dob, de amikor 150-nel odaértünk, már ugrató lett belőle. Úgy kilőtte az Escort hátulját, hogy egy darabig csak az aszfaltot láttam. Aztán egy féktávot is elmértem egy bal 4-ben, de az még éppen kiadta magát. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Mecsek Rally

A verseny előtt Benító főmérnökúr valamit kicserélt a befecskendezőben – ő krumplinak hívja –, amitől magasabb fordulaton működött a motorunk és 5500-tól kezdett el húzni. Szerintem erősebb is lett, ami tiszta aszfalton előny, kihordásos, kavicsoson inkább hátrány. 

Az autó egyébként nagyon jól viselkedett, harmadik verseny óta nem kell hozzányúlni. Egyedül a fékfolyadékot rottyantottam meg, azt kellett kicserélni. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Mecsek Rally

A verseny végére sikerült feljönnünk a negyedik helyre. Az utolsó gyorsasági előtt már nagy volt az előnyünk és a hátrányunk is, nem akartam kockáztatni, óvatosabban jöttünk le. 15 másodperccel mentünk rosszabbat, mint az előző körben. 

A beíróban láttam, hogy Zippónak gondja lehetett, mert végül csak 11 másodperccel vert meg. Ha egy kicsit jobban nyomom, akkor lehetett volna teljes magyar dobogó, de így is nagyon élveztük a versenyt. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Mecsek Rally

Köszönöm mindenkinek, aki segített és szurkolt. Győrben találkozunk.“

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax